Har tappat bort en bult

Snacka oljor, stift, filter, drev och däck.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
DanKvi87
Medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: lör apr 05, 2014 10:40
Ort: Laholm
Kontakt:

Har tappat bort en bult

#1 Inlägg av DanKvi87 »

När jag monterade på toppbox och tillhörande ram så hade jag skruvat loss bakre sidostycket och sedan mid återmonteringen helt glömt av att skruva åt en utav bultarna, som under resans gång har försvunnit, men som jag först nu upptäckt. Vart kan man få tag på sånna detaljer? Någon som vet?

Bifogar en bild för att visa vad det är jag saknar.
Bilagor
honda-vfr-800-007-6875577187391461204.jpg
honda-vfr-800-007-6875577187391461204.jpg (103.45 KiB) Visad 6875 gånger
Using Tapatalk

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3238
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Har tappat bort en bult

#2 Inlägg av tersan »

Det där är en skruv... :wink:

Enklast är att gå in till en Hondahandlare, de kan ha på hyllan. Annars har säkert nån skrot en passande skruv från nån kraschad viffer.

Sen finns förstås David Silver och CMSNL, de sistnämnda har ju föredömliga sprängskisser också.

Är du inte alltför bekymrad över utseendet brukar det gå att ersätta med en vanlig skruv och lämplig bricka också.
VFR750F -92, grön

DanKvi87
Medlem
Inlägg: 57
Blev medlem: lör apr 05, 2014 10:40
Ort: Laholm
Kontakt:

Re: Har tappat bort en bult

#3 Inlägg av DanKvi87 »

tersan skrev:Det där är en skruv... :wink:

Enklast är att gå in till en Hondahandlare, de kan ha på hyllan. Annars har säkert nån skrot en passande skruv från nån kraschad viffer.

Sen finns förstås David Silver och CMSNL, de sistnämnda har ju föredömliga sprängskisser också.

Är du inte alltför bekymrad över utseendet brukar det gå att ersätta med en vanlig skruv och lämplig bricka också.
haha, :oops: så kan det gå när man blandar ihop termer. Ska göra så att jag kanske tar med mig den skruv som finns kvar och be närmaste handlare att kolla om de har en sådan liggandes. Ska även kolla in sidorna du tipsade om. Kan vara bra inför framtiden!

Tack för hjälpen
Using Tapatalk

Skriv svar