Catman skrev:Nu verkar problemet löst.
Startade den idag och laddningen ligger konstant på ca 14,4 volt.
Jamen vad har du gjort då?
+1
Vad??!!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Väcker tråden....
Tror även min regulator har gett upp, samma symptom som tidigare i tråden.... Tomgång så visar det 12,4 å vid 5000varv så visar det 14volt... Nån som har en liggandes och vill sälja? China grej går bra... Rc36 /96
CandyManX skrev:Väcker tråden....
Tror även min regulator har gett upp, samma symptom som tidigare i tråden.... Tomgång så visar det 12,4 å vid 5000varv så visar det 14volt... Nån som har en liggandes och vill sälja? China grej går bra... Rc36 /96
Från iphån....
Hej.
kolla en i Danmark (Discteknik.dk) fik byta på en VFR 750 88 års model i 2005 och dom fungerer evigt
Ska öka till ca 14 V upp till runt 4500-5000 rpm.
Efter det klipper regulatorn och sänker spänningen till ca 13 V.
Jag tycker dina siffror ser ok ut.
Edit: Har du kollat spänningarna på de tre gula sladdarna från statorn?
Mätt mellan vardera gul sladd och jord. Spänningen ska ligga på ca 60-70 V, och på alla tre sladdarna ska spänningen vara ungefär lika.
Är tex spänningen 65, 67 och 20 V, är det nån vajsing på en av lindningarna (den som visar 20 V).
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
CandyManX skrev:Okay!
Då ska jag mäta spänning.
Super tack för ditt svar!
Återkommer...
Från iphån....
Tänk på att det är växelspänning
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kom på nu att jag glömde mäta mot jord...
Fixar det i morgon.
Enklast är att lossa på kontakten mellan stator och regulator, och mäta sen.
Hojen går att starta ändå, men får förstås ingen laddning medan mätningen pågår. Inget problem dock.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!