Var köper man billigare reservdelar

Snacka oljor, stift, filter, drev och däck.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Var köper man billigare reservdelar

#31 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Kopparpasta är "för fikusar" lite grovt sagt :D grafitpastan är överlägsen för att den smörjer bättre, klarar värme bättre, och den "torkar till" och drar inte till sig en massa grus och annat bjafs som fastnar i den, eller börjar att rinna så fort den blir lite varm. Grafitpastan tål avsevärt högre värme också som gör den mer lämplig att ha på "stuffer" som har en tendens att gå lite heta.
Så lyssna inte på Bosse Bildoktor, jag menar en som kör omkring med en massa mjöl och strumpbyxor i verktygslådan kan man inte ta på allvar eller hur?.. :D
Edit. Mina 5 Cent..
Må så vara, men den är lättast att hitta på de vanliga ställena. Grafitpastan är något svårfunnen i mitt tycke. :?

Edit: Mjöl provade jag på min frus Saab 99 förra vintern, när generatorremmen skrek som värst. Funkade. Iaf temporärt. :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Var köper man billigare reservdelar

#32 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Kopparpasta är "för fikusar" lite grovt sagt :D grafitpastan är överlägsen för att den smörjer bättre, klarar värme bättre, och den "torkar till" och drar inte till sig en massa grus och annat bjafs som fastnar i den, eller börjar att rinna så fort den blir lite varm. Grafitpastan tål avsevärt högre värme också som gör den mer lämplig att ha på "stuffer" som har en tendens att gå lite heta.
Så lyssna inte på Bosse Bildoktor, jag menar en som kör omkring med en massa mjöl och strumpbyxor i verktygslådan kan man inte ta på allvar eller hur?.. :D
Edit. Mina 5 Cent..
Må så vara, men den är lättast att hitta på de vanliga ställena. Grafitpastan är något svårfunnen i mitt tycke. :?

Edit: Mjöl provade jag på min frus Saab 99 förra vintern, när generatorremmen skrek som värst. Funkade. Iaf temporärt. :wink:
:D Tur att det var rent mjöl i påsen då, och tur för din fru att inte remmen hade gått av :)
ps: funkar med startgas också..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Var köper man billigare reservdelar

#33 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev: :D Tur att det var rent mjöl i påsen då, och tur för din fru att inte remmen hade gått av :)
ps: funkar med startgas också..
Inget fel på remmen, bara generatorn som var lös. Hade ingen lust att meka med den skrothögen.

Vaddå startgas, för generatorremmen?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

Re: Var köper man billigare reservdelar

#34 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev: :D Tur att det var rent mjöl i påsen då, och tur för din fru att inte remmen hade gått av :)
ps: funkar med startgas också..
Inget fel på remmen, bara generatorn som var lös. Hade ingen lust att meka med den skrothögen.

Vaddå startgas, för generatorremmen?
Japp!, du startar snurran, låter den gå på tomgång, sedan så sprayar du ymnigt på flanken av remmen bägge sidor, funkar hyfsat till nöds...

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#35 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
HondaHasse skrev:Lite konstig är du nog.... :roll:
Men om det är tillräckligt för att klassas som tokig vet jag inte. Ska höra med min fru, hon jobbar på psyket :wink:
Jag bor i ett radhusområde där alla har en grill på baksidan, och en bil samt minst två trampcyklar på framsidan. Alla har en julstjärna och minst en ljusstake i fönstret till jul. Alla är borta till midsommar och åker bort på sportlovet.

Tror du inte jag sticker ut en del som brölar omkring på mc under årets alla dagar och bilen mest står still? Med de måtten mätt är jag tokig som f@n! Att jag dessutom är en blatte gör saken etter värre verkar det som i vissas ögon. :roll: :lol:

Edit: Just nu är detta ganska OT. Beklagar. :)
Hur fick du till det där sista? "Blatte"? Jag tyckte inte du verkade speciellt spännig senast, snarare tvärt om :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#36 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Hur fick du till det där sista? "Blatte"? Jag tyckte inte du verkade speciellt spännig senast, snarare tvärt om :wink:
I min värld är "blatte" ett annat ord för invandrare, flykting eller på annat sätt "person född av icke-infödda svenskar", jmfm "svartskalle".

Min tidigare kommentar var smått ironisk, eftersom de flesta på vår radhusgata är just blattar. :)

De få "riktiga" svenskarna, som också bor på vår gata, tenderar att vara lite tillbakadragna och verkar vilja märkas så lite som möjligt. Kika fram lite bakom gardinerna, du vet. Därav att jag sticker ut ganska mycket även med blattemått mätt.

Edit: Förresten, om man är spännig och stesar sig, är man blatte då?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#37 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Hur fick du till det där sista? "Blatte"? Jag tyckte inte du verkade speciellt spännig senast, snarare tvärt om :wink:
I min värld är "blatte" ett annat ord för invandrare, flykting eller på annat sätt "person född av icke-infödda svenskar", jmfm "svartskalle".

Min tidigare kommentar var smått ironisk, eftersom de flesta på vår radhusgata är just blattar. :)

De få "riktiga" svenskarna, som också bor på vår gata, tenderar att vara lite tillbakadragna och verkar vilja märkas så lite som möjligt. Kika fram lite bakom gardinerna, du vet. Därav att jag sticker ut ganska mycket även med blattemått mätt.

Edit: Förresten, om man är spännig och stesar sig, är man blatte då?
När ord som "blatte" började användas betydde det "invandrare som inte hade vett/uppförde sig illa ("ey svenne jag ska kn***a din m***a" osv.)

Å andra sidan kallar homosexuella sig själva "bögar" och poliser sig själva "aina" (= "snutjävel" på turkiskt slang) nu för tiden och det finns t.o.m. en "blatteförmedling" (är det dit man ska gå om man vill bli rånad? :wink: ). Men det kanske bara är jag som inte hänger med i samhällets "utveckling" :wink: :twisted: :mrgreen:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Moderator VFR-Forum
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#38 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:När ord som "blatte" började användas betydde det "invandrare som inte hade vett/uppförde sig illa ("ey svenne jag ska kn***a din m***a" osv.)

Å andra sidan kallar homosexuella sig själva "bögar" och poliser sig själva "aina" (= "snutjävel" på turkiskt slang) nu för tiden och det finns t.o.m. en "blatteförmedling" (är det dit man ska gå om man vill bli rånad? :wink: ). Men det kanske bara är jag som inte hänger med i samhällets "utveckling" :wink: :twisted: :mrgreen:
Japp, det är samhällsutveckling du ser. ;-)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#39 Inlägg av StigH »

adrian_vg skrev:Japp, det är samhällsutveckling du ser. ;-)
Det är iaf vad våra politiker envisas med att kalla det.
Gillar du det inte?
Kom då ihåg vilka det är som valt dom... :roll:
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#40 Inlägg av Tyrannosaurus »

StigH skrev:
adrian_vg skrev:Japp, det är samhällsutveckling du ser. ;-)
Gillar du det inte?
Kom då ihåg vilka det är som valt dom... :roll:
Jag är oskyldig :wink: :twisted:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#41 Inlägg av blacken »

Tyrannosaurus skrev:
StigH skrev:
adrian_vg skrev:Japp, det är samhällsutveckling du ser. ;-)
Gillar du det inte?
Kom då ihåg vilka det är som valt dom... :roll:
Jag är oskyldig :wink: :twisted:
jag med, fullständigt..

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Inlägg: 450
Blev medlem: lör dec 19, 2009 19:50
Ort: Jönköping (utanför)
Kontakt:

#42 Inlägg av StigH »

Oskuldens gloria hänger på många här... :oops:

Med det är väl bekant att demokrati också brukar kallas för "medelmåttornas diktatur"?? :roll:
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Användarvisningsbild
dubbear
Medlem
Inlägg: 278
Blev medlem: fre maj 22, 2009 14:51
Ort: Göteborg

#43 Inlägg av dubbear »

It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.

Winston Churchill

tycker ja e smart kille :p
Man kan inte köra vilse om man skiter i var man är
Honda VTR 1000 99
Honda VFR 750 1991 (Såld)
Yamaha RD 250 1981 (Såld)

Bor på http://www.electrobear.com

Användarvisningsbild
blacken
Medlem
Inlägg: 4179
Blev medlem: tor aug 06, 2009 13:42

#44 Inlägg av blacken »

StigH skrev:Oskuldens gloria hänger på många här... :oops:

Med det är väl bekant att demokrati också brukar kallas för "medelmåttornas diktatur"?? :roll:
Demokrati = "Konsten att få en skock hästar att pissa på kommando"..

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#45 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det var väl Povel Ramel som införde uttrycket Demokratur.

Hur som helst är den svenska "demokratin" (kan kanske också kallas PK-Demokrati eller nåt) rätt "intressant".

Om man kräver folkomröstning, ett annat land har val eller folkomröstning och "fel" sida vinner så är det "odemokratiskt" enligt PK-Demokratin och ska skällas ut, bojkottas och fördömas. För enligt PK-Demokraterna är demokrati en ideologi med diverse partipolitiska värdegrunder och inte ett statsskick som betyder Folkstyre.

Demokratins största brist är att den kan avskaffa sig själv. Men vill man ha demokrati så får man acceptera den risken, för man kan inte ha Nästandemokrati eller Iblanddemokrati, utan det är antingen eller som gäller annars är det ingen demokrati utan en demokratur/parlamentsdikatur.

Hoppas jag inte blev för djup nu :wink:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar