Hej igen!
Skulle mäta och kolla lite här i förrgår, men givetvis var batteriet i multimetern slut. Nu står den dock uppe hos Stigefelts, det går ju som sagt på garantin och har man som jag just nu, väldigt fullt upp , så låter man gärna andra göra jobbet.. MEN, nåt jag hann komma fram till innan jag lämnade upp den var att batteriet blivit rejält överladdat (såg ut som en ballong) men vad som orsakat detta har jag inte den blekaste om.
Stämmer att jag startade hojen med bilbatteri och tyvärr med bilen igång (hade inte den blekaste om det) med det var ju för sådär tre laddregulatorer sedan... Men kanske det förstört nåt annat som i sin tur nu förstör regulatorerna?? Nå, under veckan får vi se om de hittar något fel eller vad som händer. Kan laddregulatorn överladda battieriet när den går sönder lika gärna som den slutar ladda?
Problem med laddregulator
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Förmodligen har du ditt problem i batteriet.
Att ha bilen igång har är ingen nackdel förutsatt att det inte är fel på den med
Nu behöver ju inte en hoj så mycket amp. så det räcker ju med det som är i bilbatteriet utan den förhöjda volten när den är igång.
Lycka till
Att ha bilen igång har är ingen nackdel förutsatt att det inte är fel på den med
Nu behöver ju inte en hoj så mycket amp. så det räcker ju med det som är i bilbatteriet utan den förhöjda volten när den är igång.
Lycka till
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Hojlös
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Hojlös