Power Commander

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#31 Inlägg av Tyrannosaurus »

Torque skrev:Ursäkta att jag spammar den här tråden. Men jag har en polare som är i USA nu. Han kan ev. köpa med sig en power commander till mig.

Jag som har Micron slip-on och K&N luftfilter, bör jag skaffa en power commander?
Nu är jag kanske fel person att snacka sprut, men Power Commander är inga dåliga grejer och ger betydligt fler justeringsmöjligheter än de som finns i PGM FI.
Jag vet knappt hur den funkar, men kan man kontakta dem och be dem föreslå en map som man sedan laddar ner eller är det mer komplicerat än så?
Vad jag förstår byter man inte mapp "på känn" utan i samband med bänkning. Sen finns det några kappar på boxen som man kan finjustera med. Problemet med för många justeringsmöjligheter är iofs också att man kan justera bort sig :wink:

Du kan ju alltid köpa Power Commandern, skulle det sen visa sig att du inte behöver den kan du alltid sälja den för minst samma pris som du gav eftersom det är ganska mycket billigare i USA.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#32 Inlägg av danhak »

Han kan inte köpa med sig två?! :wink:

Dom ligger rätt bra i pris "over there" på 250$ (ca 1800SEK).. så finns det möjlighet så gärna!!
Tycker absolut att du ska skaffa en, det hade jag gjort utan att tveka.
hojlös

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#33 Inlägg av Kaiko »

Torque skrev:Ursäkta att jag spammar den här tråden. Men jag har en polare som är i USA nu. Han kan ev. köpa med sig en power commander till mig.

Jag som har Micron slip-on och K&N luftfilter, bör jag skaffa en power commander?

Jag vet knappt hur den funkar, men kan man kontakta dem och be dem föreslå en map som man sedan laddar ner eller är det mer komplicerat än så?
Du måste inte.

Mapen tar du från PC hemsidan, det är en sån jag har i nu. Funkar hjälpligt, jag har ju kollat det mha original lambdan. För att det ska bli riktigt bra eller som i mitt fall tänker göra mera förändringar måste den bänkas.
Vroom Vroom

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#34 Inlägg av viffer »

Torque skrev:Ursäkta att jag spammar den här tråden. Men jag har en polare som är i USA nu. Han kan ev. köpa med sig en power commander till mig.

Jag som har Micron slip-on och K&N luftfilter, bör jag skaffa en power commander?

Jag vet knappt hur den funkar, men kan man kontakta dem och be dem föreslå en map som man sedan laddar ner eller är det mer komplicerat än så?
Grundmapparna som ligger på PC:s ( http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx ) hemsida duger men är inte riktigt 100%iga det kan finnas lite mer att göra men dom ger mer än orginal i alla fall, som sagt dom duger som regel tills man fått lite stålar över för en bänkning och justering.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#35 Inlägg av Torque »

Kaiko skrev:
Torque skrev:Ursäkta att jag spammar den här tråden. Men jag har en polare som är i USA nu. Han kan ev. köpa med sig en power commander till mig.

Jag som har Micron slip-on och K&N luftfilter, bör jag skaffa en power commander?

Jag vet knappt hur den funkar, men kan man kontakta dem och be dem föreslå en map som man sedan laddar ner eller är det mer komplicerat än så?
Du måste inte.

Mapen tar du från PC hemsidan, det är en sån jag har i nu. Funkar hjälpligt, jag har ju kollat det mha original lambdan. För att det ska bli riktigt bra eller som i mitt fall tänker göra mera förändringar måste den bänkas.
Hur fick du fram rätt map för din hoj? Testade du flera olika?

Vilken är den markant största skillnaden, är det accelerationen?

Om jag nu tjackar en så tänker jag också bänka hojen. Om vi är några som gemensamt bokar tid för bänkning så kanske vi kan få ett bra pris?
VFR800-03 Svart

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#36 Inlägg av Kaiko »

Jag har hittils bara kört med PC-map Leo-vince open slip-ons.
Jag har kopplat in ena lambdasonden till en voltmeter på styrkronan. Denna ger en visning om den går snålt eller rikt.

Jag har nu tänkt att labba lite med mapen. Jag skall också plocka bort katten plus lite annat. Efter det skall jag försöka få till en map som är ok. Blir jag nöjd skall jag köra den på lqt-racing's bänk. Där körde jag den på Barkarby, 103 Hk på bakhjulet. :P Tyvärr slagen av polaren på hans Ducati 996, 107 Hk på bakhjulet. :( Funkar det som tänkt borde jag hamna på minst det. De siffror som vi fick verkar rätt så ok, så bänken vekar visa ganska korrekt.

Men mitt mål med PCn är egentligen redan uppnått: bra mellanregister och ryckfri.
Hojarna är ju ganska optimerade på toppeffekten redan.
Man har ju den oturen att med denna trevliga motor så finns det inte så mycket performance upgrades. Jag har läst en hel del på utländska forum och ska man ha mer pulver så finns det tydligen ett bigbore kit på ~880ccm. Men det kan man ju räkna ut vad det kostar kontra utvunna hästar. Det är dock det enda som jag hittat.
Mekar man själv så rekommender jag denna tråden:http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... 31492&st=0
Kan vi få en VFR i svedala med stressfläkt kanske ?

Mina planer motormässigt kommer nog att begränsa sig till detta, med lite tur 110Hk på bakhjulet. Det räcker för min del också.
Jag kommer däremot nog jobba lite med chassiet, har ute en förfrågan på Öhlins bakdämpare: Kanske en 954 framgaffel också, en bantningskur kanske, lite eloxerad lull-lull kanske.
Och NEJ jag ska inte köpa en CBR. = ingen V4 och en försäkring som är dubbelt så dyr som 2st VFR som vi har nu.

Jag är en sån som försöker optimera det man har skaffat och det ska jag.....
Vroom Vroom

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#37 Inlägg av Frippe »

Ni som kopplat in powercommander och monterat 330 ohm motstånd, blinkar Fi lampan innan ni startar era cyklar?

Min gör det, så jag har inte plockat i motstånden, känns lite fel :?
Några tips?

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#38 Inlägg av Kaiko »

Frippe skrev:Ni som kopplat in powercommander och monterat 330 ohm motstånd, blinkar Fi lampan innan ni startar era cyklar?

Min gör det, så jag har inte plockat i motstånden, känns lite fel :?
Några tips?
Den lyser och slocknar sedan.

Jag provade för skojs skull att först inte sätta i mostånden, då lös lampan.

Men nu funkar det klanderfritt.
Vroom Vroom

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#39 Inlägg av Frippe »

Problemet är att den inte bara lyser några sekunder. Det brukar den göra.
Den blinkar & vill inte sluta.

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#40 Inlägg av Torque »

VFR800-03 Svart

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#41 Inlägg av Kaiko »

Frippe skrev:Problemet är att den inte bara lyser några sekunder. Det brukar den göra.
Den blinkar & vill inte sluta.
Kopplade du in motstånden enligt tråden tidigare?
Jag beställde riktiga eliminatorer men de kommer aldrig så jag kör med motstånd, och de funkar alldeles utmärkt.
Blinkandet indikerar att Fi:n saknar lambasonderna, motstånden lurar Fi:n att de finns kvar och att AF ration är perfekt.
Vroom Vroom

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#42 Inlägg av tjvfr800 »

Behöver man inte 2 st. På VFRD-tråden så verkar dom sätta in 2 st 330 motstånd.
(kanske en dum fråga)
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... =o2+sensor
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#43 Inlägg av Frippe »

Efter att skrivit ut bilderna och tagit med ner till garaget gick det att lösa mitt problem.
Hade satt motsånden fel :oops:
Det var bara att byta plats i kontakten, sen funka de perfekt.
Varför lägga ca 150 :- styck för original när man kan få motstånd för ca 15 :- styck :wink:
Nu går den kalas, har lite svårt att komma överens med den när jag kör på Rörken och det är blött, det blev ett helt nytt bottendrag, men jag vänjer mig. Försökte få upp den på bakhjulet när det var lite fuktigt, men det spinner bara och ändå har jag Metzler Sporttech M1 monterade.
Känslan är att det har gjort nytta på draget, men jag måste ta sig till en bänk för att veta säkert.
Helt klart väl investerade pengar i powercomandern.

Användarvisningsbild
Torque
Donator 2007
Inlägg: 212
Blev medlem: tor nov 30, 2006 16:46

#44 Inlägg av Torque »

tjvfr800 skrev:
Behöver man inte 2 st. På VFRD-tråden så verkar dom sätta in 2 st 330 motstånd.
(kanske en dum fråga)
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... =o2+sensor
Det stämmer, man behöver 2 st.
VFR800-03 Svart

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#45 Inlägg av tjvfr800 »

Börjar bli sugen på en PCIIIUSB så jag måste fråga, hur används egentligen displayen och knapparna? (eller vad det är för något) på lådan, i monteringsanvisningen så sätts den ju in under kåpan under sadeln så att man inte kommer åt knappar eller annat. Det verkar ju inte som man skall kunna göra några manuella justeringar på lådan från den monteringsplatsen ?

http://www.powercommander.com/downloads ... 26-411.pdf sista sidan.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Skriv svar