Vardagstur i södra Dalarna med omnejd 2011-06-07

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
VFRCarlsson
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: tis jan 11, 2011 09:47
Ort: Säter

Vardagstur i södra Dalarna med omnejd 2011-06-07

#1 Inlägg av VFRCarlsson »

Hej. Vi är ett gäng på SSAB i Borlänge som skall ut på en T I T T +. Vi samlas 20110607 för avfärd kl:10.00 vid Ok macken i Säter, sedan åker vi med full tank mot Säter...?? Naturligtvis gör vi en liten omväg via St.Skedvi, Husby, Garpenberg, Horndal där vi besöker den ena av 2 eminenta pizzerior för intag av mänskligt bränsle, fortsätter sedan via Grönsinka, Gammelstilla med stopp för kaffe (som vi givetvis har med oss) efter maten , Torsåker, Stjärnsund, Svinö, Husby där det kan bli en bensträckare, eventuellt med kallt kaffe, beroende på thermos, Fäggeby och St.Skedvi. Sedan får vi se om vi delar på oss för hemfärd. Om viljan finns och hängslena håller så har vi "tumme" med vädrets makter och får en trivsam dag med en runda på drygt 20mil som blåser malkulorna ur mc-kläderna. Dagen är vald med tanke på Smhi, YR, kosmiskt flöde, horoskop, Saida samt dagar som inte jag var upptagen med att göra mindre viktiga saker. :) Fler kamrater är naturligtvis välkomna. Glöm framförallt inte ATGATT.
Vid regn ställer vi in och flyttar datum.

Hälsningar Åke Carlsson
Tel: 073 744 40 26
"Kan man så ska man, om man inte kan så försök."

Användarvisningsbild
Leifanders
Donator 2009
Inlägg: 36
Blev medlem: sön feb 03, 2008 10:34
Ort: Köping

Re: Vardagstur i södra Dalarna med omnejd 2011-06-07

#2 Inlägg av Leifanders »

Synd att jag missade det där. Släng gärna ut en blänkare här igen om ni ska köra fler gånger!

Användarvisningsbild
VFRCarlsson
Medlem
Inlägg: 44
Blev medlem: tis jan 11, 2011 09:47
Ort: Säter

Re: Vardagstur i södra Dalarna med omnejd 2011-06-07

#3 Inlägg av VFRCarlsson »

Leifanders skrev:Synd att jag missade det där. Släng gärna ut en blänkare här igen om ni ska köra fler gånger!
Jodå det skall jag fixa. Blev en fin tur utan en droppe regn. Måste säga att när man åker från Horndal och passerat Grönsinka med några km så kommer man till väg 502 mot Sandviken som kan beskrivas som 1,4 mil gokartbana. :D
"Rexbovägen" förbi Valsan-sjöarna är som en motorväg i jämförelse. En varning måste ändå utfärdas då vägen är smal och möter man en lastbil så får man hålla tungan rätt i mun.
"Kan man så ska man, om man inte kan så försök."

Skriv svar