Sida 1 av 1

Dynojet steg 1

Postat: tis maj 26, 2009 18:57
av fbkforever
Funderar på att skaffa ett dynojet steg 1 till min vfr-90. Är det krångligt att sätta på det själv?

Re: Dynojet steg 1

Postat: tis maj 26, 2009 19:42
av Tyrannosaurus
fbkforever skrev:Funderar på att skaffa ett dynojet steg 1 till min vfr-90. Är det krångligt att sätta på det själv?
Allt är relativt. Förgasarna måste bort, det krävs lite renlighet, noggrannhet, försiktigthet så man inte skadar membranen och inte blanda ihop delarna till de olika gasarna.

I vissa fall behövs det en pelarborr om vacumhålen ska borras. Det går att göra på fri hand, men är lättare och blir bättre med pelarbrorr.

Har du normala meckkunskaper så bör du klara det utan några större problem.

Postat: tis maj 26, 2009 21:55
av Henkan
Det är inte så att du varit inne och kollat på Bike´s utförsäljningslista... :D

Re: Dynojet steg 1

Postat: tis maj 26, 2009 21:57
av fbkforever
Tyrannosaurus skrev:
fbkforever skrev:Funderar på att skaffa ett dynojet steg 1 till min vfr-90. Är det krångligt att sätta på det själv?
Allt är relativt. Förgasarna måste bort, det krävs lite renlighet, noggrannhet, försiktigthet så man inte skadar membranen och inte blanda ihop delarna till de olika gasarna.

I vissa fall behövs det en pelarborr om vacumhålen ska borras. Det går att göra på fri hand, men är lättare och blir bättre med pelarbrorr.

Har du normala meckkunskaper så bör du klara det utan några större problem.
Behöver det borras? :shock:
Räcker det med normala meckkunskaper så skall det nog gå bra! :D

Postat: tis maj 26, 2009 21:57
av fbkforever
Henkan skrev:Det är inte så att du varit inne och kollat på Bike´s utförsäljningslista... :D
Jo :oops:

Re: Dynojet steg 1

Postat: tis maj 26, 2009 22:09
av Tyrannosaurus
fbkforever skrev:Behöver det borras? :shock:
Ja på vissa kit, det är lite olika men allt står i beskrivningen till din hoj som du kan ladda ner här http://www.dynojet.com

Postat: ons maj 27, 2009 07:48
av adrian_vg
Henkan skrev:Det är inte så att du varit inne och kollat på Bike´s utförsäljningslista... :D
Är det Bike Trollhättan vi snackar nu?

@Tyrannosaurus: För VFR '94-'97 verkar ingen borrning behövas, enl manualen på http://www.dynojet.com/pdf/1159.pdf. För VFR '90-'93 verkar borrning behövas enl http://www.dynojet.com/pdf/1139.pdf.

Blev lite smått intresserad själv av kittet, speciellt om man också skaffar ett K&N-luftfilter... :lol:

Postat: ons maj 27, 2009 18:09
av Henkan
adrian_vg skrev:
Henkan skrev:Det är inte så att du varit inne och kollat på Bike´s utförsäljningslista... :D
Är det Bike Trollhättan vi snackar nu?

@Tyrannosaurus: För VFR '94-'97 verkar ingen borrning behövas, enl manualen på http://www.dynojet.com/pdf/1159.pdf. För VFR '90-'93 verkar borrning behövas enl http://www.dynojet.com/pdf/1139.pdf.

Blev lite smått intresserad själv av kittet, speciellt om man också skaffar ett K&N-luftfilter... :lol:
Ja, de har en länk på hemsidan till ett exeldokument med dammsamlare som säljs på rea.

http://www.biketrollhattan.se/

Postat: ons maj 27, 2009 19:04
av adrian_vg
Henkan skrev:Ja, de har en länk på hemsidan till ett exeldokument med dammsamlare som säljs på rea.

http://www.biketrollhattan.se/
Äsch, fanns inget till en 97:ans VFR... :cry:

Postat: mån jun 08, 2009 22:14
av Seth
hur mkt gör kitet i effekt?

Postat: mån jun 08, 2009 22:36
av Tyrannosaurus
Seth skrev:hur mkt gör kitet i effekt?
Några hk kanske, men det handlar mer om att göra motorn lite rappare och lättare få till den tillsammans med olika avgassystem, luftfilter mm.

Men det kan ibland bli lite komplikationer som fbkforever har råkat ut för eftersom man måste loss med gasarna och sen är det en ganska radikal förändring i dom.

Jag väntar spännt att få höra hur det går för honom och om han har fått allt att lira.