Tur i Norge

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#16 Inlägg av faceplant »

Tommy Gsson skrev:Gjorde ungefär den där resan för x antal år sen på min cb900f, sen kompletterade vi med att åka runt Danmark också efter att vi varit på Mantorp 2 dagar. Tog 8 dagar totalt ca 100mil om dagen, ska erkännas att vi turistade inte så mycket då det regnade i stort sett 50% av tiden varje dag. Inte så mycket träsmak i baken och sadeln motsvarar ungefär Vifferns :wink: Men man får väl tänka lite lite annorlunda när man har sin käresta bakpå, antar att det kan börja knystas lite dag 7 eller 8. :P
Oj, hundra mil om dagen är kanske lite väl saftigt om man är ute i 8 dagar.
För egen del kan jag nog stå på ganska länge i sadeln, men min kära sambo måste ju hållas på gott humör också.

Fast i och för sig kanske det inte är så stort problem. Hon har ju trots allt somnat en gång när vi körde lite för länge. :shock:
Jag kände en liten duns i ryggen och det var hennes hjälm som slog i då hon nickade till. Det blev till att stanna och trycka i henne en kopp java! :lol:
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#17 Inlägg av faceplant »

Tyrannosaurus skrev:Verkar vara en trevlig tur som man skulle kunna kombinera med att hälsa på lite V4-folk i Norge.

Senast jag var i Norge började växellådan att strejka så det blev en kort kroktur bl.a. via Röros.
Det visade sig vara ett skitfel men ack så förargligt, som fixade sig själv efter några mil när vi hade kommit in i Sverige när brickan som låste pedalen sprack.
Fördelen är att jag nu vet hur man fixar det om det skulle hända igen.
Röros är ju fint, har åkt igenom den vägen med bil på väg till Trondheim.

Jag hoppas att cykeln håller bra så jag slipper mecka under turen.
Det ska nog inte vara några större problem, min 06:a är ju bara barnet.
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
vfr801
Medlem
Inlägg: 30
Blev medlem: sön aug 24, 2008 19:16
Ort: Mora

#18 Inlägg av vfr801 »

innan man kommer till trollstigen och på andra sidan(Geiranger)kan det vara svårt at hitta boende om man är sent ute på dagen,det har jag upplevt ett par gånger när jag varit där(4 ggr)då menar jag turistsäsongen,hittade då inget ledigt och fick åka ett antal mil och timmar innan vi fann nåt ledigt..Ni har en fin tur framför Er,det är helt enkelt fantastiskt fint i Norge
vfr 800 -02

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#19 Inlägg av faceplant »

vfr801 skrev:innan man kommer till trollstigen och på andra sidan(Geiranger)kan det vara svårt at hitta boende om man är sent ute på dagen,det har jag upplevt ett par gånger när jag varit där(4 ggr)då menar jag turistsäsongen,hittade då inget ledigt och fick åka ett antal mil och timmar innan vi fann nåt ledigt..Ni har en fin tur framför Er,det är helt enkelt fantastiskt fint i Norge
Tack för tipset! Det är ju bland annat sådant man helst vill undvika!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Användarvisningsbild
faceplant
Donator 2010
Inlägg: 323
Blev medlem: tis mar 11, 2008 13:26
Ort: Stockholm

#20 Inlägg av faceplant »

vfr801 skrev:innan man kommer till trollstigen och på andra sidan(Geiranger)kan det vara svårt at hitta boende om man är sent ute på dagen,det har jag upplevt ett par gånger när jag varit där(4 ggr)då menar jag turistsäsongen,hittade då inget ledigt och fick åka ett antal mil och timmar innan vi fann nåt ledigt..Ni har en fin tur framför Er,det är helt enkelt fantastiskt fint i Norge
He, he. Tror du jag kom ihåg ditt tips när vi närmade oss Åndalsnes innan Trollstigen? :oops:
Kolla själv i tråden Rapport från Norgetouring 2009
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.

VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*

Skriv svar