Sida 1 av 1

Pairinställningen

Postat: ons maj 08, 2019 19:53
av Lasseåmål
Hej, har en fråga här om en VFR 800 vtec 2008. Jag har kollat på olika trådar om det här med flapper å pairventilen, jag har kopplat ur den spärrat flappsen å kortat av snorkeln, men nu funderar jag efter sett olika filmer på nätet, SKA MAN PLUGGA SLANGEN FRÅN VENTILEN IN TILL LUFTBURKEN, ELLER INTE, Å VARFÖR I SÅ FALL? Har även monterat slipon på den!

Re: Pairinställningen

Postat: ons maj 08, 2019 22:02
av blacken

Re: Pairinställningen

Postat: tor maj 09, 2019 20:22
av Lasseåmål
Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?

Re: Pairinställningen

Postat: fre maj 10, 2019 21:45
av blacken
Lasseåmål skrev:
Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?
Om det är "flappern" som du åsyftar "Do the same with the valve itself to protect against dirt finding its way in."

Re: Pairinställningen

Postat: tis maj 21, 2019 06:38
av Lasseåmål
blacken skrev:
Lasseåmål skrev:
Tänkte mest på slangen som går från pair ventilen in bak i luftburken på vänster sida, vissa säger att den skall pluggas andra inte, vad är bäst att göra?
Om det är "flappern" som du åsyftar "Do the same with the valve itself to protect against dirt finding its way in."
Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!

Re: Pairinställningen

Postat: tis maj 21, 2019 11:39
av vroom
Lasseåmål skrev: Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.

Re: Pairinställningen

Postat: tor jun 06, 2019 08:42
av Lasseåmål
vroom skrev:
Lasseåmål skrev: Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
samma här[FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Pairinställningen

Postat: mån jun 10, 2019 11:42
av Tyrannosaurus
vroom skrev:
Lasseåmål skrev:Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
Grov slang som går in i luftburken låter i mina öron som vevhusventilation och den får absolut inte :!: pluggas. Det är som att be om problem för då kommer motorn att ventilera genom varenda packning, O-ring och packbox istället.

Jag kanske är ute och cyklar om det är en helt annan slang som åsyftas i texten ovan.

Re: Pairinställningen

Postat: mån jun 10, 2019 14:18
av Lasseåmål
Tyrannosaurus skrev:
vroom skrev:
Lasseåmål skrev:Nej inte flappern utan den grova slangen som sitter i bakkant på luftburkens vänstra sida å som kommer från pairventilen!
Jag gjorde en politikerlösning dvs varken eller. Slangen fick vara kvar men jag pluggade igen ändan som går in i luftburken med en bit skum el. foam. Märker ingen skillnad från original mot eftermarknadssystemet. Varför jag gjorde så? ingen aning men det dövar samvetet.
Grov slang som går in i luftburken låter i mina öron som vevhusventilation och den får absolut inte :!: pluggas. Det är som att be om problem för då kommer motorn att ventilera genom varenda packning, O-ring och packbox istället.

Jag kanske är ute och cyklar om det är en helt annan slang som åsyftas i texten ovan.
Nej, det är slangen på vänster sida från p—ventilen som jag funderade på, den du tänker på sitter på höger sida, men tack ändå! Jag hat pluggat å kört 600 mil nu å allt fungerar!