Techspec Gripster tankpaddar
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Techspec Gripster tankpaddar
Fick tankpaddarna för några veckor sen. Ska klippa till dem efter att ha tvättat av bågen först och valt ut en lämplig mall. Lutar åt nåt avlångt mönster, fanns ingen specifik för VFR-97.
Postar bilder sen. Greppet i ormskinnen verkar iaf lovande skojsigt!
Bonus var en Techspec Gripster t-tröja och en nyckelring i samma material.
Postar bilder sen. Greppet i ormskinnen verkar iaf lovande skojsigt!
Bonus var en Techspec Gripster t-tröja och en nyckelring i samma material.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Techspec Gripster tankpaddar
De monterade paddarna, bilder och lite annat relaterat finns på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=40552鹨.
Bilder kan också ses direkt på http://home-skynet.servehttp.com/galler ... 010-04-24/.
Bilder kan också ses direkt på http://home-skynet.servehttp.com/galler ... 010-04-24/.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Techspec Gripster tankpaddar
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det där grejar du säkert. Adrian hade några tips på mallar, tror det var till CBR eller så. Blir det inte helt perfekt från början så kan du alltid kolla med Adrian om han kan hjälpa dig att rulla på skinnet eller fila i gummit. (No hard feelings va Adrian?)PerJohan skrev:Precis införskaffat likannde och har försökt hitta någon mall för att klippa till till en -98, någon som har något tips om vart man kan hitta såna mallar? Eller är det bara köra på känsla som gäller? *ler*
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Det där kommer jag att få höra ett tag va'?Ajax skrev:Det där grejar du säkert. Adrian hade några tips på mallar, tror det var till CBR eller så. Blir det inte helt perfekt från början så kan du alltid kolla med Adrian om han kan hjälpa dig att rulla på skinnet eller fila i gummit. (No hard feelings va Adrian?)
Jag valde mellan mallarna för Suzuki GSX-R600/1000 och CBR600. CBR:en passade bättre, linjespelet blev inte snyggt med Suzukimallen. Kolla på sidan http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t ... &start=510, mitten ungefär hur det blev.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Igår var jag på BKK på Kinnekulle ring och instruktörerna där hade lite olika tankpaddar, men de sa att deras slet på skinnstället. Någon som har erfarenhet om hur olika paddar sliter på ALLVÄDERSställ och vilka som fungerar bra ihop med dessa ställ??
Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??
VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.
VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Alla paddar sliter mer eller mindre på stället, oavsett om det är skinn eller textil. Vad är det värt för dig, att få ett bättre grepp i kurvor och inbromsningar?kenjo skrev:Igår var jag på BKK på Kinnekulle ring och instruktörerna där hade lite olika tankpaddar, men de sa att deras slet på skinnstället. Någon som har erfarenhet om hur olika paddar sliter på ALLVÄDERSställ och vilka som fungerar bra ihop med dessa ställ??
Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
På avrostningen idag, under bromsövningarna mest, tyckte jag det var skönt att slippa glida fram så förbaskat, som innan utan paddarna.
Att det ser coolt ut är bonus. Önskar det fanns nåt att sätta på sadeln också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!