Favoritvägar i Skåne

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
C O
Medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: mån jul 14, 2008 09:36
Ort: Kävlinge

#16 Inlägg av C O »

Eftersom jag startade denna tråd så vill jag själv också bidra med tips på roliga vägar.

En rolig väg är från Harlösa via revinge fältet till Veberöd därefter över Blentarp till Ystad. denna väg innehåller en hel del kurvor, samt även som en extra krydda en del kullar så innan man kommer över krönet så ser man inte vart det svänger en liten extra spänning.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#17 Inlägg av tersan »

Jag var inne på turistbyrån i Skurup i fredags för att plocka på mig lite info. Hittade en särskild MC-karta med flera färdiga slingor och tips på lite fikaställen inritade. Reklamfinansierad och i lagom format för jackfickan eller tankväskan. Kan ju vara värt att leta efter om man är nere i södra Skåne och behöver idéer...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#18 Inlägg av faceplant »

tersan skrev:Jag var inne på turistbyrån i Skurup i fredags för att plocka på mig lite info. Hittade en särskild MC-karta med flera färdiga slingor och tips på lite fikaställen inritade. Reklamfinansierad och i lagom format för jackfickan eller tankväskan. Kan ju vara värt att leta efter om man är nere i södra Skåne och behöver idéer...
Du råkar inte ha en scanner? ;)
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3239
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#19 Inlägg av tersan »

faceplant skrev:
tersan skrev:Jag var inne på turistbyrån i Skurup i fredags för att plocka på mig lite info. Hittade en särskild MC-karta med flera färdiga slingor och tips på lite fikaställen inritade. Reklamfinansierad och i lagom format för jackfickan eller tankväskan. Kan ju vara värt att leta efter om man är nere i södra Skåne och behöver idéer...
Du råkar inte ha en scanner? ;)
Jovars, men hur f-n ska jag få in en utvikningskarta i den? :?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Ocean
Medlem
Inlägg: 294
Blev medlem: lör okt 25, 2008 20:47
Ort: Söder

#20 Inlägg av Ocean »

Här är en bra länk från RR-sidan på SH.com

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=124289

Det är riktigt roliga vägar. Vissa kräver mer köregenskaper än andra.

ENJOY!
Snälla sno inte min hoj

Skriv svar