samling av oss runt stockholm?

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lirs
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jun 08, 2008 11:15
Ort: Djurgården

HAKA PÅ!

#16 Inlägg av lirs »

för alla som läser detta och är i sthlm idag med gashandtags ryckningar, så är det 1500 på gullmarsplan, oavsett hoj och dialekt....

Användarvisningsbild
Davalito
Donator 2009
Inlägg: 81
Blev medlem: sön jul 22, 2007 02:50
Ort: Söderort

#17 Inlägg av Davalito »

Ni spiller då ingen tid!

Själv har jag farit runt på hojen sedan halv åtta, så jag får ta nästa tåg.

Ha det så kul!
VFR -04:a

vfr800
Donator 2007
Inlägg: 272
Blev medlem: tis jun 06, 2006 23:17
Ort: eskilstuna

#18 Inlägg av vfr800 »

vad sägs om 12 juli? en lördag om ungefär 2 veckor, är inte helt hemma på alla vägar jag vill bara att vi ska åka lite bulten är ju ok bogesund är kul och fint med kanske en glass i vaxholm sedan åka in till "stan" och äta nåt gott? mest så folk får se vilka fina hojar vi åker med :)

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

vfr800 skrev:vad sägs om 12 juli? en lördag om ungefär 2 veckor, är inte helt hemma på alla vägar jag vill bara att vi ska åka lite bulten är ju ok bogesund är kul och fint med kanske en glass i vaxholm sedan åka in till "stan" och äta nåt gott? mest så folk får se vilka fina hojar vi åker med :)
Inte alls fel, men räkna ut mig för den helgen är jag här om det är väder http://vmct.se/karringtraffen.htm

Ett alternativ kan vara någon fast grej en gång per vecka t.ex. onsdagar kl. 17 eller nåt nånstans, åså åker man och tar en fika eller lite mat.
Väl på plats kan man köra en snabb omröstning om körmål, t.ex. Våfflan i Sigtuna, Dammstugan också i Sigtuna, Brostugan, Vaxholm, Freja i Nynäshamn, Dalarö, Ingarö, Taxinge slott, Adelsö osv.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
lirs
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jun 08, 2008 11:15
Ort: Djurgården

#20 Inlägg av lirs »

Dagens åkning blev bra! tyvärr kom ingen mer än jag själv men det var ju kort varsel som sagt. jag drog ner till v haninge och 257 mot rosenhill. vägen är mycket bra, inget rullgrus i böjarna, lite jord uppe på halva sträckan där de kör maskiner men det syns i god tid. snygg böna på rosenhill förresten... vidare ner mot skanssundet, bort mot grödinge började det regna så då fick man ta det lugnt. allt som allt en bra tur.
Skall vi göra ett nytt försök nu på lördag?? tänkte segla min båt några dagar först!:D

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#21 Inlägg av Conseal »

Ska se hur det ser ut på lördag .. ska på konferens på mörkö torsdag/fredag .. sket i att övernatta som alla andra för att få köra skanssundsvägen ett par gånger extra :)

Va är den i för skick ?
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
lirs
Medlem
Inlägg: 10
Blev medlem: sön jun 08, 2008 11:15
Ort: Djurgården

#22 Inlägg av lirs »

svarta molnet låg söderöver så jag svängde vänster mot kagghamra, (Den vägen var sämre än jag minns den) så jag kom aldrig ända ner mot skanssundet,,,denna gång vill säga :?

Skriv svar