Techspec Gripster tankpaddar

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Techspec Gripster tankpaddar

#1 Inlägg av adrian_vg »

Fick tankpaddarna för några veckor sen. Ska klippa till dem efter att ha tvättat av bågen först och valt ut en lämplig mall. Lutar åt nåt avlångt mönster, fanns ingen specifik för VFR-97.

Postar bilder sen. Greppet i ormskinnen verkar iaf lovande skojsigt!

Bonus var en Techspec Gripster t-tröja och en nyckelring i samma material. :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Techspec Gripster tankpaddar

#2 Inlägg av adrian_vg »

De monterade paddarna, bilder och lite annat relaterat finns på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=40552&#40552.

Bilder kan också ses direkt på http://home-skynet.servehttp.com/galler ... 010-04-24/.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Techspec Gripster tankpaddar

#3 Inlägg av adrian_vg »

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#4 Inlägg av PerJohan »

Precis införskaffat likannde och har försökt hitta någon mall för att klippa till till en -98, någon som har något tips om vart man kan hitta såna mallar? Eller är det bara köra på känsla som gäller? *ler*
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013
Inlägg: 604
Blev medlem: sön feb 07, 2010 22:51
Ort: Årsta

#5 Inlägg av Ajax »

PerJohan skrev:Precis införskaffat likannde och har försökt hitta någon mall för att klippa till till en -98, någon som har något tips om vart man kan hitta såna mallar? Eller är det bara köra på känsla som gäller? *ler*
Det där grejar du säkert. Adrian hade några tips på mallar, tror det var till CBR eller så. Blir det inte helt perfekt från början så kan du alltid kolla med Adrian om han kan hjälpa dig att rulla på skinnet eller fila i gummit. (No hard feelings va Adrian?)

:claugh

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#6 Inlägg av adrian_vg »

Ajax skrev:Det där grejar du säkert. Adrian hade några tips på mallar, tror det var till CBR eller så. Blir det inte helt perfekt från början så kan du alltid kolla med Adrian om han kan hjälpa dig att rulla på skinnet eller fila i gummit. (No hard feelings va Adrian?)
Det där kommer jag att få höra ett tag va'? ;-)

Jag valde mellan mallarna för Suzuki GSX-R600/1000 och CBR600. CBR:en passade bättre, linjespelet blev inte snyggt med Suzukimallen. Kolla på sidan http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t ... &start=510, mitten ungefär hur det blev.

Bild
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
kenjo
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: tor sep 24, 2009 08:51
Ort: Linköping

#7 Inlägg av kenjo »

Igår var jag på BKK på Kinnekulle ring och instruktörerna där hade lite olika tankpaddar, men de sa att deras slet på skinnstället. Någon som har erfarenhet om hur olika paddar sliter på ALLVÄDERSställ och vilka som fungerar bra ihop med dessa ställ??

Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??

VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#8 Inlägg av adrian_vg »

kenjo skrev:Igår var jag på BKK på Kinnekulle ring och instruktörerna där hade lite olika tankpaddar, men de sa att deras slet på skinnstället. Någon som har erfarenhet om hur olika paddar sliter på ALLVÄDERSställ och vilka som fungerar bra ihop med dessa ställ??

Eller är det så att slitage blir ett problem först när man glider runt i sadeln på bana?
Alla paddar sliter mer eller mindre på stället, oavsett om det är skinn eller textil. Vad är det värt för dig, att få ett bättre grepp i kurvor och inbromsningar?

På avrostningen idag, under bromsövningarna mest, tyckte jag det var skönt att slippa glida fram så förbaskat, som innan utan paddarna.

Att det ser coolt ut är bonus. Önskar det fanns nåt att sätta på sadeln också. :roll: 8)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar