Sida 1 av 1
Micron slipon - Återförsäljare?
Postat: tis jul 18, 2006 21:15
av Deltatracker
Kan ni ge tips på återförsäljare för Micron slipon och vet ni någon som har bra priser?
Efter Lt.Dan:s länk i tråden om slipon så måste jag säga att jag är helt såld på ljudet från Micron.
I så fall tänkt till en VFR 800 -98
Postat: tis jul 18, 2006 21:48
av Swedan
Har inget tips om Micron men en liknande fråga:
Är det någon som har ett Akrapovic slipon och är ni i så fall nöjda med det? Någon som vet hur de låter?
Postat: tis jul 18, 2006 21:58
av Lt.Dan
Re: Micron slipon - Återförsäljare?
Postat: tis jul 18, 2006 22:01
av viffer
Deltatracker skrev:Kan ni ge tips på återförsäljare för Micron slipon och vet ni någon som har bra priser?
Efter Lt.Dan:s länk i tråden om slipon så måste jag säga att jag är helt såld på ljudet från Micron.
I så fall tänkt till en VFR 800 -98
Kolla om Bike's demontering i Trollhättan har några kvar, när jag var där (visserligen ett tag sen) och kollade sålde han nya Micron-slipon för 1900:-, han hade kommit över ett parti.
Postat: tor jul 20, 2006 10:38
av Roosterman
Swedan skrev:Har inget tips om Micron men en liknande fråga:
Är det någon som har ett Akrapovic slipon och är ni i så fall nöjda med det? Någon som vet hur de låter?
Jag köpte ett Akra titan till min 800 men det fick bara sitta på 10 mil, sen åkte det bort.... Kanske är bättre effektmässigt men ack så tråkigt det lät... Fixade en ny rörbit till min Micron kolfiber jag kört 5000 mil med innan på 750n jag hade... DÅ blev det gott ljud igen!!!!
/Rooster
Postat: tor jul 20, 2006 19:43
av Swedan
Roosterman skrev:Swedan skrev:Har inget tips om Micron men en liknande fråga:
Är det någon som har ett Akrapovic slipon och är ni i så fall nöjda med det? Någon som vet hur de låter?
Jag köpte ett Akra titan till min 800 men det fick bara sitta på 10 mil, sen åkte det bort.... Kanske är bättre effektmässigt men ack så tråkigt det lät... Fixade en ny rörbit till min Micron kolfiber jag kört 5000 mil med innan på 750n jag hade... DÅ blev det gott ljud igen!!!!
/Rooster
Du kanske sitter och ruvar på ett sådant system då???
Skulle vara nyttigt att höra vad flera tycker om de olika systemen.
Jag vill ha ett så grovt och mörkt ljud som möjligt, dessutom vill inte jag ha ett uppdraget system.
Det dräller ju inte med VFR:er på stan med slipon så man får ju förlita sig på andra.
Många modeller!
Postat: tor aug 10, 2006 19:17
av yxan
Tittade på microns hemsida och det finns en VÄLDIGT massa dämpare till vfr modellerna.
Något som kanske är värt att notera är det som står högst upp på vissa sidor, en matchad cdi.
Någon som vet något om det?
Rent spontant så känns det som om att det behövs en ommappning om man byter filter+dämpare för att det skall lira perfekt tillsammans...
Re: Många modeller!
Postat: fre aug 11, 2006 07:49
av Qwerty
yxan skrev:.
Något som kanske är värt att notera är det som står högst upp på vissa sidor, en matchad cdi.
Någon som vet något om det?
Rent spontant så känns det som om att det behövs en ommappning om man byter filter+dämpare för att det skall lira perfekt tillsammans...
Enligt hörsägen:
VFR800FI har en aktiv lambdareglering för att katen ska fungera som det är tänkt. Enligt vissa så ska hojen själv kunna kompensera filter och ljuddämpare, men om det stämmer vet jag ej.
På min hoj sitter det ett slipon, kikar man på färgen på röret efter hård körning så är det i perfekt färg. Ska prova K&N filter, i och med det så funderar jag på en effektmätning och koll av avgasvärdena. Då kan jag svara med annat en hörsägen.
Postat: fre aug 11, 2006 22:51
av Lt.Dan
Tja Qwerty
Kolla på nätet om KN filter innan du byter....
Jag skulle inte montera dom
Du har tillräckligt bra flöde med original filtren. Plus att dom inte släpper igenom så mycket damm... (inte bra

)
Bara ett tips...inget illa menat..
Postat: lör aug 12, 2006 11:02
av Swedan
De flesta kör väl inte med en VFR i grustaget VA?
Vet flera som kört med KN på AT över 10.000 mil utan tendens till slipskador.
Det snackas lite för mycket ibland.
Dessa filtertyper används rätt ofta i tunga och krävande applikationer vid stora dammiga krossverk. Tyvärr vill inte EU godkänna dem för orginalmontering.
Se dock upp för billiga piratkopior då bomullfibrerna inte håller och springer med in i motorn.