Körning på Nationaldagen från Uppsala

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

Körning på Nationaldagen från Uppsala

#1 Inlägg av Frippe »

Hej på er

Jag och en kompis i Uppsala kommer att sticka ut på onsdag och köra en längre (?) tur, antingen till Tierp eller åt andra hållet mot Stockholm.
Någon som är sugen på att hänga på? Tid bestäms under morgondagen (tisdagen)

Varför?
Bara för att det är kul :D

Frippe

Användarvisningsbild
Alming
Donator 2007
Inlägg: 396
Blev medlem: tor jun 29, 2006 14:26
Ort: Göteborg

#2 Inlägg av Alming »

"Varför? Bara för att det är kul"

Jag behöver ingen anledning för att köra =)

Tyvärr på fel sida sverige för min del, men annars hade jag nog hängt på.
Det är ju "söndag" hela dagen på onsdag, så det är bara att köra


EDIT: Skall just ta på mig skinnstället och åka till jobbet så blir det någon form av lokal piss skur här...
Johan, Honda VFR RC24 -89
*såld 2007 till småland*
http://alming.fotopic.net

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008
Inlägg: 523
Blev medlem: mån apr 09, 2007 12:21
Ort: Uddevalla

#3 Inlägg av kennet »

Alming skrev:"
EDIT: Skall just ta på mig skinnstället och åka till jobbet så blir det någon form av lokal piss skur här...
Därför kallar jag det för "blötkusten" men det verkar ju som att det blir lite mcväder nu :D
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#4 Inlägg av Frippe »

Jag skulle snarare kalla det för Bästkusten, nu kommer jag väl få "skit" för att jag tycker att östkusten är Sveriges baksida men det kan det va värt :lol:
Är man från Uddevalla så är man, på gott & ont :wink:
Saknar hojvägarna mot Bullarn och dal men det finns mycke bra vägar runt Uppsala och Roslagen också.
Vi har ialla fall varmt och sol här på baksidan 8) 8)

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

Re: Körning på Nationaldagen från Uppsala

#5 Inlägg av Tyrannosaurus »

Frippe skrev:Jag och en kompis i Uppsala kommer att sticka ut på onsdag och köra en längre (?) tur, antingen till Tierp eller åt andra hållet mot Stockholm.
Glöm iaf att åka in till stan, det kommer att vara rena cirkusen med en massa parader, för och emot nazister, för och emot kommunister och reclaimare, för och emot Sverige osv. :P
Och mitt i alltihop kommer det någon högdjur från Kina som ska kortegas genom. Så Farbror Blå kommer att ha en svettig dag :wink:
Slutar väl med att alla slåss med alla :?

Jag tänkte åka in (kommunalt) och titta på cirkusen om ingen kommer på något bättre (lite nationaldagskänsla vill man ju iaf ha, inte bara åka hoj). Om inte annat kanske man kan få sig ett gott skratt :lol:

På torsdag morgon bär det sen iväg till Marieholm.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#6 Inlägg av Frippe »

Blev småvägar från Uppsala via Marek, Vallentuna & sen Vaxholm för att köra första gången på Bogesundsvägen. Skön väg Bogan men lite väl trafikerad :lol: När vi kom fram till Vaxholm lämnade en Röd V-tech MC-parkeringen, någon som känner sig träffad :?: Snygg va de iallafall

Användarvisningsbild
Kaiko
Medlem
Inlägg: 99
Blev medlem: fre jun 09, 2006 12:58
Ort: Norr om Stan

#7 Inlägg av Kaiko »

Frippe skrev:Blev småvägar från Uppsala via Marek, Vallentuna & sen Vaxholm för att köra första gången på Bogesundsvägen. Skön väg Bogan men lite väl trafikerad :lol: När vi kom fram till Vaxholm lämnade en Röd V-tech MC-parkeringen, någon som känner sig träffad :?: Snygg va de iallafall
Hoppas ni hade en trevlig tur. Jag passerade ett gäng hojjar som stannat vid vägen mot Svinninge, var det möjligvis ni ?
Tråkigt att ni fick se Bogan första gången igår. Har åkt den några gånger nu, igår var det dock alldeles för mycket trafik. Dessutom var det en som fick syna gräset i transformatorkurvan, men han satt upp när vi passerade. Man skall åka 03.00 på morgonen om den ska va tom.
Vroom Vroom

Skriv svar