Nån som har använt en GPS Tracker?

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

Nån som har använt en GPS Tracker?

#1 Inlägg av Sälle »

Jag har precis beställt en GPS Tracker på Ebay för jag är så trött på att glömma bort alla sköna vägar. Man kör en sväng utan planering och helt plötsligt så kommer den där kurviga sträckan med perfekt asfalt.
Man kommer hem och sätter sig vid datorn och ska märka ut vägen i Google Earth men man har inte en aning om vilken väg det är.

En annan fördel är att men kan geomärka sina foto man tagit med den.

Nån mer som blev intresserad så hittade jag en sida där man testar den som jag beställt, det finns till och med en liten film som visar hur allt fungerar.
http://www.sciuridae.co.uk/photography/ ... review.htm

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#2 Inlägg av vfr800 »

antar att det är samma funktion som Garmin zumo jäkligt smidigt att bara lägga över på datorn och göra rutter efteråt :)

radiohead
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: fre aug 15, 2008 14:06
Ort: Stockhlm

#3 Inlägg av radiohead »

Jag har en liknande och är mycket nöjd med den. Jag köpte min primärt för att geotagga mina foton när man är ute och åker på sommrarna samt även delvis för att kunna hitta tillbaka till bra vägavsnitt..

Min har en knapp som man kan använda för att markera speciella platser men känns ändå lite svårt ibland att hitta igen just de punkterna från alla andra. Tyvärr lämnar programvaran som kommer med dessa GPSer lite att önska när det gäller själva efterbearbetningen..

Om du behöver ett program för att hantera och geotagga dina foton så rekommenderar jag detta varmt:

http://www.geosetter.de/en/

Jag kör också GPSen till min telefon och kör Garmin Mobile XT, nästan samma funktionalitet som på min stora garmin men betydligt mer portabelt.. får duga tills jag får till ett GPS fäste på VFRen iaf.[/url]

Skriv svar