VFR800 '08 svårstartad kall

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Dibbe75
Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: lör mar 24, 2018 10:40

Re: VFR800 '08 svårstartad kall

#31 Inlägg av Dibbe75 »

blacken skrev:
Dibbe75 skrev:Ursäkta om jag lyfter en gammal tråd!

Min började bete sig så här i slutet på förra sommaren, höjer inte tomgången när den är kall av någon anledning...
Hittade någon en lösning på detta?

min hoj är en vfr 800 -08 med 4800mil på mätaren
Som tidigare nämnt och behandlat, kolla det som ska höja/öka såstillförseln vid kall spis, Pump kan vara på "G" , soppafilter skitigt, någon sensor som spunkar, "tomgångsmotor" paj (om den har en dvs), liten vakumläcka någonstans.
Tack för svar, har den för övrigt inne på service nu så mekanikern har gjort viss felsökning! "vaxklumpen" osv skulle vara ok, han misstänkte att det kunde bero på batteriet vilket jag är skeptisk till.
Får helt enkelt klura på detta under sommaren... Har lite saker att gå på nu iaf

luktar förresten lite lätt bensin från avgasröret när den fått upp värmen... går fett då antar jag

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: VFR800 '08 svårstartad kall

#32 Inlägg av blacken »

luktar förresten lite lätt bensin från avgasröret när den fått upp värmen... går fett då antar jag
Låter som du måste dribbla lite mer med mecken. Eller kolla luftfitret.
misstänkte att det kunde bero på batteriet
Inte helt omöjligt, för en del sprut påverkas negativt av dålig/låg batterispänning.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: VFR800 '08 svårstartad kall

#33 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:
misstänkte att det kunde bero på batteriet
Inte helt omöjligt, för en del sprut påverkas negativt av dålig/låg batterispänning.
Har lärt mig den hårda vägen att bra batteri i både bilar och hojar måste vara i bra skick, annars kan man få en hel del "konstiga" problem, som vid koll inte verkar helt relaterade.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar