Olja vid insug

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Olja vid insug

#1 Inlägg av Lasseåmål »

Hej, någon som har en förklaring till att jag har lite oljesöl runt insuget på en cylinder, upptäckte det när jag plockade ur luftfiltret!
Filtret är mer eller mindre tätt, så tidigare ägare har nog aldrig bytt det, urk[POUTING FACE] inte mycket blött men nått problem är det! Tacksam om någon har ett svar på det. Det gäller en VFR 800 2008 som rullat 3300 mil, enligt mätaren!


Skickat från min iPad med Tapatalk

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Olja vid insug

#2 Inlägg av blacken »

Lasseåmål skrev:Hej, någon som har en förklaring till att jag har lite oljesöl runt insuget på en cylinder, upptäckte det när jag plockade ur luftfiltret!
Filtret är mer eller mindre tätt, så tidigare ägare har nog aldrig bytt det, urk[POUTING FACE] inte mycket blött men nått problem är det! Tacksam om någon har ett svar på det. Det gäller en VFR 800 2008 som rullat 3300 mil, enligt mätaren!


Skickat från min iPad med Tapatalk
Kan nog häröra ifrån PCV kanalen/utloppet, inget ovanligt att det kommer/bildas oljedimma där när filtret är lite täppt å spis e varm o varit i "gasen" :D . Den dimman kan sedan kondenseras och ansamlas nära insugen.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Olja vid insug

#3 Inlägg av Lasseåmål »

Tack så mycket för svaret, ska hålla ett öga på det! Tyckte det såg lite konstigt ut, att det var bara vid 4:ans insug.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Lasseåmål
Medlem
Inlägg: 144
Blev medlem: fre dec 01, 2017 16:41

Re: Olja vid insug

#4 Inlägg av Lasseåmål »

Lasseåmål skrev:Tack så mycket för svaret, ska hålla ett öga på det! Yes,, det är vid kanalen som det var lite oljegegg!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPad med Tapatalk

Skriv svar