Sissybar till VFR?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Tomas
Donator 2010
Inlägg: 131
Blev medlem: tis feb 19, 2008 10:48
Ort: Uppsala

Sissybar till VFR?

#1 Inlägg av Tomas »

Jag hoppas inte man blir bannad från forumet när man kommer med såna här idéer :roll:

Jag skulle alltså vilja ha någon form av sissybar till min VTEC. Givetvis ingen ala glidare utan något mer smäckert som passar designen på hojen. Det går ju såklart att skaffa toppbox och hela det kitet men det känns inte värt pengarna bara för att få ett ryggstöd.

Jag funderar på att låta någon firma tillverka något i plast eller något annat som sedan målas svart. Tanken är att sätta det i passagerarhandtagen.

Vad tror ni? Någon annan som provat? Några idéer på hur man ska tillverka det?

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Sissybar till VFR?

#2 Inlägg av tersan »

Löfwall skrev:Jag hoppas inte man blir bannad från forumet när man kommer med såna här idéer :roll:

Jag skulle alltså vilja ha någon form av sissybar till min VTEC. Givetvis ingen ala glidare utan något mer smäckert som passar designen på hojen. Det går ju såklart att skaffa toppbox och hela det kitet men det känns inte värt pengarna bara för att få ett ryggstöd.

Jag funderar på att låta någon firma tillverka något i plast eller något annat som sedan målas svart. Tanken är att sätta det i passagerarhandtagen.

Vad tror ni? Någon annan som provat? Några idéer på hur man ska tillverka det?
Oj, nu blev det svårt att hålla fingrarna i styr på tangentbordet... jag kom att tänka på ett kåseri i Wheels för många år sen, där en f.d. hojmek beskrev en kund de kallade "sissybarfetischisten", han ville nämligen ha en sissybar på alla sina hojar. Inklusive en crosshoj... :roll:

Vet inte varför jag kom att tänka på det...

Nåja... som konstruktionsmaterial tycker jag inte att plast är någon bra idé, det kommer bli svårt att få en smäcker konstruktion att hålla. Nånting i metall som du kan skruva fast borde bli bättre, det borde gå att kunna fixa till nåt av tunt metallrör som förses med nån lämplig kudde. Du kan ju kika lite hos firmorna som säljer glidartillbehör, där bör det finnas exempel på hur det skulle kunna se ut.
VFR750F -92, grön

skyfly
Donator 2010
Inlägg: 313
Blev medlem: sön apr 15, 2007 20:29
Ort: Eslöv, VFR 800 -99

#3 Inlägg av skyfly »

Förstår inte själv varför du skall ha en men här finns ett exempel på hur det ser ut på vfr:
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... i&img=6957

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#4 Inlägg av Conseal »

Är det inte lika bra att montera topbox samtidigt så får du både ryggstöd och packutrymme ?
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
palgle
Donator 2008
Inlägg: 53
Blev medlem: tor mar 13, 2008 00:31
Ort: Oslo

#5 Inlägg av palgle »

Enig med Conseal.

Jeg monterte Givi Monolock-system (topbox + sidevesker), og kjøpte en ryggstøtte, sånn at datteren min kan ha den i ryggen når vi kjører.

Vet ikke hvordan man legger inn bilder, men her er en link.

http://www.mc-spesialisten.no/main.php3 ... &PNO=44889

Men da trenger du jo boksen i tillegg, da...

På tidligere sykler har jeg brukt ryggsekk og bagster-tankveske.

Men jeg må si jeg trives bedre med topboksen enn å ha en sekk på ryggen og den "klumpete" bagsteren.

Kanskje litt OT, men jeg anbefaler boks og ryggstøtte, for da får du i pose og sekk.
VFR 800 VTEC 2006 - SORT
Justice for the 96 - YNWA

Användarvisningsbild
interceptor
Medlem
Inlägg: 89
Blev medlem: sön jul 15, 2007 21:34

#6 Inlägg av interceptor »

http://www.ventura-bike.com/fitments.aspx?modelid=344
bakdelen är utbytbar till olika höjder o packningsalternativ.
sitter ju i org handtagsfäste så enklare blir det inte!

http://www.ventura-bike.com/videos.aspx?video=overview
Totalt 1 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 0 gäster.

Registrerade användare online: interceptor

Skriv svar