Har kikat runt på diverse forum och sett att det finns till 02-.
Har även sett bilder på en RC46 med GI. Dock så hittar jag inte vart man kan köpa dessa.
Finns de att köpa eller är det DIY som gäller?
För att alla inte ska ställa frågan:-Vad ska du med en GI till?, så besvarar jag det redan nu.
Jag gillar lampor som lyser + att jag ofta glömmer vilken växel jag har i vid lite roligare körning.
OT: såg att du har en power commander genom en annan tråd.
De här 330 ohms motstånden som det pratas om, kan man sätta det på hojen och den går bättre fast än jag inte satt på mitt nyförvärvda slipon.
Känner att den är lite ryckig ibland när man ska köra i stan tex.
Växelindikator Acumen DG8 Grön
Beskrivning: Digital växelindikator med grön display och hölje av svartlackerad aluminium.
Kopplas enkelt in på motorcykelns varv-räknare och hastighets-mätare. Därefter görs en inställning/program-mering för varje växel.
Indikatorn arbetar genom jämförelse av förhållan-det mellan varv och hastighet.
Passar alla motorcyklar med elektronisk varvräknare och hastighetsmätare. Displayen har inbyggd autodimmer för anpassning till aktuellt ljusförhållande.
Levereras komplett med monteringsmaterial och instruktionsanvisning.
Varumärke: Acumen
Artikelnr: 12228808
Lagerstatus: I lager
Pris inkl moms: 895,00 sek
Är man lite händig kan det väl gå att få in den i instrumentet.
Det som avgör om man kan koppla in den direkt eller inte är om det är elektronisk signal till hastighetsmätaren eller om den är vajerdriven.
Det måste vara elektronisk signal för att det ska fungera i standardutförandet.
Det brukar vara relativt enkelt att se på de flesta hojar vilken variant av drivning det är.
Om det är vajer går den antingen till framhjulet eller in vid ena motorkåpan och hämtar drivingen från utgående axel.
Med vänlig hälsning
Lars Åhman
MC-ONLINE.SE
Någon som vet vilken drivning det är på en viffer -98?
Jag är inte så haj på det mekaniska.
Ocean skrev:
OT: såg att du har en power commander genom en annan tråd.
De här 330 ohms motstånden som det pratas om, kan man sätta det på hojen och den går bättre fast än jag inte satt på mitt nyförvärvda slipon.
Känner att den är lite ryckig ibland när man ska köra i stan tex.
Min hoj var också ryckig och dum under en tid, det visade sig att termostaten var kass. Den hade fastnat på ½-öppet så att motorn blev inte varm ordentligt. Sämst gick den vid kallt väder, var det riktigt varmt så gick motorn som det skulle.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
Ocean skrev:
OT: såg att du har en power commander genom en annan tråd.
De här 330 ohms motstånden som det pratas om, kan man sätta det på hojen och den går bättre fast än jag inte satt på mitt nyförvärvda slipon.
Känner att den är lite ryckig ibland när man ska köra i stan tex.
Min hoj var också ryckig och dum under en tid, det visade sig att termostaten var kass. Den hade fastnat på ½-öppet så att motorn blev inte varm ordentligt. Sämst gick den vid kallt väder, var det riktigt varmt så gick motorn som det skulle.
Det som avgör om man kan koppla in den direkt eller inte är om det är elektronisk signal till hastighetsmätaren eller om den är vajerdriven.
Det måste vara elektronisk signal för att det ska fungera i standardutförandet.
Det brukar vara relativt enkelt att se på de flesta hojar vilken variant av drivning det är.
Om det är vajer går den antingen till framhjulet eller in vid ena motorkåpan och hämtar drivingen från utgående axel.
Med vänlig hälsning
Lars Åhman
MC-ONLINE.SE
Någon som vet vilken drivning det är på en viffer -98?
Jag är inte så haj på det mekaniska.
Redan 94-97 har elektrisk , så det måste du också ha. men det har inte jag på min -88a.
Ocean skrev:För att alla inte ska ställa frågan:-Vad ska du med en GI till?, så besvarar jag det redan nu.
Jag gillar lampor som lyser + att jag ofta glömmer vilken växel jag har i vid lite roligare körning.
Tänkte precis ställa frågan...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!