Påsktur i skåne

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

Påsktur i skåne

#1 Inlägg av danhak »

Någon som bor lite längre ner i landet och är sugen på en tur nångång i påsk? Har fått tips om en rolig "avrostningsväg" utanför ängelholm som tydligen ska vara rätt så rolig...
hojlös

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#2 Inlägg av Calle »

Självklart är jag på!!! Vi hörs av lite närmare! Gör det något om man tar med lite polare som inte har förstånd nog att köra VFR???
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#3 Inlägg av danhak »

HEHE klart det är!! Ev. e farsan nere på besök ifrån uppsala så han hänger kanske på med sin FJR1200, åsså en polare ifrån Lund med sin BMW650. Så ta du med lite resesällskap :)

Jag kan ju trycka ut väganvisningar till alla så att dom hittar när vi som kör VFR försvinner i fjärran.. :twisted:
hojlös

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#4 Inlägg av PerJohan »

danhak skrev:HEHE klart det är!! Ev. e farsan nere på besök ifrån uppsala så han hänger kanske på med sin FJR1200, åsså en polare ifrån Lund med sin BMW650. Så ta du med lite resesällskap :)

Jag kan ju trycka ut väganvisningar till alla så att dom hittar när vi som kör VFR försvinner i fjärran.. :twisted:
Lite nyfiken bara på vilken vägsträcka det är, har nämligen fått tips om en riktigt kul väg, man kan se den på eniro om man söker en vägbeskrivning mellan landskrona och halmstad och så givetvis går man in på alternativ och väljer "Undvik motorväg". Ska tydligen vara en grymt kul väg, speciellt delen över hallandsåsen! Kan det vara samma sträcka vi pratar om?
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#5 Inlägg av danhak »

PerJohan skrev:Lite nyfiken bara på vilken vägsträcka det är, har nämligen fått tips om en riktigt kul väg, man kan se den på eniro om man söker en vägbeskrivning mellan landskrona och halmstad och så givetvis går man in på alternativ och väljer "Undvik motorväg". Ska tydligen vara en grymt kul väg, speciellt delen över hallandsåsen! Kan det vara samma sträcka vi pratar om?
Delar av det är säkert samma!! Den rundan jag har fått tips om är tydligen en runda som MCpoliserna kör när det är dags för "avrostning"... och är det någon som borde kunna dom lokala vägarna så är det väl polisen!!

Rundan utgår ifrån polishuset (!) i ängelholm och går norrut förbi vejbystrand, hovs hallar, nästan till båstad åsså inåt landet mot Örkelljunga till och sen söderut ner mot kävlinge..
15 mil är det allt som allt, och jag har en känsla av att den är riktigt kurvig&fin.. varför skulle annars mcpolisen köra just den sträckan?? :D
hojlös

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#6 Inlägg av Calle »

Fan va det låter skoj!

För oss från Kristianstad blir det en rejäl runda med tanke på att man har runda slängar 10 mil till Helsingborg först... :D
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
PerJohan
Donator 2008
Inlägg: 186
Blev medlem: tor sep 14, 2006 13:15
Ort: Reftele (Småland)

#7 Inlägg av PerJohan »

Låter som det kan vara en riktigt kanonfin väg att åka. Jag menar båstad och hovs hallar, bara det skvallrar ju om en trevlig tur!
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#8 Inlägg av danhak »

Vi verkar ju kunna bli tre pers iaf +några aliens....!! :lol:

Vad tror ni om söndag? Ska bli lite kyligare nu ett par dagar, men på sön-mån ska det bli lite varmare igen (uppåt 15)!

Så träffas nångång vid lunchtid (sen lunch....:-)) på söndag i Ängelholm??
hojlös

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#9 Inlägg av Calle »

Jag är på om jag inte är i Katrineholm. Kanske blir att vi sticker dit över påsk...

Hade varit skoj som fan att se och lyssna på din båge. Jag är intresserad av både Remus och din skylthållare. :D

Jag har ditt nummer, och i så fall så ringer jag på söndag om vi kommer!

Ha d
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#10 Inlägg av Sälle »

jag bor i Ängelholm och jag känner till några riktigt fina vägar. Jag har en rutt som kört en gång än så länge. Från Ängelholm till Munka Ljungby, Från Munka Ljungby går det en riktigt kurvig väg upp mot Rössjön och Västersjön och vidare till Våxtorp. Därifrån kör man till Laholm (mindre rolig väg) och tar en fika (ägarna är knuttar). Från Laholm kör man sedan via Båstad till Kattvik via Italienska vägen. Från Kattvik går en rolig kurvig väg fram till Hov. Man kan även besöka Hovs hallar då man bara är ett par hundra meter där ifrån. Från Hov Kör man till Torekov och tag en glass i Hamnen. Här brukar man se många som gör det samma. Efter det brukar jag ta stora vägen hem (inte så inspirerande) Turen brukar ta ca:2 timmar med stoppen.

Om vädret tillåter så åker jag med.

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#11 Inlägg av danhak »

Bra att du känner till vägarna där.. då kan du vara guide!! :lol:

Många av ställena finns med på min "lista/rutt" också..
Rössjön, Kattvik, Hovs hallar, Torekov.. Mycket möjligt att många av vägarna är desamma också...verkar finnas lite vägar att välja på däruppe ovanför ängelholm
hojlös

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#12 Inlägg av danhak »

Ska bli pissväder imorron!! :(

Skjuta på körningen en vecka??
hojlös

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#13 Inlägg av Calle »

Det passar mig bättre... Ett jäkla blåsväder det var idag! Jobbigt att köra när man fick parera till vänster i en högerkurva!?!
Det gick bra när man körde lite mer aggresivt, men här nere är varenda bonde ute och kör på småvägarna och drar upp en massa skit på vägen så man vågar inte överallt, och det finns fortfarande en massa småsten på en del sträckor...*suck*

Jag är helt för nästa helg!
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#14 Inlägg av Sälle »

Kollade på den Danska väderrapporten och dom sa att det kan bli upp mot 20 grader varmt nästa helg så räkna med mig....

Användarvisningsbild
Sälle
Donator 2008
Inlägg: 284
Blev medlem: sön feb 04, 2007 13:34
Ort: Ängelholm

#15 Inlägg av Sälle »

Någon som är sugen på att köra en sväng imorgon (Lördag)? Jag tänkte turen som jag beskrev tidigare. Samling på Stortorget i Ängelholm Kl13:00.
http://kartor.eniro.se/query?&what=map& ... tq=0&pis=0

Vilka kommer?

Skriv svar