Sida 2 av 3

Postat: tis apr 13, 2010 20:44
av Tommy Gsson
Sök med cmnsl nr på silverspares så har dom det mesta, går tyvvär inte att söka direkt på modell.
T.

Postat: ons apr 14, 2010 18:10
av Cessan2
Tackar jag kollar men verkar som min handlare har skickat det nu från sthlm,jag har ringt och tjatat :D
Ska komma imorgon dom sa 2-5 dgr då blir det 6 dgr kan man väl tycka är okej mc -varuhuset sthml.
Men bra att veta annan gång.


/Cessan :D

Postat: fre jul 09, 2010 02:43
av Cimmerier
Vet inte om det är fler än jag som har ett horn i sidan på Honda Mc Center i Fleninge utanför Helsingborg.
Skall sanningen fram så är det inte ETT horn, snarare en hel buffelhjord.

Det började med min gamla Blackbird, som jag köpte där. Motorn gick inte rent i högre farter. De ägnade två säsonger åt att felsöka och fick mig att dynojet kitta hojen (vilket jag nog iofs hade gjort ändå) för att sliponsystemet gjorde att motorn fick för lite soppa. När de skulle bänk köra hojen för första gången så missade dom att framskärmen går lite framför däckskanten, så när de spände fast den sa det "knak" och framskärmen sprack. Visst, jag fick en ny...efter 1½ månad... men man tycker att de borde ha lite bättre koll på sina egna hojmodeller än så.
Bänkningen med dynojetkitet visade att allt var ok. Tillbaka ut på vägen visade det sig vara lika jäkligt som tidigare, om inte värre... De bara pekade på pappret från bänkningen och sa att allt var ok, medans jag knappt kunde hålla motorvägsfart utan att hojen hostade som en astmatisk gammal nucka.

Till sist gick jag i ren desperation till min lokale mc-nisse. Han hittade felet på tio minuter (Ett hål i ett vakummembran till bränslepumpen.)
Hojen gick som en dröm efter det...tills den träffade Farbror Sten och blev till skrot... :(

Drog tillbaka till Honda Mc Center i förra veckan för att titta närmare på deras erbjudande "Red hot summer deal" där de lämnar upp till 25 000:- i extra inbytesstöd när man köper en ny hoj årsmodell -10 hos dom. Tänkte kolla upp om jag kunde göra en bra deal och byta in min VTR Firestorm -99:a med 3800 mil på nacken.
De tittade på den, gick in och räknade lite och erbjöd mig sedan 15 000:-.
Well... tänkte jag...lite lågt, men med de där 25k i extra inbytesstöd så blir det ändå en bra deal. Då berättade fanskapet för mig att de där 15 000:- var allt de kunde ge mig MED det där inbyteserbjudandet inräknat...

Jag har lagt ner hela min själ i den där hojen.
http://bike.se/project/view.php?id=616
Visst, jag kan förstå att de kan vara tveksamma till en så pass omgjord hoj som min, men det där erbjudandet kändes bara som en fet jäkla pungspark.

Jag tänker aldrig någonsin sätta mina fötter i den butiken och om jag så måste åka de tio milen extra ner till Malmö för att serva min nya VFR 1200 så må det va hänt. Min nya ängel skall aldrig någonsin behöva utsättas för sånna själgoda klåpare...

//Cimme - Pretty pissed off...

Postat: fre jul 09, 2010 11:36
av adrian_vg
Cimmerier skrev:Visst, jag kan förstå att de kan vara tveksamma till en så pass omgjord hoj som min, men det där erbjudandet kändes bara som en fet jäkla pungspark.
Kustomiserade hojar är mest till gagn för nuvarande ägaren. När man sen ska sälja kan det bli svårt. Har själv en lätt pimpad VFR-97 som visat sig lite svår att avyttra, möjligen pga pimpningarna... :(

Postat: tis sep 28, 2010 18:25
av Maciver
Cimmerier skrev:En massa om Honda Mc Center i Fleninge utanför Helsingborg.

//Cimme - Pretty pissed off...
Du behöver inte bry dig om dessa längre. De förlorade rätten att hålla på med Hondas saker och det är nu BR. Nilsson i HBG som har Honda.

Postat: tis sep 28, 2010 18:33
av Mister
Maciver skrev:
Cimmerier skrev:En massa om Honda Mc Center i Fleninge utanför Helsingborg.

//Cimme - Pretty pissed off...
Du behöver inte bry dig om dessa längre. De förlorade rätten att hålla på med Hondas saker och det är nu BR. Nilsson i HBG som har Honda.
Där ser man :)

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: tis maj 17, 2011 21:49
av landin86
Historien om hur jag blev behandlad på Bröderna Hörbergs i Löddeköpinge!

Dom sysslar mest med Ducati och Kawasaki, men hade tydligen tagit på sig att sälja en VFR800 för kunds räkning!
Jag åker och kollar på den och pratar med en trevlig försäljare, men får reda på att det är en annan försäljare som har ansvaret för den och han kommer dagen efter!
Jag ringer dagen efter med lite frågor om garanti och så, eftersom en storservice skulle ingå i köpet som dom skulle göra... Försäljaren verkar inte alls intresserad av att svara på mina frågor, och det lät som han mest var besvärad av att jag var intresserad av den hojen!
Lägger på och tar mig en funderare till dagen efter... Bestämmer mig för att jag vill ha den och ringer igen... Han låter om möjligt ännu mer besvärad, fram till jag säger att jag vill ha den... Då blev det glada toner i andra änden av luren!
Han skulle kolla upp när verkstaden hade tid för servicen och skulle återkomma så fort som möjligt... Dagen gick från förmidag till dax att sluta jobb, så jag tänkte köra in och kolla vad det var frågan om, eftersom han inte ringt!
När jag kom, stod han och disskutera något privat med en annan anställd och verka ha rätt skoj... När jag kom fram och presenterade mig, så blev hans svar: "jag skulle precis ringa dig" :?
Jag tvivlade lite, men följde med in på kontoret för att skriva köpkontrakt, och fick reda på att jag fick vänta två veckor på den! (lite tråkigt, men inget att göra tänkte jag)
Åkte hem och dagen efter skulle jag ringa och fixa försäkring på den... Blev lagom förvånad när jag läste reg. nummret och hon på försäkringsbolaget undrade om det stämde med en vit minibuss :?
Han hade alltså skrivit fel reg. nummer på köpkontraktet!
På telefonen igen och fick tag i honom, och han lovade kolla upp det och återkomma om "en stund"... Dagen gick åter igen, och ett uteblivit samtal till... Ringde igen dagen efter och med viss möda lät det som, kunde han gå och kolla rätt reg. nummer...
Nästan två veckors väntan börja lida mot sitt slut, och dagen innan jag skulle hämta den ringde jag och kollade så det säkert blev av att jag kunde hämta den... "självklart" blev svaret och jag kände mig nöjd med det! :P
Dagen efter, en timme innan utsatt tid för hämtning, så ringer försäljaren och säger att jag kan inte hämta den, eftersom dom inte fått fram något luftfilter... "lite dåligt, med tanke på ni haft den i två veckor redan" svarar jag, och får till svar "det är sånt som händer... Den blir klar imorogn, jag ringer så fort den blir klar!"
Hela dagen efter gick utan samtal... jag ringde upp vid tre-tiden och undra hur det blev... Svaret blev: "jag skulle precis ringa dig, den är klar!" :?
Kommer för att hämta den och ser att han är upptagen med en annan kund.. (ingen fara tänker jag, det blir min tur nästa)
När han är klar med den första, så tar han en annan, som kom in efter mig... Verkar inte vilja ha med mig att göra :evil:
Sen skickar han en annan försäljare att ta hand om mig... (hon va ju trevlig, vilket var en himla tur, då jag surnat till rätt ordentligt just då)
När jag ska köra iväg, ser jag att reserven blinkar, och tänker att dom kan väl gott bjuda på någon liter bensin iaf... Knackar den ansvarige försäljaren på axlen och förklarar läget och undrar om jag kan få någon liter bensin innan jag åker iväg?
Svaret blev: "Det räcker till bensinstationen" och pekar på närmsta bensinstation...
Så man kan ju säga att jag önskar en annan försäljare hade haft hand om mig, för servicen och löften lämnar en hel del över att önska!

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: fre jun 24, 2011 13:43
av HandLegger
Efter att ha läst tråden känner jag mig skyldig att berätta om när jag köpte n cbr1000rr -06 (beg med ca 1000 mil på mätaren) av MC-Huset i Malmö.

Jag bytte in min Blackbird och skulle lägga en slant emellan. Bakdäcket var slut och jag tjatade mig till nya däck både fram o bak. Visst, jag tjatade men när pappren skrevs var vi överens. När säljaren accepterade att jag skulle få nya däck sa han att jag då minsann fick ta de som de hade i butiken. Jag tänkte faktiskt inte på att de ev kunde vara lagrade fel men det skulle jag få erfara att så var det. Däcken var såphala och släppte vid minsta provokation både fram o bak. När jag sedan undersökte däcken kände jag att de var ovanligt hårda och väldigt hala. Nåja, tänkte jag så jag slipade ner hela ytan på båda däcken. De kändes ju då bättre, men efter en testrunda då den uppruggade ytan nötts bort var de lika såphala som tidigare. Jag påtalde detta för säljaren men han ville natuligtvis inte kännas vid att det skulle vara några problem med däcken. Det slutade med att jag gav honom rådet att aldrig mer sälja en hoj med hala däck eftersom det lätt skulle kunna klassas som vållande till annans död om olyckan skulle vara framme (och det är som sagt lätt hänt med såphala däck). Behöver jag säga att jag inte satt min fot i den butiken fler ggr? Jag kommer aldrig mer att handla där och jag kommer alltid att avråda vänner o bekanta fr att ha med dem att göra.

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: lör jun 25, 2011 16:35
av StigH
HandLegger skrev:Efter att ha läst tråden känner jag mig skyldig att berätta om när jag köpte n cbr1000rr -06 (beg med ca 1000 mil på mätaren) av MC-Huset i Malmö.
.
Väntar forfarande att MC-huset ska höra av sig ang mina res delar..
Är ju iofs bara tre år sedan så jag kanske har dåligt tålamod???

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: lör jun 25, 2011 19:20
av Ajax
StigH skrev:
HandLegger skrev:Efter att ha läst tråden känner jag mig skyldig att berätta om när jag köpte n cbr1000rr -06 (beg med ca 1000 mil på mätaren) av MC-Huset i Malmö.
.
Väntar forfarande att MC-huset ska höra av sig ang mina res delar..
Är ju iofs bara tre år sedan så jag kanske har dåligt tålamod???
Ehe? Har du väntat på delar i tre år?! Hur skulle det vara att klara ut det och gå vidare?!

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: lör jun 25, 2011 19:30
av HandLegger
Ajax skrev:
StigH skrev:
HandLegger skrev:Efter att ha läst tråden känner jag mig skyldig att berätta om när jag köpte n cbr1000rr -06 (beg med ca 1000 mil på mätaren) av MC-Huset i Malmö.
.
Väntar forfarande att MC-huset ska höra av sig ang mina res delar..
Är ju iofs bara tre år sedan så jag kanske har dåligt tålamod???
Ehe? Har du väntat på delar i tre år?! Hur skulle det vara att klara ut det och gå vidare?!
Man vill inte ha delar fr MC-Huset, det är BRA att slippa få deras delar.

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: tis jun 28, 2011 17:37
av StigH
Ajax skrev:
StigH skrev:
HandLegger skrev:Efter att ha läst tråden känner jag mig skyldig att berätta om när jag köpte n cbr1000rr -06 (beg med ca 1000 mil på mätaren) av MC-Huset i Malmö.
.
Väntar forfarande att MC-huset ska höra av sig ang mina res delar..
Är ju iofs bara tre år sedan så jag kanske har dåligt tålamod???
Ehe? Har du väntat på delar i tre år?! Hur skulle det vara att klara ut det och gå vidare?!
"Virtuell väntan". Efter två veckor insåg jag att WE-moto (UK) var snabbare.
Beställde på torsd och prylarna hemma på måndag...
"Alternativdelarna" var desutom bättre. I rostfritt...

Re:

Postat: ons jun 29, 2011 16:28
av Falk78
Tommy Gsson skrev:Sök med cmnsl nr på silverspares så har dom det mesta, går tyvvär inte att söka direkt på modell.
T.
En grej att tänka på med David Silver spares är att skatten inte är inräknad i priserna på sidan. Köpte ett service kit för 67pund (om jag inte minns fel) men det drogs 960:- från kontot. Dock så var det mer än 500:- billigare när jag jämförde med Lelles och deras rekomenderade stift var inte ens korrekta samt att dom inte hade orginal bränslefilter.

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: fre apr 19, 2013 17:53
av wargen
Skojarföretag?

mcdackonline...
Skulle beställa däck, tryckte i 3 däck i deras webformulär och hamnade på 2400:- billigt, frakt och moms ingår stog det över allt tom på ordererkännandet, tryckte i kreditkortsnummret och vips så kom det moms och frakt till ca 3100:- totalt. stor kalabalik när man försöker få tag i nån på 08 nummer som visade sig gå till skype och Taiwan? med en shing shong engelska i andra änden med mig försöka förklara att give me my ""PIP"" Money back......på en linje via skype...

Re: Handlare vi INTE gillar - och varför

Postat: fre apr 19, 2013 19:04
av stefan
wargen skrev:Skojarföretag?

mcdackonline...
Skulle beställa däck, tryckte i 3 däck i deras webformulär och hamnade på 2400:- billigt, frakt och moms ingår stog det över allt tom på ordererkännandet, tryckte i kreditkortsnummret och vips så kom det moms och frakt till ca 3100:- totalt. stor kalabalik när man försöker få tag i nån på 08 nummer som visade sig gå till skype och Taiwan? med en shing shong engelska i andra änden med mig försöka förklara att give me my ""PIP"" Money back......på en linje via skype...
Hur slutade det? Har handlat via dom och inte haft dessa problem...... eller så har jag inte noterat påslaget på dragningen :shock:

//Stefan