Tips för er som skall köpa eller har spyball larm

Skinn, textil? Plasthjälm eller fiber? CE-godkänt eller hemgjort?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

Tips för er som skall köpa eller har spyball larm

#1 Inlägg av yxan »

Sååå...
Nu har jag lärt mig något nytt igen och tänkte att jag skulle dela med mig av visheten! :roll:
Om batteriet i en fjärrkontroll tar slut så slutar den prata med larmenheten, för att programmera in kontrollen igen så måste man ha en bygel som följer med monteringssatsen (larmet monterat av honda -00 innan leverans)... den hade jag ju inte fått med...
Efterssom batteriet dessut är en liten löjlig alkalisk cell som inte fungerar sämre och sämre utan bara dör så upptäckte jag ju inte detta hemma naturligtvis...
Efter att ha fått ställa hojen och lånat en bil hos en polare så återkom jag med reservkontrollen!!!!
Naturligtvis så var den också död då ingen använt den på länge var batteriet urladdat i den med... fan...
Hittade nödkoden och manualen och fick i alla fall igång hojen, men det är lite jobbigt när det tar över fem minuter att starta den :evil:

Så, sensmoralen är att om ni har eller skaffar spyballlarm:
1: Ha alltid reservkontrollen med med att friskt batteri
2: Spara den lilla bygeln
3: Sätt larmlådan smart så ni inte behöver montera ner halva hojen för att synka in en fjärr.

Nu skall jag ner i garaget för att plocka ner den i smådelar och operera ut larmet... det sitter ju inte lätt åtkommligt naturligtvis.
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se