Protestera mot trafikförsäkringsskatten

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#16 Inlägg av Tyrannosaurus »

Swedan skrev:Bättre vore det om vi alla hade röstat rätt i höstas, nu får vi dras med detta i 3,5 år :(
"Röstat rätt"? Jag hoppas att du inte menar att du tror att Sossarna med Måna S(t)ahlin ("midsommar och såna töntiga saker") i spetsen skulle ta bort den skatten (har dom någonsin sänkt/tagit bort en skatt?) om dom kommer tillbaka 2010 efter Moderöderna och Fredrik Reinfeld ("svenskt är bara barbariet").

Bättre att rösta med fötterna är på det rödablåa eller blåröda Sjupartiet. Ett parti med sju falanger - "same shit different names".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#17 Inlägg av Henning »

Oh shit.
Den som röstar efter eget intresse före landets bästa är inte min kompis.

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#18 Inlägg av Conseal »

Kan hålla med Swedan. Jag valde inte som jag brukar förra gången .. eftersom man visste åt vilket håll det barkade så fick man ge sin röda blocket ... det går fort att rasera men tar lång tid att bygga upp ..

Tråkigt nog har vi svenskar inget tålamod utan när ena parten inte kan laga det den andra sabbade på samma tid så vänder man kappan efter vinden.

Oj va politiskt engagerad jag verkade nu då =)
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#19 Inlägg av elias »

Folk röstar efter bekvämlighet. Svenskar behöver piskar inte morötter, vi är redan feta nog som det är.
Bild

Swedan
Medlem
Inlägg: 194
Blev medlem: lör jul 01, 2006 13:43
Ort: Boxholm

#20 Inlägg av Swedan »

Är ingen sosse, men har kommit upp i den åldern då förståndet har kommit ifatt mig i den frågan.
Inser med beundran att det är dom som har byggt upp vårt samhälle och kollar jag med mina ögon så är jag imponerad. (Skulle inte gjort det bättre själv :D )
Vet av erfarenhet var det slutar med borgerligt styre.
De verkar dock lite mer seriösa denna gång, så de kanske lyckas skapa det perfekta samhället som hmm sossarna inte kunde....
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."

Hojlös

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

conseal skrev:Tråkigt nog har vi svenskar inget tålamod utan när ena parten inte kan laga det den andra sabbade på samma tid så vänder man kappan efter vinden.
Problemet är väl snarast detvå blocken ägnar sig åt att skylla sina egna misslyckanden på varandra, och eftersom folk verkar ha jävligt dåligt minne så går dom på det.

Bara ett exempel på hur det både kan gå till och går till.
Stockholms läns landsting har bytt majoritet mellan sossar och borgare i vartenda val ända sedan det bildades någon gång på 50- eller 60-talet (vet inte, är inte tillräckligt gammal). Fungerar det? Det hnadlar bara om att folket väljer vilka feta politiker man vill gynna. Vore nog bättre att lägga ner skiten och låta dom som kan nåt ta hand om det :P
Oj va politiskt engagerad jag verkade nu då =)
Hehe :lol:
Jag är själv lite halvintresserad, men låt säga så här. Jag jobbade i riksdagen för några år sen (alltså jag var en av de få som jobbade där - jag var vaktis). Som en kort och enkel sammanfattning kan väl sägas att alla fördomar jag någonsin har haft mot politiker blev bekräftade :lol:
Swedan skrev:Är ingen sosse, men har kommit upp i den åldern då förståndet har kommit ifatt mig i den frågan.
Inser med beundran att det är dom som har byggt upp vårt samhälle och kollar jag med mina ögon så är jag imponerad. (Skulle inte gjort det bättre själv :D )
Du har helt rätt att det är sossarna som har byggt upp det här landet. Men om byggmästarna som bl.a. Per-Albin Hansson och Tage Erlander hade sett vad deras efterföljare har gjort med deras folkhem så hade dom rivit partiboken postumt och vänt sig i sina gravar.
Vet av erfarenhet var det slutar med borgerligt styre.
De verkar dock lite mer seriösa denna gång, så de kanske lyckas skapa det perfekta samhället som hmm sossarna inte kunde....
Mja, Den enda skillnaden mot den nuvarande regeringen och den vi hade 91-94 är väl dels att dom lyckas med konstycket att höja och hitta på fler skatter än sossarna och att sossarna numera har ett äkta stopskott som partiledare.
Persson var i alla fall smart som omgav sig med idioter för att själv kunna framstå som smart. Men vad ska Sahlin omge sig med för att framstå som smart? Får? Nej föresten, det var taskigt sagt mot fåren :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4433
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#22 Inlägg av Conseal »

Tyrannosaurus skrev:Du har helt rätt att det är sossarna som har byggt upp det här landet. Men om byggmästarna som bl.a. Per-Albin Hansson och Tage Erlander hade sett vad deras efterföljare har gjort med deras folkhem så hade dom rivit partiboken postumt och vänt sig i sina gravar.

"Stilla applåd"
På avstånd är allt vackert

VFR800FA -02 ABS & BMW G650GS
Yamaha TT350 *såld*
VTR1000F -03 *inbytt*
VFR800FI -99 *krashad*
VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar