Misständer och rycker

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
SOB
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jun 01, 2020 13:11

Misständer och rycker

#1 Inlägg av SOB »

Hej!
Har en fråga om min VFR-88 rc24, den misständer och rycker illa när jag accelererar, inte alltid men ibland, den rycker till rejält en eller flera gånger samtidigt som varvräknaren faller neråt några hundra varv. Vad kan det vara för fel, någon glappkontakt, eller kan det vara något med pulsgivarna vid startmotorkopplingen :?:
Sven-Olof
Hojar
BMW r1250 GSA -19
Honda VFR 750 -88
Honda GL 1000 LTD -76
Yamaha XTZ 660 -91

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Misständer och rycker

#2 Inlägg av blacken »

Skulle nog slänga ett getöga på knaseriet snarare framför tändningtjofräsen. Skit i ett munstycke, vatten i såsen, ett eller flera knasarmembran som läcker, tjuvluft, knasarsynkning lattjo. Eller tändstift, tändkablar, strömanslutning till tändspolar, dålig tändhatt kan åsså ge liknande symptom.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

insu
Donator 2008
Inlägg: 166
Blev medlem: tor maj 01, 2008 12:45
Ort: Ljustorp

Re: Misständer och rycker

#3 Inlägg av insu »

Problemet till slut LÖST.
Startmotorkopplingen var dålig så jag bytte den komplett i dag och nu kopplar den i direkt, men vad bättre är, nu går motorn helt rent!!!!! Orsak???
Var det något fel på startmotorkopplingen som orsakade misständningen?? Den går ju bara att montera på ett sätt.
Ja tur att sommaren har mycket kvar att bjuda nu då jag kan njuta av ett rent VFR ljud.

Det här var mitt problemför några år sedan. :evil

Fann en lite spricka i den jag bytte ut som väl var orsaken till att den gick orent.
insu

SOB
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jun 01, 2020 13:11

Re: Misständer och rycker

#4 Inlägg av SOB »

insu skrev:Problemet till slut LÖST.
Startmotorkopplingen var dålig så jag bytte den komplett i dag och nu kopplar den i direkt, men vad bättre är, nu går motorn helt rent!!!!! Orsak???
Var det något fel på startmotorkopplingen som orsakade misständningen?? Den går ju bara att montera på ett sätt.
Ja tur att sommaren har mycket kvar att bjuda nu då jag kan njuta av ett rent VFR ljud.

Det här var mitt problemför några år sedan. :evil

Fann en lite spricka i den jag bytte ut som väl var orsaken till att den gick orent.
Misstänker startmotorkopplingen, tycker den inte låter så bra ibland när jag startar motorn. Var får man tag på en startmotorkoppling eller delar till den?
Hojar
BMW r1250 GSA -19
Honda VFR 750 -88
Honda GL 1000 LTD -76
Yamaha XTZ 660 -91

SOB
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jun 01, 2020 13:11

Re: Misständer och rycker

#5 Inlägg av SOB »

blacken skrev:Skulle nog slänga ett getöga på knaseriet snarare framför tändningtjofräsen. Skit i ett munstycke, vatten i såsen, ett eller flera knasarmembran som läcker, tjuvluft, knasarsynkning lattjo. Eller tändstift, tändkablar, strömanslutning till tändspolar, dålig tändhatt kan åsså ge liknande symptom.

Får kolla upp, nya stift är på väg :)
Hojar
BMW r1250 GSA -19
Honda VFR 750 -88
Honda GL 1000 LTD -76
Yamaha XTZ 660 -91

Skriv svar