Sida 1 av 1

Tips på tunga bar-ends

Postat: sön jul 17, 2016 14:02
av Seth
Håller på att kolla på tyngre bar-ends till min -01a. Tänkte bara kolla om nån här inne har tips på fabrikat och köpställen

skrivet på en väldigt liten touchskärm

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: mån jul 18, 2016 09:53
av adrian_vg
Vibrerar det för mycket med original-vikterna?

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: mån jul 18, 2016 10:27
av Mister
Letade efter sådana förr. Är ju mest kinaändar när man letade. Det finns ju hvmp men de är dyra. http://www.hvmp.com/mobile/Product.aspx ... a-Bar-Ends


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: mån jul 18, 2016 12:42
av Seth
adrian_vg skrev:Vibrerar det för mycket med original-vikterna?
Känns lite i händer o vill ändå byta då original är skavda etc så kan lika gärna gå till tyngre

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: tis aug 09, 2016 21:08
av Donner
Louis i Tyskland, där köpte jag riktigt tunga vikter som tog bort en hel del vibrationer. Vikten är 234g styck.

https://www.louis.eu/artikel/vibration- ... =213378018

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: ons aug 10, 2016 14:21
av Maciver

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: ons aug 10, 2016 17:18
av Seth
Maciver skrev:Jag köpte svarta Kellermans

https://www.louis.eu/artikel/kellermann ... =209229600
gissar spontant på type S/H med m6 skruv?

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: ons aug 10, 2016 18:42
av adrian_vg
Donner skrev:Louis i Tyskland, där köpte jag riktigt tunga vikter som tog bort en hel del vibrationer. Vikten är 234g styck.

https://www.louis.eu/artikel/vibration- ... =213378018
Men... Hojen blir ju tyngre! :wink:

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: ons aug 10, 2016 18:58
av Donner
adrian_vg skrev:
Donner skrev:Louis i Tyskland, där köpte jag riktigt tunga vikter som tog bort en hel del vibrationer. Vikten är 234g styck.

https://www.louis.eu/artikel/vibration- ... =213378018
Men... Hojen blir ju tyngre! :wink:
Man tankar en halv liter mindre så det jämnar ut sig :headbang

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: ons aug 10, 2016 20:13
av Maciver
Seth skrev:
Maciver skrev:Jag köpte svarta Kellermans

https://www.louis.eu/artikel/kellermann ... =209229600
gissar spontant på type S/H med m6 skruv?
Japp, tror att det var det.

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: ons aug 10, 2016 23:57
av Tyrannosaurus
adrian_vg skrev:
Donner skrev:Louis i Tyskland, där köpte jag riktigt tunga vikter som tog bort en hel del vibrationer. Vikten är 234g styck.

https://www.louis.eu/artikel/vibration- ... =213378018
Men... Hojen blir ju tyngre! :wink:
Precis! Vissa är lättar sina hojar, andra hänger på mer vikt.

Jag har en gammal polare som närmast kan beskrivas som lättningsfanatiker. Han har en skitfin Laverda 750 SFC från 70-talet som han närmast har toklättat, bytt ut alla kåpskruvar mot nylon och borrat lättningshål i allt som går inkl. originalverktygen och tändningsnyckeln :lol:

När han borrade lättningshål i backspegelarmen (styrändesspegel) så gick det dock åt skogen. Alltså inte när han borrade, han är en väldigt duktig verkstadsmekaniker, men när han vid ett tillfälle hade kört lite inspirerat så kom han tillbaka utan spegelhuvud. Det hade flugit all världens väg när armen gick av.

Bara för att ni ska veta att jag inte skarvar om att han är en duktig verkstadsmekaniker kan jag nämna att det är samma person som byggde Suhlia-hojarna http://www.improvelife.info/links/bikes/suhlia.htm

Nu är dom vad jag vet inte startade på länge, men när dom kördes aktivt och folk frågade vad det var så brukade han svara:
- Det är ett hemmabygge.
- Jaha men var är det för ram?
- Det är ett HEMMAbygge, jag har köpt rör på metervara och plast i hinkar :lol:

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: tor aug 11, 2016 09:50
av blacken
Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:
Donner skrev:Louis i Tyskland, där köpte jag riktigt tunga vikter som tog bort en hel del vibrationer. Vikten är 234g styck.

https://www.louis.eu/artikel/vibration- ... =213378018
Men... Hojen blir ju tyngre! :wink:
Precis! Vissa är lättar sina hojar, andra hänger på mer vikt.

Jag har en gammal polare som närmast kan beskrivas som lättningsfanatiker. Han har en skitfin Laverda 750 SFC från 70-talet som han närmast har toklättat, bytt ut alla kåpskruvar mot nylon och borrat lättningshål i allt som går inkl. originalverktygen och tändningsnyckeln :lol:

När han borrade lättningshål i backspegelarmen (styrändesspegel) så gick det dock åt skogen. Alltså inte när han borrade, han är en väldigt duktig verkstadsmekaniker, men när han vid ett tillfälle hade kört lite inspirerat så kom han tillbaka utan spegelhuvud. Det hade flugit all världens väg när armen gick av.

Bara för att ni ska veta att jag inte skarvar om att han är en duktig verkstadsmekaniker kan jag nämna att det är samma person som byggde Suhlia-hojarna http://www.improvelife.info/links/bikes/suhlia.htm

Nu är dom vad jag vet inte startade på länge, men när dom kördes aktivt och folk frågade vad det var så brukade han svara:
- Det är ett hemmabygge.
- Jaha men var är det för ram?
- Det är ett HEMMAbygge, jag har köpt rör på metervara och plast i hinkar :lol:
Där så ringer det en klocka långt in, låter väldigt bekant det där med Laverdan..

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: tor aug 11, 2016 11:06
av Tyrannosaurus
blacken skrev:Där så ringer det en klocka långt in, låter väldigt bekant det där med Laverdan..
Det fanns två orangea (den enda färg dom såldes i) 750 SFC som rullade på stan. Den ena ägaren heter Pekka och hans är original med dubbla rör (2-2) och enkelkuts, den andra ägaren Stefan har ett hemmabyggt 2-1 system, brukade köra med dubbelsoffa (vet inte om den också var hemmabyggd eller om det var originaltillbehör), har en del annat special och hela hojen är i fantastiskt skick.
Jag har inte sett nån av hojarna på väldigt många år, men vad jag vet är de fortfarande i samma ägo.

Det fanns mycket roliga byggen på den tiden, olika varianter på Rickman, diverse karosser och inte att förglömma Kims unika ISR-CBX. Kan vara den här https://www.youtube.com/watch?v=PpTYUGQVigo (gåshud :drewl )

Re: Tips på tunga bar-ends

Postat: tis dec 27, 2016 14:27
av bonett
så här gjorde jag på en hoj bara för att prova. Styrets delanar var skruvade ihop jag tog rördelen av alu
Satte dit ett järnrör .Eller om det är ihåligt så köp runda luftvapens kulor och häl i