Knutstorp 6 Maj

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

Knutstorp 6 Maj

#1 Inlägg av Calle »

STCC i Knutsorp 5-6/5!

Vi är ett gäng som kör från Kristianstad och jag vet att Danhak förmodligen kommer från Helsingborg.

Vill ni hänga på så är det bara att höra av sig.

Tid och plats för samling bästäms först när det börjar närma sig (vi vill ju inte va för välplanerade hehe).
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#2 Inlägg av Göingen »

Kan vara intressant om vädret är OK. Att stå i gräsbacken på Knutstorp i lätt regn är ingen höjdare. Det är väl söndagen som gäller, det är då det mesta händer.
Vill vi köra den fina vägen från Ljungbyhed och över Söderåsen, eller har någon en ännu bättre ide? Det finns ett stort antal trevlig vägval.
Antar att det är OK om man vill ta med någon polare som ännu inte förstått att köpa VFR.

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#3 Inlägg av danhak »

YES jag ska dit.
Enligt väderhallåan på nyheterna imorse så ska det bli kallare i veckan men sol&fint igen till nästa helg.. låter ju lite lovande iaf. :?

Jag ska dit på söndagen tänkte jag, och jag kör gärna över söderåsen och möter upp nån där, den lilla sträckan över åsen är rätt så trevlig :) + att det skulle va fräckt om vi är ett gäng med VFRer som kommer dit i samlad trupp.. :P
hojlös

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#4 Inlägg av Göingen »

Vad gör vi med eventuella icke-VFR:er, vrider på rullen vid Klåveröd och hänger av dem? :lol:

Vi kan ju inte ha katter bland hermelinerna när vi rullar in på parkeringen i Knutstorp :wink:

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#5 Inlägg av Göingen »

Det drar ihop sig mot söndag och STCC. 09:00 drar det igång med Super Bike Warm up. Orkar vi vara där så tidigt?

Förslag:
Vi som kommer österifrån ses vid ättiksflaskan i Perstorp 08:00
Vi drar sedan ner till Ljungbyhed och stannar till på torget mitt i byn.
Det tar väl ca 15-20 min.
Där ansluter resten för att ta vägen över åsen, så kan vi komma indrullande till Knutstorp gemensamt strax före 09:00.

Största bekymmret är nog kylan, det har varit bara ett par plugrader de senaste morgonarna när jag kört till jobbet vid 7-½8.
Ett par rejäla åkarbrasor rekommenderas samt Goretex-stället med vinterfoder!!!

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#6 Inlägg av danhak »

klart vi orkar vara där så tidigt!!!

(haha lätt för mig att säga som bor 20min ifrån banan...)

Men jag möter gärna upp i perstorp vid 8... vägen över åsen e rolig... :)
hojlös

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#7 Inlägg av danhak »

hmm inget större intresse.. jaja jag tar sovmorgon då.. å sticker direkt till Knutstorp vid 9..

Nån som dyker upp där så kanske vi kan ta en liten sväng över åsen..
hojlös

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 787
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#8 Inlägg av Göingen »

Jag var i Perstorp 8:00 och i Ljungbyhed ca 8:20, men ingen dök upp. Skyll er själva om ni missade en fantastisk dag på Knutstorp.

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#9 Inlägg av danhak »

Jag var osäker på om någon skulle komma till Perstorp.. så jag drog direkt till Knutstorp :oops: .. Vad väl där vid 0900 och drog hem strax efter fyra! En helt underbar dag om jag får säga det själv..

Trist bara att DMS stall inte lyckades lite bättre i Porschecupen, men det går nog bättre om 2 veckor på Mantorp :)
hojlös

Skriv svar