Mc Däck Tyskland

Snacka oljor, stift, filter, drev och däck.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Gonza
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: sön jun 04, 2006 19:27
Ort: Emmaboda

Mc Däck Tyskland

#1 Inlägg av Gonza »

Tjena

Beställt däck från tyskland idag , dessa:: http://www.metzelermoto.com/en_86/tires ... PORTEC_M-1

Det är sjukt billigt i tyskland med däck, betalar ca 1800 kr för ett set (fram + bakdäck) inklusive frakt !!!!!! :lol:

Är det nån här som kört på dessa sulor ?? Betyg ?? :roll:

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#2 Inlägg av Kaiko »

Tjena själv.

Hade M1:or på hojen när jag köpte den, då var det ca 50% kvar, med touringränder på. Efter ca 150 mil var det mindre än 1mm kvar.
Bra fäste men dyrt!

Fick tag i ett Michelin P Road för 1350:- monterat och klart.

Tyckte hojen var lite bångstyrig så jag kände lite på framdäcket, TOURINGRAND !!!

F-n nytt framdäck också.

Började leta runt lite. Fick ett mycket bra pris hos min handlare i Sollentuna, på ett M.P. power 2CT. Det var bara 200:- dyrare hos honom med montage än tyskland. Dessutom har jag bra rabatt hos honom på annat numera.
Det verkar som vissa handlare har förstått att man kan inte bara titta i prislistan och ta betalt därefter. En av de handlare jag uppsökte skulle ha 2200:- med montage för M.P. Road. Det är fan hutlöst!

Jag kommer handla allt därifrån hädanefter (till tjejens hoj också), så får jag förhoppningsvis behålla rabatten.

Det lönar sig att leta runt lite!
Vroom Vroom

Gonza
Medlem
Inlägg: 45
Blev medlem: sön jun 04, 2006 19:27
Ort: Emmaboda

#3 Inlägg av Gonza »

Du menar att däcket håller typ i 300 mil ???? det är ju rikigt illa isåfall..
Ingen annan som kört med dessa däck ???

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#4 Inlägg av Kaiko »

Gonza skrev:Du menar att däcket håller typ i 300 mil ???? det är ju rikigt illa isåfall..
Typ....
Det var breda fegränder på det när jag köpte hojen, så jag tror att de inverkade också.
Jag köper dock inget M-1 i fortsättningen.
Pilot Road är OK men det har släppt lite vid pådrag ur kurva, så man får vara försiktig med gasen. Det upplevde jag inte på M-1:an.
Ska kolla in livslängen på mitt Pilot Power i fram, är det juste blir det i bak också nästa gång.
Vroom Vroom

Användarvisningsbild
Palin
Medlem
Inlägg: 31
Blev medlem: fre jun 09, 2006 21:50
Ort: Karlskrona

Re: Mc Däck Tyskland

#5 Inlägg av Palin »

Gonza skrev:Tjena

Beställt däck från tyskland idag , dessa:: http://www.metzelermoto.com/en_86/tires ... PORTEC_M-1

Det är sjukt billigt i tyskland med däck, betalar ca 1800 kr för ett set (fram + bakdäck) inklusive frakt !!!!!! :lol:

Är det nån här som kört på dessa sulor ?? Betyg ?? :roll:
Var beställde du dom? Är du nöjd?

Skriv svar