Sida 2 av 2

Re: Kedjan blir för hårt spänd

Postat: tor sep 10, 2015 07:10
av adrian_vg
:laugh

Re: Kedjan blir för hårt spänd..

Postat: tor sep 17, 2015 08:48
av StigH
tersan skrev:Gubbvarning på herrarna! :mrgreen:
Jo, man är nog gubbe, de två senaste hojarna har haft "kuggdrev och pinne" som drivning (VF750C resp GL500) förutom två tidigare som står i förråd, GL1200 resp Z750GT.
Tur att ingen vet hur gammal man egentligen är.. :roll:
Ju äldre man blir ju mindre uppskattar man kedja? Ålderberoende?

Re: Kedjan blir för hårt spänd..

Postat: tor sep 17, 2015 09:47
av blacken
StigH skrev:
tersan skrev:Gubbvarning på herrarna! :mrgreen:
Jo, man är nog gubbe, de två senaste hojarna har haft "kuggdrev och pinne" som drivning (VF750C resp GL500) förutom två tidigare som står i förråd, GL1200 resp Z750GT.
Tur att ingen vet hur gammal man egentligen är.. :roll:
Ju äldre man blir ju mindre uppskattar man kedja? Ålderberoende?
Naa, snarare att man är klokare ,visare, praktiskare, smartare, vilket som faller bäst på läppen, liasom en kardan går inte av, man behöver inte byta den stup i kvarten, man behöver inte spänna den i tid och otid, den rasslar inte, den behöver inte smörjas jämt,osv,osv. Är man gubbe för att man är lite lat ock slapp och vill ägna mera tid till att köra istället för att dribbla med en kedja?
tror ungdomarna är avis på oss i "övre tonåren" för att vi vågar tänka praktiskt :D

Re: Kedjan blir för hårt spänd..

Postat: tor sep 17, 2015 16:08
av Tyrannosaurus
blacken skrev:
StigH skrev:
tersan skrev:Gubbvarning på herrarna! :mrgreen:
Jo, man är nog gubbe, de två senaste hojarna har haft "kuggdrev och pinne" som drivning (VF750C resp GL500) förutom två tidigare som står i förråd, GL1200 resp Z750GT.
Tur att ingen vet hur gammal man egentligen är.. :roll:
Ju äldre man blir ju mindre uppskattar man kedja? Ålderberoende?
Naa, snarare att man är klokare ,visare, praktiskare, smartare, vilket som faller bäst på läppen, liasom en kardan går inte av, man behöver inte byta den stup i kvarten, man behöver inte spänna den i tid och otid, den rasslar inte, den behöver inte smörjas jämt,osv,osv. Är man gubbe för att man är lite lat ock slapp och vill ägna mera tid till att köra istället för att dribbla med en kedja?
tror ungdomarna är avis på oss i "övre tonåren" för att vi vågar tänka praktiskt :D
Nu har du tagit upp ett antal fördelar med kardan. Var är kardanen? :wink:
VF1100 kanske? Hyfsat billig att köpa, väldigt billig att äga, helförsäkring 620:-/år och gott om pulver men något bångligare än VFR när vägen svänger.

Re: Kedjan blir för hårt spänd

Postat: tor sep 17, 2015 20:15
av blacken
Mjaoo, den är för "pricy" för mig ändå, och har som Adrian fast tvärtom, kan inte sitta bakåt med skitsnöret, hade en gsx 1100 g den funkade bra, ångrar att man sålde den, suverän på långfärd och runt en 130 friska suka kusar efter förgasarna 8) Att det var kardan kändes inte, men den var en riktig klump att baxa runt, dom på "hjulet" kallade den för "Pansarkryssaren Potemkin" :lol:
Och dessutom så har ju Viffern ett väldigt snitsigt och enkelt sätt att spänna en kedja på, så för närvarande så är jag så nöjd som man kan vara med sitt hojägande :D ...

Re: Kedjan blir för hårt spänd

Postat: fre sep 18, 2015 07:05
av adrian_vg
blacken skrev:Mjaoo, den är för "pricy" för mig ändå, och har som Adrian fast tvärtom, kan inte sitta bakåt med skitsnöret, hade en gsx 1100 g den funkade bra, ångrar att man sålde den, suverän på långfärd och runt en 130 friska suka kusar efter förgasarna 8) Att det var kardan kändes inte, men den var en riktig klump att baxa runt, dom på "hjulet" kallade den för "Pansarkryssaren Potemkin" :lol:
Och dessutom så har ju Viffern ett väldigt snitsigt och enkelt sätt att spänna en kedja på, så för närvarande så är jag så nöjd som man kan vara med sitt hojägande :D ...
:tummenupp