Problemet är att kopplingen inte kopplar ifrån klokt när jag drar in handtaget. Dock går det att lägga i växel men om hojen är helt nystartad måste man ha lite gas för att den inte ska dö när man lägger i växeln. Men gångerna därpå så dör den inte, dock märker man att den hoppar till.
Jag har ställt upp den på centralstödet för att undersöka problemet. Först och främst har jag märkt att om jag ger gas med växeln i neutralen så vill hjulet börja rulla lite försiktigt, hjulet är alltså i luften. Är detta normalt?
Men det är väldigt lite hjulet snurrar då. Lägger man däremot i en växel så börjar hjulet snurra direkt, innan jag släppt upp kopplingen. Bromsar jag då till med bakbromsen så stannar hjulet direkt utan att man märken någon skillnad på motorns varvtal. Men så fort jag släpper bromsen börjar hjulen snurra igen. MEN håller jag bromsen inne en längre stund så kan jag få hjulet att stå still även efter jag släppt bromsen. Väldigt mystiskt tycker jag.
Man märker även ibland när man är ute och kör att om kopplar helt med växel i och ger gas så kan man få hojen att accelerera ytterst lite.
Nu tänker ni säkert att det bara är min koppling som är dåligt luftad. Men det tror jag inte, för jag har luftat den 2 ggr.
OCH när man ska åka iväg med hojen så börjar hojen inte rulla iväg klokt förrän handtaget är utsläppt ca 3cm, så jag har ju gott och väl kopplingen kopplad när problemen uppstår.
En annan sak som jag märkte var att om jag sitter och drar kopplingshandtaget fram och tillbaka dom där ovan nämnda 3cm-arna så börjar det "glappet" (avståndet mellan dragläget och max koppling) att sjunka sakta men säkert. Och fortsätter jag så har jag tillslut dragläget då kopplingshandtaget är max intryckt.
Någon som vet vad problemet med min koppling är?
Hoppas någon orkar läsa att det här nu, men jag tänkte att det var bättre att komma med all information så folk förstod felet
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)