Ny nummerplåtshållare

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
stefan
Donator 2009
Inlägg: 302
Blev medlem: sön aug 31, 2008 16:44
Ort: Huddinge

#31 Inlägg av stefan »

Det är inte bara tusse som gör likhetstecken mellan HD och en viss klubb.... :lol:
CBR 600rr -07

Invalido

#32 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:
stefan skrev:Nja dom köre en jätte grej vid infarten till Brostugan, skulle väl statuera exempel. Jag höll faktiskt käften då han inte sa nåt om att jag hade min HD med raka rör :roll: . Sen visade den "trevlige" polismannen mig bötesbeloppen för det jag gjort. lappen jag fick med mig var ett föreläggande om kontrollbesiktning.
Jaha, HD... Det förklarar saken. Tusse HATAR HD, speciellt ombyggda HD med raka rör. Sen sätter dom gärna likhetstecken mellan ombyggda HD med raka rör och HA (oavsett märke på ryggen) och då blir dom helt rabiata.

Risbrännare bryr som sig inte lika mycket om, iaf inte om dom framförs på två hjul och än mindre om det inte är plastraketer, alternativt fighterbyggen (just det Invalido, du vet vad du har att vänta dig :wink: )

Är det en fräsch "normal" hoj blir man väldigt sällan stoppad även om den "låter lite" och skylten sitter "lite fel", om man inte gängar av skallen på dom av vinddraget när man passerar vill säga, för då kan dom bli lite "gramse" :lol:

Jag har blivit lite nervig några gånger när dom har smugit upp bakom och förmodligen hört mitt kabrak-system och att man dessutom kanske har momsat skylten lite. I det läget släpper man rullen snabbt vilket resulterar i V4:ans karakteristiska "bang-bang" vilket dessutom gör sig mer påmint av det "lite" öppnare röret. Men inte har dom brytt sig inte :)
nu e jag inte helt med :?: menar du skylten så kommer den att sitta helt lagligt :P

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#33 Inlägg av Tyrannosaurus »

Invalido skrev:nu e jag inte helt med :?: menar du skylten så kommer den att sitta helt lagligt :P
Jo men Farbror är Farbror och dom är ofta väldigt generaliserande.
- HD-åkare är busar som inte har en laglig skruv på hojarna, skämmer barn, gamla tanter och hundar, inte nödvändigtvis i nämnd ordning och har västen full med vapen :wink:
- Plastraket-åkare är 20-åriga snorungar som ser allmänna vägar som sina personliga racerbanor och kör "alltid" i minst 300 :wink:
- Fighter-åkare är något äldre snorungar som tror dom är stuntmän och en blandning av en reinkarnation av Evil Knievel och Arto Nykvists brorsa och kör "alltid" bara på ett hjul i taget :wink:

Bara så du vet vad du har att vänta dig :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Invalido

#34 Inlägg av Invalido »

Tyrannosaurus skrev:
Invalido skrev:nu e jag inte helt med :?: menar du skylten så kommer den att sitta helt lagligt :P
Jo men Farbror är Farbror och dom är ofta väldigt generaliserande.
- HD-åkare är busar som inte har en laglig skruv på hojarna, skämmer barn, gamla tanter och hundar, inte nödvändigtvis i nämnd ordning och har västen full med vapen :wink:
- Plastraket-åkare är 20-åriga snorungar som ser allmänna vägar som sina personliga racerbanor och kör "alltid" i minst 300 :wink:
- Fighter-åkare är något äldre snorungar som tror dom är stuntmän och en blandning av en reinkarnation av Evil Knievel och Arto Nykvists brorsa och kör "alltid" bara på ett hjul i taget :wink:

Bara så du vet vad du har att vänta dig :lol:
:claugh

VifferJocke
Donator 2009
Inlägg: 16
Blev medlem: tis jul 15, 2008 18:38
Ort: Umeå

#35 Inlägg av VifferJocke »

VifferJocke skrev:
danhak skrev:
Calle skrev:Vilken strl beställde du?


Den minsta såklart :P 13x10 cm!!
Calle skrev:Var köpte du hållaren?


Hittade den lite billigare på ebay.com än på deras hemsida!
En liten fundering ang skyltstorlekarna... Ska skaffa LeoVince dämpare till min V-tech, o undrar om den större varianten ryms mellan dämparna? Alltså 16x12 cm... Kan iof mäta själv när jag fått dämparna på plats, men det skulle varit skönt o ha kunnat beställa hem allt redan innan. Någon som vet?
Nu är LeoVince dämparna på plats, samt även hållaren från competition werkes. Fattas bara skylten... Men hållaren är ganska exakt 16 cm bred & får precis plats mellan dämparna (inte många millimeter till godo), så en 16x12 cm's skylt ska passa. Ska testa... Ifall nån undrade. :wink:
Åker VFR-08, samt en DR 650 SE för grusbus.

VifferJocke
Donator 2009
Inlägg: 16
Blev medlem: tis jul 15, 2008 18:38
Ort: Umeå

#36 Inlägg av VifferJocke »

Blir rätt nice med skylthållaren från Competition Werkes + 16x12 centimeters skylt, kombinerat med LeoVince dämpare. Monteringen är inga konstigheter. Bort med originalstänkan. Behåll nummerskyltsbelysningen & montera denna på den nya hållaren. Instruktioner medföljer, så det är bara att följa manualen...

Innan skylten monterades
Bild

Med 16x12 centimeters skylt
Bild

Så var jag bara tvungen o spela in en liten videosnutt också! Mullrar ju så fint. :-P (klicka på länken) Länken verkar ge endast ljud ibland, så prova en gång till om det inte blir nån bild...

http://tinypic.com/player.php?v=n3szmc&s=5
Åker VFR-08, samt en DR 650 SE för grusbus.

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#37 Inlägg av Conseal »

Lät ju bra
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar