Micron slipon - Återförsäljare?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Deltatracker
Medlem
Inlägg: 148
Blev medlem: tis jul 04, 2006 20:30
Ort: Ulricehamn

Micron slipon - Återförsäljare?

#1 Inlägg av Deltatracker »

Kan ni ge tips på återförsäljare för Micron slipon och vet ni någon som har bra priser?
Efter Lt.Dan:s länk i tråden om slipon så måste jag säga att jag är helt såld på ljudet från Micron.

I så fall tänkt till en VFR 800 -98

Swedan
Medlem
Inlägg: 194
Blev medlem: lör jul 01, 2006 13:43
Ort: Boxholm

#2 Inlägg av Swedan »

Har inget tips om Micron men en liknande fråga:
Är det någon som har ett Akrapovic slipon och är ni i så fall nöjda med det? Någon som vet hur de låter?
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Hojlös

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#3 Inlägg av Lt.Dan »

Tjena Delta...

Micron finns på Lelles:

http://www.lellesmc.se/lelles/katalogse ... 17-024.pdf

Eller på Mc-poolen:

http://www.mcpoolen.se/tbh/sortiment-av ... sport.html

Finns säkert på fler ställen oxå :D
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

Re: Micron slipon - Återförsäljare?

#4 Inlägg av viffer »

Deltatracker skrev:Kan ni ge tips på återförsäljare för Micron slipon och vet ni någon som har bra priser?
Efter Lt.Dan:s länk i tråden om slipon så måste jag säga att jag är helt såld på ljudet från Micron.

I så fall tänkt till en VFR 800 -98
Kolla om Bike's demontering i Trollhättan har några kvar, när jag var där (visserligen ett tag sen) och kollade sålde han nya Micron-slipon för 1900:-, han hade kommit över ett parti.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Roosterman
Medlem
Inlägg: 36
Blev medlem: sön jun 04, 2006 22:05
Ort: Söderåkra

#5 Inlägg av Roosterman »

Swedan skrev:Har inget tips om Micron men en liknande fråga:
Är det någon som har ett Akrapovic slipon och är ni i så fall nöjda med det? Någon som vet hur de låter?
Jag köpte ett Akra titan till min 800 men det fick bara sitta på 10 mil, sen åkte det bort.... Kanske är bättre effektmässigt men ack så tråkigt det lät... Fixade en ny rörbit till min Micron kolfiber jag kört 5000 mil med innan på 750n jag hade... DÅ blev det gott ljud igen!!!!
/Rooster
Burn baby, BUUUURN =)

VFR800Fi-01 + KLX650R-99

Swedan
Medlem
Inlägg: 194
Blev medlem: lör jul 01, 2006 13:43
Ort: Boxholm

#6 Inlägg av Swedan »

Roosterman skrev:
Swedan skrev:Har inget tips om Micron men en liknande fråga:
Är det någon som har ett Akrapovic slipon och är ni i så fall nöjda med det? Någon som vet hur de låter?
Jag köpte ett Akra titan till min 800 men det fick bara sitta på 10 mil, sen åkte det bort.... Kanske är bättre effektmässigt men ack så tråkigt det lät... Fixade en ny rörbit till min Micron kolfiber jag kört 5000 mil med innan på 750n jag hade... DÅ blev det gott ljud igen!!!!
/Rooster
Du kanske sitter och ruvar på ett sådant system då???
Skulle vara nyttigt att höra vad flera tycker om de olika systemen.
Jag vill ha ett så grovt och mörkt ljud som möjligt, dessutom vill inte jag ha ett uppdraget system.
Det dräller ju inte med VFR:er på stan med slipon så man får ju förlita sig på andra.
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Hojlös

yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

Många modeller!

#7 Inlägg av yxan »

Tittade på microns hemsida och det finns en VÄLDIGT massa dämpare till vfr modellerna.

Något som kanske är värt att notera är det som står högst upp på vissa sidor, en matchad cdi.
Någon som vet något om det?
Rent spontant så känns det som om att det behövs en ommappning om man byter filter+dämpare för att det skall lira perfekt tillsammans...

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

Re: Många modeller!

#8 Inlägg av Qwerty »

yxan skrev:.

Något som kanske är värt att notera är det som står högst upp på vissa sidor, en matchad cdi.
Någon som vet något om det?
Rent spontant så känns det som om att det behövs en ommappning om man byter filter+dämpare för att det skall lira perfekt tillsammans...

Enligt hörsägen:
VFR800FI har en aktiv lambdareglering för att katen ska fungera som det är tänkt. Enligt vissa så ska hojen själv kunna kompensera filter och ljuddämpare, men om det stämmer vet jag ej.
På min hoj sitter det ett slipon, kikar man på färgen på röret efter hård körning så är det i perfekt färg. Ska prova K&N filter, i och med det så funderar jag på en effektmätning och koll av avgasvärdena. Då kan jag svara med annat en hörsägen.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem
Inlägg: 247
Blev medlem: tis jun 27, 2006 14:04
Ort: Vännäs

#9 Inlägg av Lt.Dan »

Tja Qwerty

Kolla på nätet om KN filter innan du byter....

Jag skulle inte montera dom :roll:

Du har tillräckligt bra flöde med original filtren. Plus att dom inte släpper igenom så mycket damm... (inte bra :( )

Bara ett tips...inget illa menat..
Senast redigerad av Lt.Dan den lör aug 12, 2006 11:21, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Swedan
Medlem
Inlägg: 194
Blev medlem: lör jul 01, 2006 13:43
Ort: Boxholm

#10 Inlägg av Swedan »

De flesta kör väl inte med en VFR i grustaget VA?
Vet flera som kört med KN på AT över 10.000 mil utan tendens till slipskador.
Det snackas lite för mycket ibland.
Dessa filtertyper används rätt ofta i tunga och krävande applikationer vid stora dammiga krossverk. Tyvärr vill inte EU godkänna dem för orginalmontering.
Se dock upp för billiga piratkopior då bomullfibrerna inte håller och springer med in i motorn.
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Hojlös

Skriv svar