Jeans

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Jeans

#16 Inlägg av Mister »

adrian_vg skrev:
Cfaspen skrev:Det kanske redan är överspelar...men för egen del försöker jag köpa platt som går att "sätta ihop"! Asså, byxa och jacka som går att fästa i varandra med dragkedja. Det verkar inte finnas en gemensam standard för detta utan då måste i princip byxa och jacka vara av samma märke...går naturligtvis att sy själv. :banana
Vet hut, som ens kommer på tanken att man kanske vill koppla ihop en 4bikers-byxa med en Alpinestars-jacka! :mrgreen:

Nå, saken har irriterat mig också. Lite jobbigt att sy i de där tjocka plaggen bara...
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 977
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Jeans

#17 Inlägg av lappen »

lappen skrev:Köpte ett par Sweep på smx sports. De hade 25% rabatt så de blev billiga nog att testa. Kom med knäskydd då jag kompletterade med höftskydd.

Får väl återkomma när jag använt dem ett tag.
Nu har jag ju använt dem, både i höstas och nu på våren. Är fortfarande väldigt nöjd med dem. Har ju "sluppit" nyttja dess funktion, förutom den lilla fadäsen i höstas när en bil svängde ut framför mig. Då trillade jag på sidan men axeln tog största smällen.

Jeansen har fungerat bra, lagom svala varma dagar, men även helt ok i kallare väder. Idag var det duggregn och runt 5C. Lite småblöt när jag kom fram men torkade fort. Nu skyddar ju iofs VFRens kåpor en hel del. Förhoppningsvis så slipper jag testa jeansens huvudsakliga uppgift... :)
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 977
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Jeans

#18 Inlägg av lappen »

Och idag kan jag informera om att de inte fungerar speciellt bra mot kraftigt regn...fasiken vad blöt jag blev idag efter 4 mil i hällregn...dags att börja läsa väderprognoserna.... :lol:

(var ju inte förväntat heller iofs...)
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Jeans

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

lappen skrev:Och idag kan jag informera om att de inte fungerar speciellt bra mot kraftigt regn...fasiken vad blöt jag blev idag efter 4 mil i hällregn...dags att börja läsa väderprognoserna.... :lol:

(var ju inte förväntat heller iofs...)
Visst är det skönt när det kalla regnvattnet rinner in i grenen :lol: :lol:
Det har man ju varit med om några gånger "ooouuuhhh!" :x :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
lappen
Donator 2023
Inlägg: 977
Blev medlem: mån maj 16, 2016 23:54
Ort: Kungsbacka/Göteborg

Re: Jeans

#20 Inlägg av lappen »

Tyrannosaurus skrev:
lappen skrev:Och idag kan jag informera om att de inte fungerar speciellt bra mot kraftigt regn...fasiken vad blöt jag blev idag efter 4 mil i hällregn...dags att börja läsa väderprognoserna....

(var ju inte förväntat heller iofs...)
Visst är det skönt när det kalla regnvattnet rinner in i grenen :lol: :lol:
Det har man ju varit med om några gånger "ooouuuhhh!" :x :lol:
Det gick bra så länge det bara var låren som var blöta, men när det blev blött i grenen blev det kallt! :cold
VFR750F RC36 1992
VFR750F RC36 1993
Virago 535 1997 *SÅLD*

Skriv svar