Nitro X Fuel commander
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Nitro X Fuel commander
Hej grabbar och töser.
Är det någon i detta gäng som har hört talas om/har egen erfarenhet av Nitro X Fuel commander?
http://cgi.ebay.co.uk/NITRO-X-FUEL-COMM ... 286.c0.m14
Har sett denna produkt under en längre tid på E-bay och börjar bli mer och mer intresserad av den istället för en Power Commander.
Men frågan är om den fungerar så bra som säljaren säjer?
Det är, vad jag förstår en Grekisk firma som säljer dessa och Grekerna har väl inte gjort sig kända som några MC-gurus när det gäller trimning, eller har dom det?
Vad tror ni? Bra eller Anus?
Kommentarer eller egna kunskaper om denna produkt mottages tacksamt eller ska jag vara den första som provar den på hojen?
Är det någon i detta gäng som har hört talas om/har egen erfarenhet av Nitro X Fuel commander?
http://cgi.ebay.co.uk/NITRO-X-FUEL-COMM ... 286.c0.m14
Har sett denna produkt under en längre tid på E-bay och börjar bli mer och mer intresserad av den istället för en Power Commander.
Men frågan är om den fungerar så bra som säljaren säjer?
Det är, vad jag förstår en Grekisk firma som säljer dessa och Grekerna har väl inte gjort sig kända som några MC-gurus när det gäller trimning, eller har dom det?
Vad tror ni? Bra eller Anus?
Kommentarer eller egna kunskaper om denna produkt mottages tacksamt eller ska jag vara den första som provar den på hojen?
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Låter lite som de där magneterna man skulle sätta runt bränsleledningarna för att rikta bensinmolekylerna och få lägre förbrukning...
Jag tror nog att Nitro-X antagligen funkar som ommappare, men att få ut 20 kusar till? Njaee... Hur kvalitet på mappningarna är det för runt 300kr?
Dessutom, när det gäller ommappning av motor, skulle jag nog hålla mig till beprövade grejor som Power Commander. Jag skulle inte vilja vara i närheten när motorn skär pga för tunn blandning eller nåt sånt, som Notro-X-grejen fixat.
Jag tror nog att Nitro-X antagligen funkar som ommappare, men att få ut 20 kusar till? Njaee... Hur kvalitet på mappningarna är det för runt 300kr?
Dessutom, när det gäller ommappning av motor, skulle jag nog hålla mig till beprövade grejor som Power Commander. Jag skulle inte vilja vara i närheten när motorn skär pga för tunn blandning eller nåt sånt, som Notro-X-grejen fixat.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vad gör en tändningspunktändring för maskineriet då?Göingen skrev:Verkar som den ändrar tändpunkten 1-2 grader, ändrar inte på bränsleblandningen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Beror lite på... lite snabbt utan att krångla till det: tidigare tändning ger mer effekt och lägre bränsleförbrukning, under förutsättning att motorn inte spikar (dvs oktantalet räcker till). I många fall höjer man tändningen och byter till 98 oktan... javisst får du lägre förbrukning, men 98 oktan är såpass mycket dyrare att du inte tjänar nåt på det.adrian_vg skrev:Vad gör en tändningspunktändring för maskineriet då?Göingen skrev:Verkar som den ändrar tändpunkten 1-2 grader, ändrar inte på bränsleblandningen.
Om tändningsändringen medför att motorn spikar så har du en dyr motorrenovering att se fram emot.
Ralsbo, köp en sån där mojäng och montera! Men kör hojen på rullande landsväg före och efter... jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om säljarens löften infrias...
VFR750F -92, grön
Nja. Jag satsar på en Power Commander till vintern när skatteåterbäringen kommer.Ralsbo, köp en sån där mojäng och montera! Men kör hojen på rullande landsväg före och efter... jag skulle bli VÄLDIGT förvånad om säljarens löften infrias..
Känns lite säkrare med beprövade grejer på hojen.
/Sanny.
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
Då VFR800 V-tec. 2009
Nu Honda CRF1100 Africa Twin Adventure
Och en liten vfr800 -00
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Ah, nu när du säger; Saab APC!tersan skrev:Beror lite på... lite snabbt utan att krångla till det: tidigare tändning ger mer effekt och lägre bränsleförbrukning, under förutsättning att motorn inte spikar (dvs oktantalet räcker till). I många fall höjer man tändningen och byter till 98 oktan... javisst får du lägre förbrukning, men 98 oktan är såpass mycket dyrare att du inte tjänar nåt på det.
Om tändningsändringen medför att motorn spikar så har du en dyr motorrenovering att se fram emot.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!