Vinterförvaring är ju bara de dagar på vinterhalvåret det inte går att köra och kan vara allt från en dag till någon månad. Eftersom det är ytterst oklart så betraktar jag det som vilken dag som hellst och på sin höjd så sätts batteriet på laddning så det klarar den värsta kylan. Är det bara torrt så är det inga problem atg köra ner till ca -10.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Rutiner inför vinterförvaring samt inför första vårstarten
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4433
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Re: Rutiner inför vinterförvaring samt inför första vårstart
På avstånd är allt vackert
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Rutiner inför vinterförvaring samt inför första vårstart
Har klotat några gånger med både Dominatrixen och DRZ:an, om det kom in nåt i tanken vid de tillfällena vet jag inte.Tyrannosaurus skrev:Hur har du burit dig åt för att få in en massa grus och gegga i tanken? Kört Gotland Grand National eller Novemberkåsan eller nåt med öppet tanklock?adrian_vg skrev:Göra rent tanken.
Kåtten har en massa grus i luftningen, och inne i den är den alldeles geggsvart.
Dominatrixen sätter igen förgasaren på regelbunden basis verkar det som. Göra rent tanken och sätta på ett filter efter bensinkranen känns som en bra idé.
DRZ:an bytte jag tank på i somras till en större, men såg inget skit i den då. Efter sommarens gruskurser ser den alldeles svart ut inuti!
Räcker det alltså med fotogen edyl för att få bort geggan?
Det borde vara rätt omöjligt att få in en massa skit i tanken så länge man inte bär sig åt så här https://www.youtube.com/watch?v=0akGHQElpyw
Testa med fotogen eller nåt. Det kan iaf inte bli sämre.
Dock blåste jag ur luftfiltret på Dominan igår. Hela området blev alldeles dammigt. Misstänker att detta kan ha haft något att göra med geggan i hennes förgasare...
Tanken på DRZ:an såg gulaktig ut i botten innan montering, men såg ingen anledning att göra något åt det. Har sen blivit svart. Min reservdunk är i svart plast. Jag anar lite ugglor i reservdunkens mossa...
Kåtten kan ha fått in en del skit under tanklocket under mina grusvägstransporter.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Rutiner inför vinterförvaring samt inför första vårstart
Känsliga grushojar de där som inte verkar palla underlagetadrian_vg skrev:Har klotat några gånger med både Dominatrixen och DRZ:an, om det kom in nåt i tanken vid de tillfällena vet jag inte.Tyrannosaurus skrev:Hur har du burit dig åt för att få in en massa grus och gegga i tanken? Kört Gotland Grand National eller Novemberkåsan eller nåt med öppet tanklock?adrian_vg skrev:Göra rent tanken.
Kåtten har en massa grus i luftningen, och inne i den är den alldeles geggsvart.
Dominatrixen sätter igen förgasaren på regelbunden basis verkar det som. Göra rent tanken och sätta på ett filter efter bensinkranen känns som en bra idé.
DRZ:an bytte jag tank på i somras till en större, men såg inget skit i den då. Efter sommarens gruskurser ser den alldeles svart ut inuti!
Räcker det alltså med fotogen edyl för att få bort geggan?
Det borde vara rätt omöjligt att få in en massa skit i tanken så länge man inte bär sig åt så här https://www.youtube.com/watch?v=0akGHQElpyw
Testa med fotogen eller nåt. Det kan iaf inte bli sämre.
Dock blåste jag ur luftfiltret på Dominan igår. Hela området blev alldeles dammigt. Misstänker att detta kan ha haft något att göra med geggan i hennes förgasare...
Tanken på DRZ:an såg gulaktig ut i botten innan montering, men såg ingen anledning att göra något åt det. Har sen blivit svart. Min reservdunk är i svart plast. Jag anar lite ugglor i reservdunkens mossa...
Kåtten kan ha fått in en del skit under tanklocket under mina grusvägstransporter.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Rutiner inför vinterförvaring samt inför första vårstart
Visst är de!Mister skrev:Känsliga grushojar de där som inte verkar palla underlaget
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!