missljud

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Emilbjörklund
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jun 11, 2006 20:52
Ort: Örnsköldsvik

missljud

#1 Inlägg av Emilbjörklund »

jag har ett problem med min VFR från 86 när jag gasar i en uppförsbacke så kommer det missljud från motorn är det nån som har haft liknande problem eller kan ge mig nått tips på vad det kan vara för fel

Användarvisningsbild
Gubbrejsarn
Medlem
Inlägg: 32
Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:51
Ort: Haninge

#2 Inlägg av Gubbrejsarn »

Är det bara i uppförsbackar innebär det att det sker när motorn är hårt belastad. Låter det olika mycket beroende på varvtal? Är det knackningar eller rassel?

Användarvisningsbild
Emilbjörklund
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jun 11, 2006 20:52
Ort: Örnsköldsvik

#3 Inlägg av Emilbjörklund »

det är knackningar och jag har provat olika varvtal men hör ingen skillnad på ljudet och det är när den blir hårt belastad

Användarvisningsbild
Ronneby-Benny
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:53
Ort: Ronneby, bor i Hulta-området!

#4 Inlägg av Ronneby-Benny »

:( Inga ideér utom att det är inte så att kedja och framdrev samt bakdrev är väldigt slitna?? Då kanske det skramlar från främre drevet vilket fortplantar sig i motorn. Bara gissningar, gissning två: Något med kopplingslamellerna? :cry:
På en VFR97 Sitter en gammal gubbskrutt som kör skiten av ungdomar pga galenskap!

Användarvisningsbild
Emilbjörklund
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: sön jun 11, 2006 20:52
Ort: Örnsköldsvik

#5 Inlägg av Emilbjörklund »

jag bytte kedja och drev för ca 100 mil sedan så jag kanske ska ta och kolla kopplingen då

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#6 Inlägg av viffer »

Emilbjörklund skrev:jag bytte kedja och drev för ca 100 mil sedan så jag kanske ska ta och kolla kopplingen då
För hårt spänd kedja?
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Ronneby-Benny
Medlem
Inlägg: 37
Blev medlem: fre jun 02, 2006 19:53
Ort: Ronneby, bor i Hulta-området!

#7 Inlägg av Ronneby-Benny »

:D Fick tipset vid banåkningen i Gotland att i överkanten på svingen, där lyfter du upp kedjan och slacket ska vara cirka två cm, svårare att kolla nere på kedjan så lättare uppevid vid svingen! 8)
På en VFR97 Sitter en gammal gubbskrutt som kör skiten av ungdomar pga galenskap!

Skriv svar