Bromsbelägg till VFR800-1999

Snacka oljor, stift, filter, drev och däck.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Lalle
Medlem
Inlägg: 38
Blev medlem: ons okt 15, 2014 20:45

Bromsbelägg till VFR800-1999

#1 Inlägg av Lalle »

Var kan man köpa billiga bromsbelägg til VFR800fi-99?

Mvh
Lasss

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: bromsbelägg

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Lalle skrev:Var kan man köpa billiga bromsbelägg til VFR800fi-99?

Mvh
Lasss
Feltema. Men billiga bromsbelägg blir ofta dyrare i längden. Mina originalbelägg fram höll drygt 6000 mil jag köpte nya original och dom har hållit ungefär lika länge och är inte slut än.
Bak har jag aldrig bytt än sen 1987 när jag köpte hojen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1532
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: bromsbelägg

#3 Inlägg av Mister »

Hittade ett par från biltema till din modell vid senaste garagestädningen. Du får dem gratis. :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

vtrib
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: sön mar 16, 2014 12:09
Ort: Sjöbo

Re: bromsbelägg

#4 Inlägg av vtrib »

Hej.

Billiga bromsbeläg tar ofte söndar bromsskivorna och da blir det dyrt när dom ska bytas.
Billigst och säkert är det at få original beläg - dit liv går ju inte att byta

mvh
Ib

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: bromsbelägg

#5 Inlägg av vroom »

Köpte sintrade EBCbelägg HH och EBCskivor fram och Viperskiva bak från demontweeks i uk för lite drygt 4000sek. Väl investerade kronor tycker jag. Bra bett bak och fram och inte något märkbart slitage på skivor el belägg på inkörda 100mil.
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: bromsbelägg

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

vroom skrev:Köpte sintrade EBCbelägg HH och EBCskivor fram och Viperskiva bak från demontweeks i uk för lite drygt 4000sek. Väl investerade kronor tycker jag. Bra bett bak och fram och inte något märkbart slitage på skivor el belägg på inkörda 100mil.
Det där är en liten vetenskap. Vissa skivor är gjorda för sintrade belägg andra för keramiska och man ska alltid försöka ha rätt typ av belägg till rätt typ av skivor annars kan skivorna slitas onormalt mycket.

Mina originalskivor ska ha keramiska belägg och originalbeläggen som jag använder håller nästan absurt länge och det är inget fel på bromsverkan. Nu ska givetvis inte mina bromsar jämföras med moderna hejdare som nästan är som att köra in i en vägg när man klappar på. Men för att vara 80-talsgrejer är dom helt ok.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
vroom
Medlem
Inlägg: 416
Blev medlem: lör nov 15, 2014 19:49

Re: bromsbelägg

#7 Inlägg av vroom »

Tyrannosaurus skrev: Det där är en liten vetenskap. Vissa skivor är gjorda för sintrade belägg andra för keramiska och man ska alltid försöka ha rätt typ av belägg till rätt typ av skivor annars kan skivorna slitas onormalt mycket.

Mina originalskivor ska ha keramiska belägg och originalbeläggen som jag använder håller nästan absurt länge och det är inget fel på bromsverkan. Nu ska givetvis inte mina bromsar jämföras med moderna hejdare som nästan är som att köra in i en vägg när man klappar på. Men för att vara 80-talsgrejer är dom helt ok.
Absolut det optimala att få skiva/belägg lira ihop som du säger. Tänkte att samma tillverkare skulle underlätta för att få ut max hållbarhet på både skiva och belägg.
Bettar att keramiska Goldfrenbelägg från xlmoto är bra..bättre..bäst?
Djungel detta :yada
Honda VFR 750-90 röd
Yamaha XJ600 Diversion-92
Honda VFR 800FI-98 svart
se min hojstatus http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?f=13&t=5892

Skriv svar