Kylarslang

Hepco-Becker, Yoshimura, Goodridge eller Powerbronze? Här snackar vi tillbehör!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Kylarslang

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Jag har ju också ram ovanför så det är inte bara att lyfta dit knasarna, så dom ska skutas in från sidan och trångt är bara förnamnet
Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved. :lol: :mrgreen:
Har varit sugen på en VFR1200 och ännu mer på en BMW K1300S, men jag är inte lika sugen på att betala 8000 kr/år i försäkring istället för 600 kr/år som Tyrannosaurus kostar - Han är ju veteran numera, men en pigg pensionär :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Kylarslang

#17 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:
Jag har ju också ram ovanför så det är inte bara att lyfta dit knasarna, så dom ska skutas in från sidan och trångt är bara förnamnet
Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved. :lol: :mrgreen:
Har varit sugen på en VFR1200 och ännu mer på en BMW K1300S, men jag är inte lika sugen på att betala 8000 kr/år i försäkring istället för 600 kr/år som Tyrannosaurus kostar - Han är ju veteran numera, men en pigg pensionär :D

Men det finns ett acceptabel surrogat, VTR Har ju nu fallit för "åldersspärren" (1997) Så dom har ju nu fått panksio försäkring åsså nuförtiden. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=7sPnOFFk_O0
https://www.youtube.com/watch?v=vbRvri54_Dk
Ar smått sugen...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Kylarslang

#18 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Tyrannosaurus skrev:
blacken skrev:Tjacka en Viffer, och sluta gnäll över ramen. Problem solved. :lol: :mrgreen:
Har varit sugen på en VFR1200 och ännu mer på en BMW K1300S, men jag är inte lika sugen på att betala 8000 kr/år i försäkring istället för 600 kr/år som Tyrannosaurus kostar - Han är ju veteran numera, men en pigg pensionär :D
Men det finns ett acceptabel surrogat, VTR Har ju nu fallit för "åldersspärren" (1997) Så dom har ju nu fått panksio försäkring åsså nuförtiden.
https://www.youtube.com/watch?v=7sPnOFFk_O0
https://www.youtube.com/watch?v=vbRvri54_Dk
Ar smått sugen...
Jo, dom är fina, men har tre nackdelar:
1. Halv motor.
2. Kedja.
3. Klarar bara halva åldersspärren.

"Ödlan" är ju numera 33 år och en riktig pensionär, precis som ägaren - Nästan :sick :twisted:
Din Viffer borde väl också klara halvgränsen vid det här laget? Vår kära forumgeneral hade ju en VTR ett tag, men bytte till Viffer igen. Du kan ju snacka med honom och få lite tips om för- och nackdelar om du går i bytestankar.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Kylarslang

#19 Inlägg av adrian_vg »

:btt
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Kylarslang

#20 Inlägg av blacken »

Men den har kylarslangar ändå...
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: Kylarslang

#21 Inlägg av vroom »

blacken skrev:Men den har kylarslangar ändå...
..som kan pissa kylarvatten. Slangen som förbinder de båda kylarna läckte liite men drog åt klamman något. Återstår att se hur övriga slangkopplingar klarar sig vid uppstart av hojen. Ingen läcka i "skrotrummet" än..
Har bytt slangbiten som gick från påfyllnadslocket ner till expansionstanken mot en längre bränsleslang. Silikonslangen var i exakt samma längd som original men tjockare..den blev kortare på vägen hem så att säga.
Ett litet tillägg gällande just den slangen..den sitter tajt på plastnippeln till behållaren så vicka INTE loss den utan vrid och dra..lite svårt att koppla sen utan nippel.
På bilden ligger slangen lite löst men jag drog den innanför fästet på fläktkåpan så fläktbladen går fritt från slangen. Hade svårt att få på sidokåpan pga detta.
Bild
Senast redigerad av vroom den tor maj 30, 2019 12:11, redigerad totalt 3 gång.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Kylarslang

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

vroom skrev:
blacken skrev:Men den har kylarslangar ändå...
..som kan pissa kylarvatten. Slangen som förbinder de båda kylarna läckte liite men drog åt klamman något. Återstår att se hur övriga slangkopplingar klarar sig vid uppstart av hojen. Ingen läcka i "skrotrummet" än.
Nya kylarslangar kan vara lite luriga innan dom sätter sig när kyleriet blir varmt. Det är möjligt att du kommer att få efterdra klämmorna några gånger.

Men dra inte för hårt, inte med nyckel utan med mejsel, företrädesvis med bitsmejsel (brukar finnas i de flesta hylsnyckelsatser). Det är lättare att få grepp med en sån än med jävla stjärnor. Jag antar att klämskruvarna har 6-kant, det brukar det vara på Honda original.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar