Erfarenhet av "tank pads"?

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

Erfarenhet av "tank pads"?

#1 Inlägg av Since-2009 »

Någon som kör med någon form av tank pads - gummi för att ha bättre grepp med knäna?

Kollade med Racerepairs och de har några olika på hyllan dock ingen VFR specifik men universal går att klippa till. Detta är alltså en gummifilm som är några mm tjock och inte som stomp pads där det sticker ut plastprylar som verkar lite obekväma/sliter på stället.

Ska åka Gelleråsen 6-8 och tänkte att detta kanske kunde vara till hjälp, hur har det funkat för er?
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

#2 Inlägg av Mister »

Jag kör med Stompgrips...de ger ett outstanding grepp. Kan nu inte tänka mig att köra utan, pga hur mycket det underlättar. Dock är de inte så snygga.

Att köra med snakeskin tror jag inte är samma känsla (dock inte testat), men de är betydligt snyggare. :)
Senast redigerad av Mister den tor aug 05, 2010 22:18, redigerad totalt 1 gånger.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Erfarenhet av "tank pads"?

#3 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:Någon som kör med någon form av tank pads - gummi för att ha bättre grepp med knäna?
Blev du inte nöjd med TankTredzen du skaffade?

Har Techspec Gripster Snakeskins på grönviffern. De biter bra, på gott och ont. På svartviffern räcker det nästan med bara bagsterskyddet om tanken.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#4 Inlägg av Since-2009 »

Ja det visar sig imorrn, vaxade hojen idag så jag satte inte dit dem innan. Jo jag maskera där dom ska sitta så det inte är nyvaxat o blir strul med fäste, måste fixa ngt att rengöra med typ aceton utan olja eller dyl då jag hade inget riktigt bra hemma.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:Ja det visar sig imorrn, vaxade hojen idag så jag satte inte dit dem innan. Jo jag maskera där dom ska sitta så det inte är nyvaxat o blir strul med fäste, måste fixa ngt att rengöra med typ aceton utan olja eller dyl då jag hade inget riktigt bra hemma.
Inte aceton för bövelen!! Såvida du inte vill ta bort lacken också...!

Använd sprit; t-röd edyl.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#6 Inlägg av Conseal »

Jag kör med stomgrips .. fula men skitbra .. bara värma med hårfön alt försiktigt med värmapistol när du sätter dit dem så formar de sig fint.
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
kenjo
Medlem
Inlägg: 47
Blev medlem: tor sep 24, 2009 08:51
Ort: Linköping

#7 Inlägg av kenjo »

Väcker en halvgammal tråd igen. :)

Jag har monterat Tank Tredz på min hoj nu och kan inte säga annat än att jag är supernöjd. Schysst grep(utan att ha något att jämföra med annat än en ren tank ska väl påpekas), bra mycket snyggare än stompisar och ser ut att vara snällare ut mot stället. Tank tredzen fanns som tidigare nämnts inte till viffern men man kan skriva ut mallar och testa. Jag kom fram till att de till CBR 600 passade bra på min 99. Det var lite marigt att få ditt dem på grund av hur tanken är välvd och tank tredzen inte var elastiska vilket jag hoppats på. Hade det varit lite elastiska så hade det varit hur enkelt som helst att sätta dit dem. Med lite tålamod så gick det bra ändå. Om ni ska montera några så slarva inte med spriten då lossnar dom lite i kanten. :oops: Med lite mer sprit så fick jag fast dom igen så nu sitter dom fint.
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??

VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#8 Inlägg av TG »

kenjo skrev:Om ni ska montera några så slarva inte med spriten då lossnar dom lite i kanten. :oops: Med lite mer sprit så fick jag fast dom igen så nu sitter dom fint.
O spriten är för att du ska vara kreativ och lite mjukare i fingrarna? :shock: :lol: :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:
kenjo skrev:Om ni ska montera några så slarva inte med spriten då lossnar dom lite i kanten. :oops: Med lite mer sprit så fick jag fast dom igen så nu sitter dom fint.
O spriten är för att du ska vara kreativ och lite mjukare i fingrarna? :shock: :lol: :wink:
:claugh
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem
Inlägg: 202
Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19

#10 Inlägg av Since-2009 »

Äh när jag väl montera dem så var det halvstressigt mellan passen på Gelleråsen =) Jag tvätta rent med vatten och handdiskmedel som någon lämnat kvar på den allmänna tvättplattan där, lånade en whiteboardpenna teorisalen och så märkte instruktören upp när jag satt på hojen.

Dom sitter fortfarande som berget två månader senare, nästa gång ska jag dock försöka få tag på något modellspecifikt istället.
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
RhINO
Donator 2023
Inlägg: 308
Blev medlem: lör sep 10, 2016 22:14
Ort: Huddinge

Re: Erfarenhet av "tank pads"?

#11 Inlägg av RhINO »

Jag kör lite trådarkeologi. Är Tank Treadz fortfarande ett vettigt alternativ? Det finns ju som sagt inte någon framtagen för viffer så om man skall köra dessa är det CBR600-varianten som gäller eller den "vågiga"?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Erfarenhet av "tank pads"?

#12 Inlägg av adrian_vg »

Borde vara. Man måste ju fortfarande knipa fast om tanken. ;-)

Tänk på att de flesta av de där grepppaddarna sliter hårt på skinnställ.
I vissa fall så mycket att man bör ställa sig frågan om det är värt det besväret att skaffa nya ställbyxor efter några säsonger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
RhINO
Donator 2023
Inlägg: 308
Blev medlem: lör sep 10, 2016 22:14
Ort: Huddinge

Re: Erfarenhet av "tank pads"?

#13 Inlägg av RhINO »

Jo, det är ju det, hur mycket sliter det på kläderna. Att man måste använda muskelkraft är jag medveten om men det är väl lite som grepptejp på ett badmintonracket, det underlättar. Har sett någon här sätta dit någon ikealösning (lådplast?), hur sattes den fast?
Är det gravt slitage från alla produkter eller är det mer eller mindre obra bara?

/R

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Erfarenhet av "tank pads"?

#14 Inlägg av Mister »

RhINO skrev:Jo, det är ju det, hur mycket sliter det på kläderna. Att man måste använda muskelkraft är jag medveten om men det är väl lite som grepptejp på ett badmintonracket, det underlättar. Har sett någon här sätta dit någon ikealösning (lådplast?), hur sattes den fast?
Är det gravt slitage från alla produkter eller är det mer eller mindre obra bara?

/R
Stompgrip sliter lite grand pga att det är piggar på dem. Men de är riktigt bra å andra sidan. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Erfarenhet av "tank pads"?

#15 Inlägg av adrian_vg »

RhINO skrev:Jo, det är ju det, hur mycket sliter det på kläderna. Att man måste använda muskelkraft är jag medveten om men det är väl lite som grepptejp på ett badmintonracket, det underlättar. Har sett någon här sätta dit någon ikealösning (lådplast?), hur sattes den fast?
Är det gravt slitage från alla produkter eller är det mer eller mindre obra bara?

/R
Har hört om Ikeaplasten också. Sägs vara bra enl dem som prövat, jag har inte det.
Plasten är självhäftande så vitt jag vet.

Enda jag testat är Techspecs Snakeskins som var bra, men som trots att det var pigglöst slet ner skinnstället på knäna. :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar