Norge och Dalarna

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
VFunRider
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 141
Blev medlem: ons jun 28, 2006 12:50
Ort: Upplands Väsby

Norge och Dalarna

#1 Inlägg av VFunRider »

Hej alla,

Andra veckan i augusti, en vacker och solig lördag, körde jag via Sigtuna och Enköping och sen på väg 70 ända till Gagnef. Där tog jag in på "Famljen Rönnegårds Bädd och Frukost"( www.ronnegard.com ) i Tallbacken. Rekommenderas varmt, det som måste vara Dalarnas trevligaste ställe. Där bli du omhändertagen mer som en familjmedlem. Hans Rönnegård och hans fru Gun driver den som en fritidspensionat parallellt med arbetslivet. Desutom har de ett antal hojar i garaget och kör MC året runt. Hans och Gunn brukar köra ett par eller tre gånger om året till Norge själva, ibland för rekognisering, och vartannat år brukar Hans samla ihop ett antal jättetrevliga gamla vänner (utom jag som är ny i gänget :) ) och köra en runda i Norge. Så andra veckan i augusti 2006 åkte vi uppåt, via Funäsdalen, Brekken, Selbu, Röra, Trofors, Hemavan, Mo i Rana, Polcirkeln, Bodö, sen Kystriksvein Rv 17 via Saltstraumen, Nesna, Brönnöysund, Namsos, Osen, Rörvik, Flakk, Klett, Stören, Röros, Os, Drevsjö, Idre och sedan Gagnef och vidare söderut till metropolen Upplands Väsby. Det blev 320 mil för mig. Vill ni läsa mer om denna tur och andra turer i Norge, besök Hans MC hemsida på adress www.mctouring.se Där hittar ni massor av touringinformation och trevliga berättelser. Här följer ett smakprov på vad vi upplevde under denna otroligt fina vecka. Och vi hade dessutom tur med vädret...
Hälsningar,
VfunRider/Gilberto Heldt

http://www.vfr-forum.se/images/gilberto/rodvfr.jpg
http://www.vfr-forum.se/images/gilberto/flera.jpg
Senast redigerad av VFunRider den mån sep 25, 2006 15:03, redigerad totalt 4 gång.
"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.

Användarvisningsbild
simpa
Donator 2007
Inlägg: 239
Blev medlem: ons jun 28, 2006 05:24
Ort: Gävle, B12 -97
Kontakt:

#2 Inlägg av simpa »

Underbar resa låter det som!

Norge måste vara världens bästa hojåkarland! Jag älskar norge, men tyvärr blev det ingen tur dit i år för min del... Får bli två nästa år :)
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965

Har:
Bandit 1200 -97

Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94

Användarvisningsbild
Mooch
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: fre jun 09, 2006 14:24
Ort: Vallentuna
Kontakt:

#3 Inlägg av Mooch »

simpa skrev:Underbar resa låter det som!

Norge måste vara världens bästa hojåkarland! Jag älskar norge, men tyvärr blev det ingen tur dit i år för min del... Får bli två nästa år :)
Norge är skälet till att jag ville börja åka hoj. Var på bilsemester med paranteserna där när jag var typ 13. Mötte och blev omkörd av x antal hojåkare. Såg så gott ut!

Måste bli Norge till nästa år!

Användarvisningsbild
limpan
Medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: tor aug 24, 2006 15:46
Ort: Varberg

håller med!

#4 Inlägg av limpan »

Pink skrev:
simpa skrev:Underbar resa låter det som!

Norge måste vara världens bästa hojåkarland! Jag älskar norge, men tyvärr blev det ingen tur dit i år för min del... Får bli två nästa år :)
Norge är skälet till att jag ville börja åka hoj. Var på bilsemester med paranteserna där när jag var typ 13. Mötte och blev omkörd av x antal hojåkare. Såg så gott ut!

Måste bli Norge till nästa år!
vi va ett gäng som begav oss iväg dit i augusti o blir man inte frälst efter det så kan man lägga ner!
otroliga vägar o otroligt landskap!
member 99

Skriv svar