Isle of Man TT 2008 - Here I come!

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Invalido

Re: Isle of Man TT 2008 - Here I come!

#16 Inlägg av Invalido »

faceplant skrev:Wohoo!
Har precis fått ett samtal från Dainese i Italien som meddelade att jag är en av de lyckliga vinnarna av första priset i deras tävling Tourist Trophy 2008! :D
Första priset innebär, förutom ett besök på deras huvudkontor i Vicenza, resa och boende för 2 till Isle of Man TT i 2 dagar med VIP-access till Superbike Race!

Jag vann genom att skicka dem denna bild och bildtext:

Bild

"Enjoying the tranquility of the sea after a heavy rain while taking a trip in the southern parts of Sweden. Of course, Dainese kept us dry."


Duktigt smörigt, eller hur! Men va f-n, det funka ju!
Gissa om jag är glad!!!

:mrgreen: :D :mrgreen: :D :mrgreen:
hahah riktigt häftigt :!: :!: lite avis blir man ju :D

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#17 Inlägg av faceplant »

Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi åker ner till Dainese i Italien och sedan vidare mot Isle of Man!
Tydligen skall vi också få träffa legenden Ago (Giacomo Agostini) som vunnit 15 världsmästartitlar och kommit 2:a i 5 lopp i Grand Prix!
Coolt!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
GreenGiant
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: ons maj 14, 2008 10:08
Ort: Höganäs

#18 Inlägg av GreenGiant »

faceplant skrev:Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi åker ner till Dainese i Italien och sedan vidare mot Isle of Man!
Tydligen skall vi också få träffa legenden Ago (Giacomo Agostini) som vunnit 15 världsmästartitlar och kommit 2:a i 5 lopp i Grand Prix!
Coolt!
Ha så skoj & hälsa från mig :wink: :lol: :lol:

//GG
Kör 9-5 Aero & en VF400F-84
Vill ha en VFR800 Vtec

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#19 Inlägg av Tyrannosaurus »

GreenGiant skrev:
faceplant skrev:Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi åker ner till Dainese i Italien och sedan vidare mot Isle of Man!
Tydligen skall vi också få träffa legenden Ago (Giacomo Agostini) som vunnit 15 världsmästartitlar och kommit 2:a i 5 lopp i Grand Prix!
Coolt!
Ha så skoj & hälsa från mig :wink: :lol: :lol:
Från mig med... Jag är inte ett dugg avundsjuk :roll: Men det krävs onekligen en viss talang för att kunna på ihop en smörig slogan :lol:

Trevlig resa! :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#20 Inlägg av faceplant »

Nu är man tillbaka på jorden igen! Vilken resa och vilken underbar stämning!

Det bestående minnet av racen jag såg är nog när första föraren, Guy Martin, kom runt banan på 2:a varvet i Superbike TT loppet! Motorcykeln fullkomligt skrek när han blåste förbi i 305 km/h! Helt sjukt vad fort det gick!
Vi såg också Sidecar racet och det var riktigt coolt. Co-drivern, eller monkey (apan) som de kallas, hade fullt sjå att hela tiden parera vobbling och i kurvorne hade han ibland kroppen på andra sidan ekipaget! Riktigt läckert! Som en dans i 200-300 km/h!

Dagen efter racen blev vi guidade runt banan i buss av Carl Fogarty, som senast var med och vann för 15 år sedan. Det var helt ofattbart att höra honom berätta att de från start och ett par kilometer framåt i stort sett höll andan och under den sträckan släppte de aldrig på gashandtaget!
Han förklarade hur de var tvugna att ta kurvor och vilka rakor som var snabbast och hur mycket de fick kämpa för att inte krascha. Vid ett par tillfällen visade han ställen där hans vänner dött, t.ex. för att de fått solen i ögonen i någon kurva och smackat rakt in i en stenmur.

Man kan ju tycka att 300 km/h inte är sådär tokigt fort, men då ska man komma ihåg att de här vägarna håller inte bättre standard än en svensk småstad! Man åker ju på vanliga vägar och om det är blött väder måste de hålla koll på målade övergångsställ, mittlinjer och rondellmarkeringar! Valentino Rossi och grabbarna skulle aldrig våga/kunna köra på det sätt som TT-galningarna gör! Och om man klotar så finns det som sagt inga skydd att tala om och olyckorna slutar oftast riktigt allvarligt!

Förutom själva racen var det helt suveränt! Dainese, som låtit mig och de andra 10 personerna vinna, bjöd på allt och man behövde egentligen aldrig plocka fram plånboken. Det var bara sista dagen, som vbara var resdag hem, som vi inte blev bjudna på skumpa och snittar! Lyxliv!

Som företeelse var Isle of Man helt underbart! Fantastiskt fin ö, trevliga människor, motorcyklar och party överallt! Jag har nog aldrig sett så mycket motorcyklar förut! Och, såklart en hel väldans massa Viffrar!

Isle of Man rekommenderas starkt, men skynda på, det kanske inte pågår såvärst länge till!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#21 Inlägg av Tyrannosaurus »

faceplant skrev:Vi såg också Sidecar racet och det var riktigt coolt. Co-drivern, eller monkey (apan) som de kallas, hade fullt sjå att hela tiden parera vobbling och i kurvorne hade han ibland kroppen på andra sidan ekipaget! Riktigt läckert! Som en dans i 200-300 km/h!
Jo sidvagnsracing är nästan häftigare än vanliga hojar. Förarna är ofta totalt hjärndöda och resonerar "slå av? Äh, det är bara fegisar som slår av - no brain no pain" och det är burkslaven som gör det egentliga jobbet.
Men som sagt, det är kul att se när dom bokstavligen åker på tvären i kurvorna. På MotoGP tycker man att dom powerslidar, det är löjligt i jämförelse. Sidecar ingick tidigare i MotoGP eller Roadracing VM som det kallades tidigare.
Isle of Man rekommenderas starkt, men skynda på, det kanske inte pågår såvärst länge till!
Att det ska läggas ner har dom hotat med i minst 10 år. Men jag tror inte det kommer att göras eftersom det är en sån enorm folkfest och troligen en av öns största attraktion och turistmagnet.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#22 Inlägg av faceplant »

Tyrannosaurus skrev: Att det ska läggas ner har dom hotat med i minst 10 år. Men jag tror inte det kommer att göras eftersom det är en sån enorm folkfest och troligen en av öns största attraktion och turistmagnet.
Jag snackade med vår lokale busschaufför och han påstod att det tidigare, för ca 10 år sedan, kom 300 000 pers och att det i år kommer att vara ca 70 000 besökare.

Hursomhelst, det är väl värt att besöka Isle of Man TT om man har chansen!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Skriv svar