Sida 1 av 1

25kW-strypning, vilken storlek på förgasarmunstycken?

Postat: ons okt 13, 2010 21:48
av moshh
Ska sälja min VFR 750 -87 som är reggad 25kW och jag har en intresserad
som vill att jag ska ha i strypningen igen. Problemet är att hojen går
sk**dåligt med strypningen i då förgasarmunstyckena antagligen är för
stora. Någon som har en aning om vilken storlek som kan passa med
strypningen? Jag har verkligen ingen lust att prova mig fram...

Tack!

Postat: tor okt 14, 2010 04:53
av StigH
Lätt OT-fråga.
Vad är det för typ av strypning??
"Trottelstryp" (motsv..)
Strypbrickor??

Postat: tor okt 14, 2010 08:49
av moshh
Oj förlåt, det är strypbrickor i insuget.

Postat: tor okt 14, 2010 09:19
av StigH
moshh skrev:Oj förlåt, det är strypbrickor i insuget.
Trodde nog det..
Men rent allmänt talat, stryper man en hoj från 100hk till en tredjedel av effekten, 34hk, så kan man nog inte förvänta sig ett strålande resultat och silkesmjuk gång..
Om det är en "originalstrypning" och inte en formell "besiktningssstryp" så bör väl Sv Honda veta om man gör en ombestyckning, och hur, vid strypning enl "strypbrickmetoden".

Re: 25kW-strypning, vilken storlek på förgasarmunstycken?

Postat: tor okt 14, 2010 14:23
av blacken
moshh skrev:Ska sälja min VFR 750 -87 som är reggad 25kW och jag har en intresserad
som vill att jag ska ha i strypningen igen. Problemet är att hojen går
sk**dåligt med strypningen i då förgasarmunstyckena antagligen är för
stora. Någon som har en aning om vilken storlek som kan passa med
strypningen? Jag har verkligen ingen lust att prova mig fram...

Tack!
Om den redan är reggad 25 KW, varför vill han/hon ha den strypt? Liasom försäkringsbolagen skiter ju i det nuförtiden.

Re: 25kW-strypning, vilken storlek på förgasarmunstycken?

Postat: tor okt 14, 2010 14:49
av StigH
blacken skrev:Om den redan är reggad 25 KW, varför vill han/hon ha den strypt? Liasom försäkringsbolagen skiter ju i det nuförtiden.
Funderade över samma sak, men..
Det finns folk till allt.. :lol:
En del VILL följa lagen, till punkt och pricka.
När folk ställer en fråga så har de, vanligen, en berättigad anledning så lite hjälp skadar inte, även om hojen blir på gränsen till okörbar. :cry:

Postat: tor okt 14, 2010 22:33
av blacken
Äähh! det lär bli både apsvårt och halvdyrt för dig att stycka om knasarna. Säg till snubben/an att det är fixat och se glad ut! :D Ingen lär märka någon skillnad ändå, vare sig besiktningen eller försäkringsbolagen..

Postat: fre okt 15, 2010 15:17
av Jan Svensson
Jag håller med Blacken till hundra procent!!
Med vänlig hälsning Janne

Postat: fre okt 15, 2010 23:21
av moshh
Nää jag förstår det inte heller, det är väl mest om man skulle råka ut för något och det visar sig att hojen inte var strypt. Då blir det nog rätt dyrt...

Postat: lör okt 16, 2010 15:14
av blacken
moshh skrev:Nää jag förstår det inte heller, det är väl mest om man skulle råka ut för något och det visar sig att hojen inte var strypt. Då blir det nog rätt dyrt...
Nej då, du bara hävdar att den var strypt när du köpte den, och att du inte är så haj på det mekaniska. Sedan så är det köparens/ägarens ansvar att fordonet är i paritet med dess specifikationer.. :D. Dvs den som köper och äger den är ansvarig och skyldig att den är i överensstämmande med specifikationerna i registreringshandlingarna, ägaransvar du vet.. :)