Limegrön varselväst?

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#16 Inlägg av Conseal »

Vadå varsel ? Neonfärger va ballt redan på 80-talet ... det hra ingenting med säkerhet och synlighet att göra, det är enbart en modeatteralj för de som vågar klä sig i annat än svart.
8)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Invalido

#17 Inlägg av Invalido »

Conseal skrev:Vadå varsel ? Neonfärger va ballt redan på 80-talet ... det hra ingenting med säkerhet och synlighet att göra, det är enbart en modeatteralj för de som vågar klä sig i annat än svart.
8)
då postar jag en rosa till dig :D

skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

#18 Inlägg av skyfly »

Vadå 80-talet?? Tycker man ser många tyskar som fortfarande har det. Iallafall i skidbacken. :wink:

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#19 Inlägg av Conseal »

Invalido skrev:
Conseal skrev:Vadå varsel ? Neonfärger va ballt redan på 80-talet ... det hra ingenting med säkerhet och synlighet att göra, det är enbart en modeatteralj för de som vågar klä sig i annat än svart.
8)
då postar jag en rosa till dig :D
Grejt!
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#20 Inlägg av kennet »

Tycker att det känns lite tryggare ihop med svart hoj och svarta kläder, man ser ju själv när man möter en som har väst att det syns bättre :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010
Inlägg: 465
Blev medlem: fre aug 24, 2007 23:04
Ort: Lindesberg

#21 Inlägg av Excalibur105 »

Hade väst på mig när jag var ute och övningskörde privat, men den största anledningen till västen då var att jag skulle ha något att sy fast övningskörnings skylten på :D
Nu är den kastad och glömd, men just då var det ganska skönt för de flesta uppmärksammade att det var en övningskörnings skylt på.

Och så var det att blinka eller att inte blinka, blinkar själv alltid höger när jag ska ut ur en rondell, eftersom så många skiter i det så underlättar det för folk som vill in i rondellen och de slipper således stå och vänta på någon som aldrig kommer. Ska jag svänga vänster så blinkar jag vänster tills jag passerat andra avfarten och där byter jag och blinkar höger.
Ska inte gå att missta sig då vart jag är på väg.
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#22 Inlägg av Henning »

Robban, om "loud pipes saves lives" bore de killarna som kör med öppna system för att "rädd livet" på sig vara så säkerhetsmedvetna att de har fluorväst. Det har de inte. Öppna rör är ENDAST för förarens höga nöje och omgivningens förtret.

Säger du att du kör med gapiga rör för att du tycker det är skojsigt kan jag respektera din åsikt men dölj den inte i tveksamma svep-påståenden.

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#23 Inlägg av Tyrannosaurus »

Henning skrev:Robban, om "loud pipes saves lives" bore de killarna som kör med öppna system för att "rädd livet" på sig vara så säkerhetsmedvetna att de har fluorväst. Det har de inte. Öppna rör är ENDAST för förarens höga nöje och omgivningens förtret.
Tja i det här fallet citarade jag bara folk som har kört hoj längre än både du och jag :wink:

Det där med flourväst resonerar jag att sen dom inte hojen och lyset så lär dom nog inte se västen heller, med förhoppningsvis har dom hörsel.
På landsväg har du rätt att man knappast hör en hoj innan den nästan är jämsides, men i stan eller om bilden står still så hör man den rätt långt innan den kommer, och det var vad det handlar om.

Sen är det ju så att jag som du vet anser att mitt rör skränar lite väl mycket, men på 70- och början på 80-talet när en del körde rensat så gick det liksom inte att missa. Stog man vid McD så hörde man dom redan när dom var vid Norrtull.

Så här efteråt kan jag ha full förståelse för kärringarna som bara skrek rätt ut. Det måste ha varit olidligt :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#24 Inlägg av Henning »

Loud pipes make people wish to see bikers dead. ;)
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Invalido

#25 Inlägg av Invalido »

skämt o sido..
väst är väl ok för dom som vill ha det.
själv avstår jag.
tror att de som kan o är friska nog att köra bil i trafiken o har någerlunda vett ser oss mcåkare o följer reglerna...
de andra som skiter i vilket o gärna försöker preja av mcfolk ur vägen eller kör rakt ut bara för att jävlas med oss kommer att fortsätta att göra det oavsett om vi har grön väst på oss eller en rosa som Conseal
gärna vill ha... va det bra :P
pm mig mig din adress så skickar jag .kan kanske fixa så du får ditt nick på den men då vill jag ha en bild när du bär den med sålthet :wink:

Skriv svar