MC dagen Barkarby 5 maj!

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

MC dagen Barkarby 5 maj!

#1 Inlägg av tedman »

Någon som ska till Barkarby och prova hoj imorgon?

www.mc-dagen.se

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: MC dagen 5 maj!

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

tedman skrev:Någon som ska till Barkarby och prova hoj imorgon?

www.mc-dagen.se
Det var tänkt så, men jag hinner tyvärr inte få ihop hojen även om det är nära nu. Men jag har att göra några timmar till i garaget innan allt är klart och ihopsatt.

Själva arrangemanget är helt ok och man kan gå runt och snacka skit med folk och trycka in en korv i ansiktet. Men hojprovningen är ingen större höjdare. Jag var där förra året och testade en hoj. Att det bara blev en berodde på att man skulle fylla i en lång ansökan för varje hoj med körkortsnummer osv. Det dög alltså inte med en ansökan och sen bara byta hoj.

Själva körningen var ett varv på en kort bana där man hann lägga i trean innan det var dags att bromsa.
Jag och garagepolarn ska ut och testa varsin BMW senare, men då ska vi vara ute i minst en halvtimme.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#3 Inlägg av tedman »

Jag struntade också i det, inte för att hojen inte funkar men det blir hojdag imorgon istället.

Dessutom har jag läst precis det du skrev, oändligt köande för minimal testkörning. Känner mig nöjd att jag stannade hemma och gjorde lite nytta istället, nu kan jag köra imorgon med gott samvete. :D

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#4 Inlägg av Henning »

Å vad är det du får testa sen?

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
tedman
Donator 2009
Inlägg: 379
Blev medlem: tis okt 17, 2006 20:43
Ort: Åkersberga

#5 Inlägg av tedman »

Nu har jag ju inte varit där men det jag skulle vilja test är Triumph Tiger och Ducati 1098.
Men som sagt, under de troliga premisserna så hade det nog inte gett något i alla fall. :roll:

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

Jag provade en BMW K1200S förra året. Det var en klart trevlig hoj, men under den korta provturen kom jag absolut inte överens med bromsarna som har någon slags servoelektrisk assistans som gör dom svårdoserade.
Man tryckte lite lätt och först hände ingenting, sen satt man uppe på tanken :?:

Det ska bli intressant med en längre provkörning. Vem vet, sen kanske man är BMW-ägare :oops:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar