Fikaträff

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

Fikaträff

#1 Inlägg av viffer »

På Blackbirdforumet har vi en tråd som vi kallar En Fikapaus, där kan vem som helst skriva in och presentera var man planerar att fika till helgen och då är det bara upp till var och en att åka dit och träffa andra likasinnade (det blir mest pizza faktiskt), det kan vara en ide här också kanske? Det brukar bli så där en 15-30 mil vid varje tillfälle, kul åkning och trevligt sällskap brukar det bli. Kolla länk, http://www.superblackbird.se/phpBB2/index.php
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#2 Inlägg av Qwerty »

Bra ide.
Synd att jag inte såg detta igår då jag fick åka solo halva kvällen. Tur att jag stötte på en VTR åkare innan bogesund och hade lite sällskap.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

Fikatur i GBG?

#3 Inlägg av yxan »

Är det några som bor i och omkrin Göteborg som känner för en fikatur denna eller nästa vecka?

Naturligtvis får även ni ifrån Sthlm och resten av riket komma också, men jag är rädd att priset för längsta resa består av en gratis kopp kaffe... :)

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#4 Inlägg av Alming »

¨Jag är definitivt inte skeptisk till en resa om kring göteborg.

Go for it!
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#5 Inlägg av viffer »

Släng in plats och tid och datum och åk dit sen ser man hur många som kommer, i BB-klubben kom det ett par stycken i början men nu brukar vi vara uppåt 10-15 hojar ibland, ha tålamod, jag vet att i stockholm är ni hopplösa, vi fick åka från hela sverige till Waxholm och det dök upp 2 stockholmare och 9 från övriga sverige, så upp till bevis. :twisted:
Vi var 9 hojar i Gbg förra året då fikade vi i Häryda (kan rekommenderas billigt och stora mackor).
I BB-Klubben är jag helt ensam från mina trakter också men man vill ju ändå ut och åka så "fikatråden" är sk*tbra.
Det låter kanske som jag gör reklam för andra klubben men jag bara försöker peppa upp er lite. Nu åker jag till Västervik på MC-Dagarna och möter likasinnade.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#6 Inlägg av Henning »

viffer skrev:Det låter kanske som jag gör reklam för andra klubben men jag bara försöker peppa upp er lite. Nu åker jag till Västervik på MC-Dagarna och möter likasinnade.
Du statuerar ett fungerande exempel. :)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#7 Inlägg av Alming »

OK, jag har ju sällan något emot att tuffa runt i timtals när jag själv åker, men hur långt är rimligt att man kör under sådanna här fika-träffar? några mil, tar en fika och sen tillbaka eller hur gör ni?

Ifall man nu skulle planera något, är det gött å veta vad som gäller!
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

yxan
Donator 2007
Inlägg: 79
Blev medlem: mån jul 17, 2006 17:10
Ort: Alafors

körning

#8 Inlägg av yxan »

I morgon (söndag 30:e) kommer vi ha en körning med vår mc klubb.
Vill ni så får gärna vara med på den turen.
Samlas gör vi vid 1200.
Vi kommer väl ta oss en 10 mil med en fikapaus vid slusscafet i Trollhättan
Därefter kan de som vill och har med sig korv eller annat gôtt grilla på klubben.
Grillmat kan med fördel lämnas kvar i klubbens kylskåp under färden :wink:
Klubben ligger ca 3,5 mil N GBG mellan Alafors och Älvängen längs RV45.
Från GBG så ligger den på H sida vägen ca 1km efter skidbacken i alafors.

//Johan

viffer
Medlem
Inlägg: 133
Blev medlem: ons jun 07, 2006 21:03
Ort: Anderstorp

#9 Inlägg av viffer »

Alming skrev:OK, jag har ju sällan något emot att tuffa runt i timtals när jag själv åker, men hur långt är rimligt att man kör under sådanna här fika-träffar? några mil, tar en fika och sen tillbaka eller hur gör ni?

Ifall man nu skulle planera något, är det gött å veta vad som gäller!
20 mil enkel resa förekommer, men dom flesta jag åker på brukar ligga runt 15-20 mil enkelt dvs. 30-40 mil totalt, det är inga avstånd när man börjar känna varandra, det är bara skoj att träffas och utbyta lite erfarenheter.
Vi har dock en kille som bor i Halden i Norge (CorbinXX) honom är det nästan omöjligt att slå han dyker upp överallt där vi träffas, men så körde han 3600mil förra äret också.
VFR'en tyvärr såld.

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

Lördag 19/8

#10 Inlägg av Qwerty »

Fika paus på lördag. Plats lite obestämd, kan tänka mej lämna sthlm en bit för att sammla ihop till första fikan.
Jag kör som handledare så jag är lite långsammare än normalt(ingen 180 touring).
Tid ca 15:00


Vi ska köra övningsbana (solvalla)först och sedan avsluta dagen på samma plats. Vill folk möta upp på solvalla så funkar det.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008
Inlägg: 505
Blev medlem: fre jun 09, 2006 22:58
Ort: Sthlm

#11 Inlägg av Qwerty »

Jag va vid valla klockan 16. Blev sena som attan.
Inte en endaste liten hoj var där förutom vi.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Skriv svar