Beställ ALDRIG något från Bikeshop.
Har beställt av dem två gånger nu och bägge gångerna har det blivit fel.
Första gången skulle jag beställa ett PUIG touring kåpglas av dem, men de skickade ett racing kåpglas. (Har skrivit om det tidigare)
Jag ville ha ett nytt tonat kåpglas till hojen. Hittade ett snyggt tillverkat av Puig. Dock så visste jag inte vad modellen hette.
Jag skickade bilden till
www.bikeshop.se som säljer Puigs kåpglas. Dessutom beskrev jag det, eftersom det har en liten flärp upptill som är lätt att känna igen.
Här är bilden jag skickade:
Dom sa att modellen hette airflow och dom skulle skicka hem den till mig. Det skulle gå på 810kr med frakt. När jag sedan skulle lösa ut paketet, kostade det 885kr. Ok, inte hela världen, men lite irriterande.
När jag sedan kommer hem och packar upp det så visar det sig att det inte alls var ett airflow som jag ville ha. Det är helt uppenbart att det kåpglaset som jag fått inte alls liknar det som jag ville ha.
Här kommer en bild på det kåpglaset som de skickade:
Mailade dem, men fick inte fått något svar på jättelänge trots att vi hade daglig emailkontakt innan beställningen genomfördes. Sedan visade det sig att dom inte hade det kåpglaset jag ville ha. Det löste sig dock genom att någon annan forummedlem ville köpa glaset
ALLA KAN GÖRA MISSTAG tänkte jag nu när jag skulle beställa ett nytt kåpglas. Då det finns ont om PUIG återförsäljare i Sverige så gav jag dem en ny chans nu. Beställde ett PUIG standard kåpglas av dem i mörkrök. Som vanligt så sa dom ett pris 735kr och sedan när jag hämtar ut det visar det sig att det kostar 865kr. Jaja, dom kanske glömde ange frakt eller likande.
I alla fall. Jag kommer hem och packar upp det. Då visar det sig att det är fel färg. Dom har skickat svart, vilket du inte kan se igenom, trots att jag beställt mörkrök som ska vara som ett tonat visir.
Jag mailar dem och påpekar detta. Då säger dom att det är mörkrök. Jag svarar då ett det står schwarz på förpackningen.
Dom ger sig inte utan säger att det är det som PUIG tillverkar. Jag svarar igen och länkar till PUIGs hemsida där det står att glaset tillverkas i svart och mörkrök och att jag dessutom har ett PUIG kåpglas i mörkrök på hojen nu och jag ser ju att det inte är samma färg.
Dom svarar igen att det är den enda färgen de har (hade kanske varit läge att säga det när jag beställde att de inte har mörkrök, men frågat om jag kan tänka mig svart?) Men dom skickar det bara och hoppas att jag ska behålla det, precis som sist.
Jag svarar att jag skickar tillbaka kåpglaset och att jag vill ha ett nytt mörkrök. Dom säger att dom inte har något annat, men jag kan få tillbaka pengarna.
Alltid något tänker jag och skickar tillbaka glaset. Jag ber dem sätta in pengarna på mitt konto plus den extra portoavgiften som jag behövt lägga ut pga av att de skickat fel glas till mig.
Dom svarar då att jag kan få tillbaka pengarna för glaset, men jag får inte tillbaka pengarna för portot jag lagt ut, eller pengarna för portot när dom skickade det till mig och inte heller expeditions avgiften. Jag ska alltså få tillbaka 660kr och själv behöva betala bägge portona 130*2 och expeditionsavgiften 75kr, sammanlagt 335kr. Och detta pga av att de struntat i att de inte haft mörkrök och skickat iväg ett svart kåpglas till mig istället.
Jag blir ju tokig, men skriver ett välformulerat mail och förklarar att jag inte ska behöva betala någonting då de har levererat fel produkt till mig.
Istället för at be om ursäkt för missförståndet, så svarar de att de inte anser att de har levererat fel produkt, så dom tänker inte betala portot fram och tillbaka.
Min första tanke var att nu jävlar få det vara nog. Jag åker dit i jobbkläderna och förklarar ett och annat för dem. Men eftersom det inte är facit
så har jag citerat lite text från konsumentverkets hemsida där det står om butikernas skyldigheter vid sådana här situationer. Får se vad de svarar.
Summa sumarum. Av två beställningar har bägge blivit fel och butiken har inte gjort något för att kompensera för deras misstag. Dessutom tror jag inte att det har varit misstag. Tror att dom har levererat fel med flit, då de inte haft rätt grejer och hoppats på att man inte märker det eller orkar att bry sig.