Rakt över Sverige 070721 - 070723

Träffa och gasa ifrån andra VFR-åkare!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

Rakt över Sverige 070721 - 070723

#1 Inlägg av elias »

Tja!

Lördag 17:30 tar jag min viffer med minimal packning och åker till Valdemarsvik. Vägen dit tänkte jag ta den snabbaste, dvs, från Trollhättan sen åka söder om Vättern, lite på E4:an för att sen svänga av mot Linköping o St. Annas Skärgård. (Trollhättan, Vårgårda, Ulricehamn, Jönköping, Gränna, Ödeshög, Mjölby, Linköping (är det något på Manntorp på lördagskväll?) o sen svänger av på väg 210 ut mot kusten)

Tänkte bara kolla om någon bodde på vägen som man kunde säga hej till, kanske köra en liten sträcka tillsammans eller bara ta en kaffe.

Vägen hem har jag lite mer tid. Åker då norr över Vättern mot Uddevalla.

(St Geterö, Linköping, Motala, Askersund, Karlsborg, Tibro, Skövde, Skara, Lidköping o sen 44:an hem... om jag inte kommer på något roligare.. :)

Kanske har någon något tips på var man kan stanna för en bra fika som ger en bra krafter.
Bild

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#2 Inlägg av jacken »

Vilken tid räkna du med att vara i Linköping ? Vi kanske kan ta en sväng tillsammans...

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#3 Inlägg av elias »

jacken skrev:Vilken tid räkna du med att vara i Linköping ? Vi kanske kan ta en sväng tillsammans...
Det beror mer på väder... o trafik. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tar dit, men räknar med ca 3h med paus dit.
Jag åker från Trollhättan typ 17:30, så ~20:30.. Ganska sent. Tanken var att möta upp Calle (på forumet) och eventuellt svärfar (som var med på första dejten).

Men annars.. du är inte hemma till på tisdag? Då planerar jag på att åka hem och har då lite mer tid på mig..
Bild

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#4 Inlägg av jacken »

elias skrev:
jacken skrev:Vilken tid räkna du med att vara i Linköping ? Vi kanske kan ta en sväng tillsammans...
Men annars.. du är inte hemma till på tisdag? Då planerar jag på att åka hem och har då lite mer tid på mig..

Frugan & jag har ju tänkt att ta en mini-trip( helst) till västkusten i början av nästa vecka,vet inte riktigt vilken dag det blir ännu (beror på väder).Kan ju alltid hoppas att det blir på tisdag 8),då kan vi köra tillsammans en bra bit... :wink:

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#5 Inlägg av elias »

Jag skickar ett PM med mitt nummer, om du vill kan du skicka tillbaka ditt.. :)

Jag kan slå en signal på tisdagen eller om du gör det så kan vi se vart vi är.
Bild

Användarvisningsbild
jacken
Donator 2008
Inlägg: 173
Blev medlem: tis jun 06, 2006 19:41
Ort: Linköping

#6 Inlägg av jacken »

elias skrev:Jag skickar ett PM med mitt nummer, om du vill kan du skicka tillbaka ditt.. :)

Jag kan slå en signal på tisdagen eller om du gör det så kan vi se vart vi är.
Du har fått ett PM :wink:

Användarvisningsbild
Silverbitch
Donator 2008
Inlägg: 101
Blev medlem: lör jul 07, 2007 19:14
Ort: Nossebro

Va synd...

#7 Inlägg av Silverbitch »

att jag inte såg detta tidigare :( , har varit på semester i Danmark och kom hem i dagarna.

Jag bor ju i Nossebro och det är ju näästan på vägen mellan Trollhättan och Vårgårda, jag hade mer än gärna bjudit på fika och tjötat mc.

Men men...det får bli en annan gång hoppas jag!
Nytaget körkort!!!
VFR 800 -01 Silver

Skriv svar