Luktar ryggskyddet skunk???

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lotek
Medlem
Inlägg: 139
Blev medlem: mån jul 07, 2008 12:03
Ort: Halmstad

#16 Inlägg av lotek »

Tegfors skrev:
lotek skrev:
Behövs inte ens Galltvål, bara att skölja ur vasken :lol:

VFR800-05 SilverBlue Edition
Byter inte du bara på förrådet... det gör jag :roll: :wink:
Byter och byter..kan väl tänkas att jag någongång lånat lite vitutrustning för att jag inte orkat åka förbi affären..
Det skäms jag inte för heller eftersom jag som tämligen svart arbetskraft under GU grävt kräftdammar åt inte närmre nämnda anställda.
Förmodar att du sett "Nionde kompaniet", det ligger en del i det..eller gjorde iaf på den tiden :!:

Men att åka in till förrådet med hela diskbänken för att byta? Nä, inte ens jag.. :shock:

Väldigt OT och internt..sorry :oops:

VFR800-05 SilverBlue Edition
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"

Numera står en väääldigt Röd Daytona 675 :) i mitt garage..

People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Luktar ryggskyddet skunk???

#17 Inlägg av adrian_vg »

blue skrev:Det finns ett rengöringsmedel som heter Galltvål (flytande och fast, men flytande är det enda vettiga alternativet enligt mig) som säljs hos Clas Ohlson och div färghandlare.
Medlet är gjort av b la oxgalla och andra "snälla" saker som gör rent precis vad som helst.
Funkar på skitiga vinterdäck, judodräkter (med medlet i tvättmaskin) och unkna rygg/knä skydd.

Bara att skölja upp skyddet i badkaret med lite galltvål, skölja av, låta torka och sen ut och köra igen.
Har tvättat flera skydd själv och dom luktar liksom aldrig igen efter att man tvättat dom med Galltvål.
Är galltvål fortfarande da sh!t eller finns det nåt bättre numer?

Tredje körningen med viffern och ryggskyddet för i år, och skyddet luktar verkligen skunk sen förra årets excesser på gokortbana...

Ica Kvantum i Uppsala har galltvål att sälja i sitt ordinarie sortiment, men det kanske är en lokal variation. Flytande, 3-4 dl, på flaska för ca 80kr och en liten tvål för ca hälften.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Luktar ryggskyddet skunk???

#18 Inlägg av adrian_vg »

Är djupt impad av den flytande galltvålen!

Det var inte så mycket ryggskyddet i sig som luktade skunk, utan mer remmarna man har över axlarna och under armarna som tagit mest skunkstryk.

Eftersom jag själv började lida väl mycket av skunken, tog jag mig sent omsider igår kväll tid att skölja ur remmarna och innersidan av ryggskyddet.

Effekten var i det närmaste omedelbar! Ingen djurisk doft mer. Impad som sagt. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

Re: Luktar ryggskyddet skunk???

#19 Inlägg av Since-2009 »

Tur att man har tvättbart överdrag då ;) Otur om det sugit in i det mjuka dock...
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Skriv svar