Interphone F4 mot F5

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Interphone F4 mot F5

#1 Inlägg av Maciver »

Har en Interphone F4 intercom sedan innan och har varit grymt nöjd med den men ändå har det saknats något.

I var fall så tog jag och köpte en Interphone F5 och den trillade ner i lådan häromdagen, så gissa vad som hände där hemma.
Jo, F4 åkte av och F5 åkte på. Nu är det inte så lätt att bara byta enhet, nä, du får riva av lurar och mic och fäste för att byta.

Just nu har jag bara testat med att koppla F5:an mot F4:an och det funkade bra, och mot android telefonen funkade den också bra. Sen har jag inte så mycket andra saker med blåtand.

Skillnaderna mellna F4 och F5 är:
F4 kunde koppla sig till: 2 telefoner, 1 gps, 2 andra F4 har jag för mig
F5 kan du koppla 8 blåtandsenheter, hur det är fördelat har jag inte läst något om.
F5 har redovisning av funktion via tal, alltså om du trycker på uppknappen så kanske du kommer till telefonen och då hör du "Phone" i lurarna, "Radio" om du kommer dit. Man får alltså audio hänvisningar om vart du är och rösten berättar vad du kan göra i den funktionen.
Tror att det tar ett tag att lära sig F5 men jag tror att det är lättare än F4 där man skulle veta om man skulle trycka 1 gång eller 2 gånger för en funktion, sedan fanns det då tre tryckningar och vad gjorde den då?

Ja, radio med RDS, den finns inbyggd i F5:an, det saknade jag i F4.
Rösten finns på, tror 5 eller 6 språk.

Om man är ett gäng med F5:or så kan man hålla "konferanssamtal" det gick inte med F4 och det fanns ingen "Chatt-box" till den utan då fick var och en skaffa sig en "komradio" som man kopplade till.

Vill ni veta mer så kolla på http://www.interphone.cellularline.com/ ... es_en.html

Blir kanske en bättre berättelse när jag använt den ett tag.
Bilagor
Nu ska vi leka lite.
Nu ska vi leka lite.
DSC_0059.JPG (62.79 KiB) Visad 8052 gånger
Fancy.
Fancy.
DSC_0060.JPG (62.99 KiB) Visad 8052 gånger
En massa saker följde med.
En massa saker följde med.
DSC_0061.JPG (78.41 KiB) Visad 8052 gånger
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Interphone F4 mot F5

#2 Inlägg av Maciver »

Efter en tids användande så kan jag säga att jag är lite besviken på F5:an.

Om är tvungen att starta om den så tar den god tid på sig att para ihop sig med luren.
Om man har för stora fingrar eller råkar trycka på två knappar samtidigt, om man ska tex streama musik (tror det är fingrarna, har inte kommit på något annat) så stänger den ner sig och det är djä**lskt irriterande.

Det är lite förvirrande att volymen styrs med knapparan som pekar bak och fram och valen mellan funktionerna är upp och ner, logiskt för min del hade varit tvärt om.

Volymen är lite lägre, på gott och ont.

Ett ORDENTLIGT ping, hörs när man startar enheten. Undrar om det egentligen är nödvändigt, jag tycker inte det.

Är du nöjd med din F4 så tycker jag att du ska behålla den. De saker som har kommit på F5:an gör det inte värt att byta.

Kom med ett program så man kan konfigurera knappar och "ta bort" funktioner (tex pinget) då kan det bli riktigt bra.
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Skriv svar