Sub-air cleaner vfr 94-97

Snacka oljor, stift, filter, drev och däck.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Falk78
Donator 2011
Inlägg: 46
Blev medlem: sön maj 15, 2011 22:30
Ort: Örnsköldsvik

Sub-air cleaner vfr 94-97

#1 Inlägg av Falk78 »

Hej.

Hej, är det någon som vet det svenska namnet på detta filter? Vid ett luftfilter byte så tittade jag också till detta "sub air" filter och jag såg då att det hade vittrat sönder och då behöver bytas.
Skulle vara kul om någon kunde förklara dess funktion :wink:

Edit:

Replacing this consumable in line with the service schedule will help the volume of Fuel-Air ratio remains at its optimum setting. A clogged up filter, which happens surprisingly quickly in dry dusty climates, will result in an engine running too rich, not causing damage in the short term, but taking the edge off performance, and especially affecting economy
Saxat från cmsl.

Har misstänkt att choken har legat på en aning men det kanske är avsaknaden av detta filter som är problemet.
Senast redigerad av Falk78 den mån aug 15, 2011 13:25, redigerad totalt 1 gånger.

Användarvisningsbild
Maciver
Donator 2021
Inlägg: 1218
Blev medlem: lör apr 17, 2010 21:59
Ort: Eslöv

Re: Sub-air cleaner vfr 94-97

#2 Inlägg av Maciver »

Blev lite intreserad av att veta var det satt och här sitter det, nr 6 på bilden: http://www.ronayers.com/fiche/TypeID/26 ... IR_CLEANER
Maciver VFR Touring Edition
(på väg dit i vart fall)
Det här har jag på/till hojen!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2140
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Sub-air cleaner vfr 94-97

#3 Inlägg av Tommy Gsson »

Svårt att se på bilden hur det är kopplat, men antar att slangen går till ventilkåpan och då är det vevhusventilationens filter.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Falk78
Donator 2011
Inlägg: 46
Blev medlem: sön maj 15, 2011 22:30
Ort: Örnsköldsvik

Re: Sub-air cleaner vfr 94-97

#4 Inlägg av Falk78 »


Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Sub-air cleaner vfr 94-97

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Tommy Gsson skrev:Svårt att se på bilden hur det är kopplat, men antar att slangen går till ventilkåpan och då är det vevhusventilationens filter.
T.
Alldeles riktigt. Jag har haft ett sånt men det filtret och dess box inkl. diverse slangar är sanerade sen länge. Istället har jag en slang som avslutas med ett litet K&N vevhusventilationsfilter längst bak på hojen som många har undrat vad det är.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar