Tur kring Malmö/i Skåne!?

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
jonass
Donator 2009
Inlägg: 51
Blev medlem: tis jul 04, 2006 21:54
Ort: Malmö

Tur kring Malmö/i Skåne!?

#1 Inlägg av jonass »

Hej!

Finns det någon på forumet boende i Malmö/Skåne som är sugen på en tur när tillfälle ges?

/Jonas

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Tur kring Malmö/i Skåne!?

#2 Inlägg av Calle »

Ja för fan!

Ska bara skaffa mig en båge först, men sen är jag på...

Bor i Kristianstad och har kollat runt en del på en massa småvägar i blekinge. Fint som tusan!

Vi hörs!!
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

Re: Tur kring Malmö/i Skåne!?

#3 Inlägg av PerJohan »

Calle skrev:Ja för fan!

Ska bara skaffa mig en båge först, men sen är jag på...

Bor i Kristianstad och har kollat runt en del på en massa småvägar i blekinge. Fint som tusan!

Vi hörs!!
Just fått klart med att hyra en liten stuga över midsommar i blekinge i närheten av Jämjö och Kristianopel. Tanken är att vi (2 par) som ska dit ska ta lite trevliga utflykter på dagarna med hojarna så jag tar tacksamt emot tips på fina och roliga vägsträckor och utflyktsmål! :)
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

Re: Tur kring Malmö/i Skåne!?

#4 Inlägg av danhak »

Jag hänger gärna på i skåne!! Boende i helsingborg så det är bara att hojta så kommer jag farande.. :)

PerJohan skrev: Just fått klart med att hyra en liten stuga över midsommar i blekinge i närheten av Jämjö och Kristianopel. Tanken är att vi (2 par) som ska dit ska ta lite trevliga utflykter på dagarna med hojarna så jag tar tacksamt emot tips på fina och roliga vägsträckor och utflyktsmål! :)
Låter som våra planer för midsommar!! :D Vi har dock inte hyrt någon stuga än då vi inte har bestämt riktigt vart i Blekinge vi ska.. men bleking blir det iaf, och jag tar definitivt hojen dit!

lite OT , men nån som har tips på var man kan fira en trevlig midsommar utmed kusten i Blekinge??
hojlös

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Tur kring Malmö/i Skåne!?

#5 Inlägg av Calle »

Ja inte för att jag har varit så mycket ute i Jämjö och de krokarna och kört, men i arbetet har jag kommit ut på en del småvägar i Olofströmstrakten, och där finns en hel del småvägar att köra på... Rätt va det är så kommer man fram till en liten sjö. Så ser det ut mycket i de skogarna. Annars kan man ju glida längs kustremsan och stanna till på små rökerier och mysa.

Det känns som att det inte går att misslyckas, utan bara att köra iväg och inte tänka på hur man ska ta sig hem, för det gör man alltid! ;-)

Jag hänger gärna på om det skulle passa!
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Re: Tur kring Malmö/i Skåne!?

#6 Inlägg av Calle »

danhak skrev:lite OT , men nån som har tips på var man kan fira en trevlig midsommar utmed kusten i Blekinge??
Jag har aldrig firat midsommar i Blekinge, men testa Hällevik... Har för mig att där är fint.

Det finns väl en kille här på forumet som är ifrån Ronneby. Han har garanterat en del bra tips på boende och småvägar att köra runt på, samt en hel del smultronställen...
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

Blekingeturer

#7 Inlägg av Göingen »

Har kört en hel del rundor i Blekinge. Funnit att även ganska små vägar ofta är belagda med asfalt till skillnad från i NÖ Skåne där det finns mycket mer grusvägar. Vill man åka på krokiga vägar i bokskog och se småsjöar bör man sikta en bit in i landet. Otroligt fina turer kan man göra där.

Skriv svar